Co pomaga sportowcom olimpijskim w walce z uprzedzeniami? Według badania przeprowadzonego przez Procter & Gamble w ramach kampanii "Z dumą wspieramy mamy", kluczem do sukcesu jest wsparcie mamy
W ramach trwających już Zimowych Igrzysk Olimpijskich PyeongChang 2018, światowy partner - Procter & Gamble, przeprowadził badanie na temat uprzedzeń i roli mamy w procesie ich przezwyciężania. Byli i obecni olimpijczycy są zgodni, że podczas swojej zawodowej drogi często natrafiali na przeszkody wynikające z uprzedzeń. Jednocześnie podkreślają, że osobą, od której dostali największe wsparcie, była mama.
Badanie pokazało, że większość byłych sportowców olimpijskich spotkało się z uprzedzeniami w okresie dorastania, jednak większość z nich potrafiła wykorzystać te doświadczenia jako motywację do osiągnięcia swoich celów.
Ponad połowa sportowców olimpijskich (55 proc.) doświadczyła uprzedzeń ze strony swoich rówieśników. Aż 65 proc. z nich odebrało to jako stałe przeszkody na drodze do ich sukcesu, a u 49 proc. uprzedzenia spowodowały spadek zaufania do własnych umiejętności.
*Co sprawia, że pomimo trudności udaje się osiągnąć sukces? *
Siedmiu na dziesięciu sportowców olimpijskich, którzy spotkali się z uprzedzeniami, zgodziło się, że uzyskali pomoc w ich przezwyciężaniu (79 proc.). To wsparcie sprawiło, że uprzedzenia nie zdemotywowały ich w walce o własne marzenia, a dla 53 proc. ankietowanych to mama okazała się największym sojusznikiem, osobą, która była przy nich od samego początku, broniąc ich mimo przeciwności losu.
Wśród atletów z całego świata to wsparcie mamy uważane jest za kluczowe w spełnianiu marzeń i osiąganiu celów. Dla większości byłych sportowców olimpijskich (65 proc.) mama była największym czynnikiem sukcesu sportowego, a 84 proc. twierdzi, że nie byłoby w tym momencie swojej kariery, gdyby nie wsparcie mamy.
Byli sportowcy olimpijscy zgadzają się, że mama pomogła zaszczepić w nich pozytywne myślenie poprzez:
- naukę jak stać się lepszą osobą (78 proc.)
- zachęcanie do skupienia się na celu, do którego dążą (74 proc.)
- zaprezentowaniu im innej perspektywy, która zmieniła ich sposób myślenia (68 proc.)
- uświadomienie, że negatywne doświadczenia nie jest czymś, czym powinni się przejmować (64 proc.).