GwiazdyCSR w praktyce - jak działając prospołecznie osiągnąć korzyści dla swojego biznesu?

CSR w praktyce - jak działając prospołecznie osiągnąć korzyści dla swojego biznesu?

CSR w praktyce - jak działając prospołecznie osiągnąć korzyści dla swojego biznesu?
Źródło zdjęć: © 123RF
12.11.2014 11:47, aktualizacja: 12.11.2014 12:05

Wszyscy przedsiębiorcy, pracownicy oraz osoby zainteresowane tematyką odpowiedzialnego biznesu zaproszone są na bezpłatną konferencję "CSR w praktyce - jak działając prospołecznie osiągnąć korzyści dla swojego biznesu?", która odbędzie się w Gdańsku.

Wszyscy przedsiębiorcy, pracownicy oraz osoby zainteresowane tematyką odpowiedzialnego biznesu zaproszone są na bezpłatną konferencję "CSR w praktyce - jak działając prospołecznie osiągnąć korzyści dla swojego biznesu?", która odbędzie się w Gdańsku.

Będzie bardzo interaktywnie oraz warsztatowo. Poznasz od strony praktycznej dobre praktyki w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Zainspirujesz się jak dotychczasowe działania możesz wykorzystać w kontekście budowania społecznej odpowiedzialności biznesu.

Cele projektu:

• Wzrost świadomości i wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorców oraz ich pracowników
• Zainspirowanie uczestników do odpowiedzialnego zarządzania biznesem
• Stworzenie banku dobrych praktyk możliwych do wykorzystania w realizach działania MŚP

Etap 1 Badanie potrzeb firmy w zakresie CSR
Na początku uczestnicy będą mieli możliwość podzielenia się swoimi oczekiwaniami dotyczącymi udziału w projekcie.

Etap 2: szkolenie, ”Społeczna odpowiedzialność biznesu” czas trwania 2 dni szkoleniowe

1. Część – Wprowadzenie do koncepcji CSR
• Czym jest CSR
• Kluczowe obszary CSR – co obejmują i jakie płyną korzyści z ich praktykowania dla biznesu
• CSR jako profilaktyka kryzysu w biznesie
• Najpopularniejsze praktyki CSR w Polsce i na świecie
• Najistotniejsze obszary zrównoważonego biznesu dla MŚP (relacje z personelem, zaangażowanie społeczne, środowisko)
• Etapy tworzenia strategii CSR w MŚP
• Narzędzia wdrażania CSR w MŚP

2. Część – Strategia CSR - case –study

Wypracowanie głównych elementów strategii CSR dla wybranej firmy. W tej części warsztatu uczestnicy wezmą udział w case study, w trakcie którego będą mieli okazję przygotować wybrane elementy strategii CSR na poziomie celów strategicznych i operacyjnych.

3. Część – wypracowanie dobrych praktyk CSR dla małych i średnich przedsiębiorstw

W tej części uczestnicy opracują plan realizacji przykładowych, wybranych działań, które mogliby wdrożyć w swoich przedsiębiorstwach dla wybranych grup interesariuszy.

Etap 3 Szkolenia hybrydowe, czas trwania 2 dni szkoleniowe

Dzień 1: Zielony CSR

* Część 1 - Wprowadzenie do tematyki CSR w kontekście ochrony środowiska*
• Wprowadzenie do obszaru środowiskowego CSR wg normy 26000
• Analiza wpływu poszczególnych obszarów strategicznych na środowisko • Stosowane rozwiązania, technologie, projekty w obszarze środowiskowym CSR

Część 2 – Obszar środowiskowy CSR w praktyce
W tej części szkolenia uczestnicy wezmą udział w II części case study. Przygotują opis działań operacyjnych, rozwiązań i wskaźników dla wybranej firmy w obszarze ochrony środowiska.

Część 3 – wypracowanie dobrych praktyk dla MŚP w obszarze środowiskowym CSR W tej części uczestnicy opracują plan realizacji przykładowych, wybranych działań, które mogliby wdrożyć w swoich przedsiębiorstwach dla wybranych grup interesariuszy w obszarze środowiskowym

Dzień 2: gra CSRowa przygotowana przez firmę IKA (gra ekologiczna)

Etap 4 Doradztwo – konsultacje indywidualne w firmach, praca nad strategią i jej wdrażaniem

W trakcie konsultacji indywidualnych każda z firm otrzyma wsparcie w zakresie wypracowania elementów strategii CSR.

TERMIN: 27.11.2014 r.
GODZINA ROZPOCZĘCIA: 10:00 – 16:00
MIEJSCE: Gdański Park Naukowo-Technologiczny, ul.Trzy Lipy 3 (Sala ABCD, budynek C, parter).

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także