Diverse - historia, oferta, działalność
Diverse - marka dla aktywnych
Diverse – historia
Marka Diverse powstała w 1993 roku w Gdańsku, gdzie do dziś znajduje się siedziba firmy Etos S.A. zarządzającej marką. Inicjatorami przedsięwzięcia byli Janusz Sieńczak i Wiesław Rejnsz. W tym samym czasie powstał i rozwijał się główny konkurent Diverse'a – grupa LPP, posiadająca między innymi markę Reserved.
W 2008 roku wraz z światowym kryzysem na rynku walut pewne trudności odczuła także spółka Etos i jej marka Diverse. Ratunkiem okazała się pomoc ze strony funduszu inwestycyjnego Abris. Nowa strategia marki przewiduje ekspansję na rynek słowacki i czeski oraz otwarcie sklepów Diverse Woman z asortymentem jedynie dla kobiet.
Projekty kolekcji Diverse powstają w gdańskiej siedzibie, szyte są natomiast na Dalekim Wschodzie, głównie w Chinach, Kambodży i Bangladeszu. Diverse jest jedną z najbardziej wpływowych marek odzieżowych w Polsce. Według rankingu „Rzeczpospolitej” zajmuje 3. miejsce za Reserved i Wólczanką. Wyprzedza natomiast Gino Rossi, Wittchen, Bytom oraz Wojas.
Diverse to także marka, która rokrocznie zdobywa nagrody branżowe. Spośród nich wyróżnić można tytuł CoolBrand Polska nadawany przez grupę wpływowych osób z branży modowej, nagrodę Diamenty Forbesa w kategorii najbardziej wartościowych polskich firm, a także wyróżnienia w plebiscycie Studencki Produkt Roku.
Diverse – oferta
Oferta produktowa opiera się na kolekcjach odzieży damskiej i męskiej. Dodatkowo sprzedawane jest obuwie sportowe, akcesoria, a także torby i plecaki. Kolekcje marki Diverse projektowane są z myślą o klientach prowadzących aktywny tryb życia, a także ceniących sobie wygodę, styl i jakość ubrań.
W sklepach marki znaleźć można:
- kurtki Diverse,
- buty Diverse,
- spodnie Diverse,
- bluzy Diverse,
- T-shirty Diverse,
- spódnice i sukienki damskie Diverse.
Ubrania te należą do kolekcji: STREET (Ona/On), Camo (Ona/On), Denim (Ona/On), Active (Ona/On), a także damskich PARTY i Glamour oraz męskich PREMIUM i Everbase.
Diverse prowadzi program lojalnościowy dla stałych klientów pod nazwą Diverse Club. Uczestnictwo daje profity takie jak oferty specjalne, promocje, informacje o produktach i imprezach marki.
Diverse — sklepy
Produkty marki Diverse dostępne są w panelu sprzedażowym oficjalnej strony firmy, a także w niemal 300 punktach handlowych w całej Polsce. Łączna powierzchnia sklepów Diverse sięga 80 tys. m kw.
Diverse – wspieranie sportów ekstremalnych
Jeden z założycieli marki Diverse, Janusz Sieńczak, jest wielkim fanem sportów ekstremalnych, dlatego to one stały się celem sponsoringu firmy. Od kilku już lat funkcjonuje projekt DiverseExtremeTeam, w ramach którego organizowane są mistrzostwa Polski Diverse Downhill Contest w zjeździe na rowerach czy FMX Diverse Night of the Jumps, konkurs freestyle'u motocrossowego.