Loft37 x Biedronka
29,99 za parę gumowych balerinek. Wasze standardowe buty kosztują kilkaset złotych. Jak więc z jakością? Czy właśnie dlatego skórę zastąpiłyście gumą?
Produkty z kolekcji JUST FOR FUN by LOFT37 zostały wyprodukowane z nowoczesnego PVC. To bardzo popularny surowiec, powszechnie stosowany i dużo tańszy niż naturalna skóra. Zanim podjęłyśmy się tego wyzwania, upewniłyśmy się, że zastosowany materiał jest bezpieczny i spełnia standardy jakościowe.
Czy to są buty Made in China?
Zdecydowałyśmy się na produkcję poza Polską, gdyż zarówno nam, jak i sieci Biedronka, zależało na zaproponowaniu klientom dostępności dużej liczby sztuk oraz jak najkorzystniejszych cen. Chcieliśmy zaoferować najlepszy produkt w swoim przedziale cenowym. Przed podjęciem współpracy z fabrykami skrupulatnie sprawdziłyśmy każdą z nich. Wysłałyśmy do nich swojego eksperta, którego zadaniem było sprawdzenie - jakości, a także warunków pracy (m.in. czy w tych zakładach nie są zatrudniane dzieci). Dzięki temu z czystym sumieniem możemy powiedzieć, iż warunki w nich zbliżone są do tych, które obowiązują w Polsce.
Dlaczego projektanci, nie tylko polscy, ale i zagraniczni, coraz częściej decydują się na współpracę z takimi sieciami jak Biedronka? Nawet Karl Lagerfeld zaprojektował akcesoria dla Carrefoura! Co się dzieje ze światem mody?
Cóż, każde modowe przedsięwzięcie to biznes. Projektanci boją się mówić o pieniądzach, ale prawda jest taka, że współpraca z dużą siecią to zupełnie inna skala przedsięwzięcia.
Dodatkowo chcemy dotrzeć z LOFT'em do wielu osób. Sklepy Biedronki codziennie odwiedzane są przez blisko 4 miliony klientów. Obecność w tak dużej sieci to świetna promocja dla projektantów, a także przybliżenie aktualnych trendów modowych szerszej publiczności, zabawa modą. I trzeba przyznać, że taka współpraca jest oparta na partnerskich zasadach. Sieć była otwarta na nasze pomysły.
Na przykład?
To o czym już mówiłyśmy - odpowiednia ekspozycją produktów tak aby, były widoczne i stały przy kasach. To się udało.
*Już niebawem stanie tam wasza kolekcja. Gumowe akcesoria, które – nie ukrywajmy – osobom w branży są mocno znane. Wystarczy wspomnieć tu o słynnych Meliskach. Czy nie boicie się posądzenia o plagiat? *
Paulina Ada Kalińska - Gumowe buty były bardzo popularne dużo wcześniej, chociażby trzydzieści lat temu. Sama miałam takie, gdy byłam dzieckiem. Plastikowe japonki ma co druga firma sportowa. Naszym głównym pomysłem, na którym oparłyśmy cały projekt, jest personalizacja.
Joanna Trepka - Przed rozpoczęciem produkcji wszystkie elementy kolekcji były sprawdzone pod kątem zgodności z prawami własności intelektualnej.
*No tak, ale tego typu butów jest już trochę na rynku i zastanawiam się, czy będzie na nie popyt. *
Wiesz co, ty patrzysz na to z perspektywy osoby, która na co dzień pisze o modzie, zna kolekcje wszystkich marek modowych . My wychodzimy naprzeciw potrzebom przeciętnej Polki.