UrodaKobieta w świecie zapachów. Katarzyna Trawińska z Prouvé

Kobieta w świecie zapachów. Katarzyna Trawińska z Prouvé

Przedsiębiorcza, silna i zdeterminowana, by osiągnąć sukces. Zanurzona w świecie pięknych zapachów, co dzień z głową pełną nowych pomysłów na produkty. Katarzyna Trawińska, wyróżniona w listopadzie tytułem Ambasadora Przedsiębiorczości Kobiet, jest doskonałym przykładem kobiety, która zamiast czekać na to, co przyniesie los, bierze sprawy we własne ręce i po prostu działa.

Kobieta w świecie zapachów. Katarzyna Trawińska z Prouvé
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Co tak pięknie pachnie?

Jej historia zaczęła się ponad 10 lat temu we Wrocławiu. Przez lata, pracując w branży beauty, zarządzała zespołem, który stworzył tysiące produktów sprzedawanych niemal na całym świecie: kosmetyki, środki czystości, a nawet artykuły spożywcze. W tym czasie miała okazję sprawdzić, jak powstaje produkt – od koncepcji, przez opracowanie składu, testy konsumenckie, aż po opakowanie i marketing produktowy. Wtedy nauczyła się, że najlepsze są proste i użyteczne rozwiązania, a w przypadku opakowań i prezentacji produktu często mniej znaczy więcej.

Obraz
© Materiały prasowe

Kiedy zdecydowała o stworzeniu własnej marki – Prouvé, wiedziała już, czego oczekują klienci. Potrafiła też doskonale przewidzieć, co niebawem będzie hitem na rynku. Unikalna seria perfumowanych kosmetyków do wnętrz to jej autorski pomysł, nawiązujący do trendu na ekologiczne, ale zarazem pachnące i delikatne środki czystości. – Zależało mi na tym, żeby piękne zapachy towarzyszyły nam w każdym momencie, nawet tym najbardziej prozaicznym, takim jak sprzątanie. Dlatego postawiłam na perfumowaną chemię gospodarczą. Chciałam stworzyć środki czystości, które będą dla domu tym, czym dla kobiety są kosmetyki – mówi Katarzyna Trawińska. Po ośmiu miesiącach działalności Prouvé wiadomo już, że był to strzał w dziesiątkę. Odbiór produktów wśród klientów jest bardzo dobry, a zainteresowanie ogromne.

Jednak Prouvé to nie tylko kosmetyki dla domu, ale także szeroka gama perfum dla kobiet i mężczyzn. Przy ich tworzeniu Katarzyna Trawińska razem z zespołem francuskich perfumiarzy postawili na oryginalne francuskie olejki zapachowe z Grasse. Na każdej buteleczce perfum Prouvé widnieją trzy główne nuty zapachowe, o które oparta jest dana kompozycja. W ten sposób łatwo sprawdzić, które perfumy są słodkie, a które świeże, cytrusowe czy drzewne. Zapachy zamknięte są w klasycznych, prostych flakonach zaprojektowanych specjalnie dla marki Prouvé przez włoskich designerów.

Obraz
© Materiały prasowe

Opakowania wszystkich produktów Prouvé są utrzymane w minimalistycznej, biało-czarnej stylistyce. – Zawsze ogromną wagę przywiązywałam do estetyki – podkreśla Katarzyna Trawińska. – Proste i stonowane opakowania odzwierciedlają filozofię marki i wskazują na bliskie mi wartości: prostotę i uczciwość. Każdą butelkę z serii Home & Living zdobi natomiast niepowtarzalny rysunek stworzony przez wrocławską artystkę na wyłączne zamówienie Prouvé – tłuamczy. Śmiało można powiedzieć, że to pierwsze środki czystości, których nie trzeba wstydliwie chować w szafce pod umywalką.

Przedsiębiorczość jest kobietą

W 2014 r. w Nowym Jorku Wendy Diamond, amerykańska gwiazda telewizyjna i autorka bestsellerów, zapoczątkowała ruch społeczny promujący przedsiębiorczość wśród kobiet i zachęcający je do podejmowania działań na polu biznesowym. Co roku 19 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet. W 2017 r. po raz pierwszy obchody zorganizowano również w Polsce. Dwadzieścia przedsiębiorczych Polek podczas gali w Warszawie otrzymało statuetki Ambasadora Przedsiębiorczości Kobiet, a ich historie zebrano w książce "Biznesowe inspiracje Polek na świecie". To praktyczny przewodnik i zbiór inspiracji dla kobiet, które chcą założyć lub rozwijać swoją firmę.

Obraz
© Materiały prasowe

W związku z obchodami Dnia Przedsiębiorczości w Ministerstwie Rozwoju odbyło się również Women’s Economic Forum, podczas którego Polki, kobiety sukcesu, które specjalnie na tę okazję przyjechały z najodleglejszych zakątków świata, m.in. z Indii, Chin, Japonii, Peru, Zambii, Stanów Zjednoczonych, Szwecji, Danii czy Wielkiej Brytanii, mogły podzielić się swoimi doświadczeniami i zainspirować innych do działania. Wśród zaproszonych pań znalazła się także Katarzyna Trawińska, twórczyni i właścicielka marki Prouvé.

– Czerpię ogromną satysfakcję i radość z dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi. Kiedy zaczynałam swoją drogę zawodową, potrzebowałam osoby, która służyłaby mi radą, z którą mogłabym dzielić się pomysłami, która potrafiłaby mnie wysłuchać i nie pozwoliłaby mi się poddać. Czuję, że teraz moja kolej, by motywować i zachęcać do działania – stąd moja decyzja, by zostać współautorką książki "Biznesowe inspiracje Polek…" – mówi Katarzyna Trawińska.

Obraz
© Materiały prasowe

Jednak w centrum zainteresowania właścicielki Prouvé znajduje się nie tylko biznes, ale także działalność społeczna – również na rzecz kobiet. – Kobiet wciąż jest za mało w wielu sferach: od polityki, przez biznes, aż po instytucje publiczne. Cieszy mnie więc, gdy stawiają one na rozwój zawodowy i niezależność. W swojej firmie zatrudniam w większości kobiety, dając im możliwość rozwoju poprzez budowanie marki osobistej – wskazuje Trawińska. – Wspieram kobiety także w życiu prywatnym, biorę udział m.in. w ogólnopolskiej kampanii promującej zdrowie intymne kobiet "Piękna, bo Zdrowa" – dodaje.

Aby odnieść sukces w biznesie, potrzeba determinacji, siły i wiary we własne możliwości. – Jeśli wiesz, że potrafisz coś robić bardzo dobrze, skup się na tym i nie zrażaj się porażkami. Tylko wtedy możesz dokonać czegoś wielkiego – radzi Katarzyna Trawińska. Takie podejście stara się przekazać również swoim córkom, aby w przyszłości i one z odwagą realizowały własne pomysły. W końcu – przedsiębiorczość jest kobietą!

Źródło artykułu:Materiał Partnera

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)