Orientalny streetwear w kolekcji ALTRO Patrizia Aryton
To już czwarta odsłona młodszej linii Patrizia Aryton – ALTRO. Projektanci marki nadal czerpią inspiracje z dalekiej Azji, tym razem łączą jednak orientalne motywy z rozwiązaniami znanymi ze streetwearu. Premiera kolekcji odbyła się 27. października!
Czerwień i czerń. Te kolory najczęściej kojarzą się z orientalną estetyką. A co jeśli potraktujemy je mniej dosłownie? Łącząc na przykład z charakterystycznymi dla streetwearu rozwiązaniami? Na to pytanie odpowiedzieli w tym sezonie projektanci ALTRO, młodszej linii marki Patrizia Aryton, przenosząc jednocześnie energię tętniących życiem azjatyckich metropolii na polskie ulice.
W kapsułowej, czwartej już odsłonie kolekcji charakterystycznym motywem są elementy retro – takie jak chociażby azjatyckie wizerunki żurawia – obecne zarówno jako multiplikowany nadruk jak i pojedyncza, haftowana aplikacja. Powtarzającym się motywem są też orientalne kwiaty w kojarzącej się nam z jesienną kolorystyce.
Elementy te łączone są z nowoczesnymi fasonami – dopasowanym dwurzędowym garniturem ze spodniami 7/8, oversizową koszulą czy asymetryczną sukienką z podkreśloną talią. Nie zabrakło też inspiracji tak charakterystycznym dla orientu kimonem.
Nawet proste bluzy nabierają charakteru dzięki zastosowaniu inspirowanych Azją kołnierzy i mocnych, orientalnych barw – czerwieni, czerni, bieli - tak modnych w tym sezonie. W kolekcji nie zabrakło też legginsów, ozdobionych zaznaczonymi przeszyciami i taśmami na stopy. Cała linia stworzona jest bowiem na zasadzie uzupełniających się kontrastowych rozwiązań – łączenia elementów z pozoru do siebie nie pasujących, tworzących jednak nowoczesną stylizację.
Kwiatowy nadruk na czarnym tle, forma sukni kimono oraz kluczowy dla linii motyw żurawia łączą się lub celowo mijają ze sportową bluzą, oraz ołówkową spódnicą i suknią mocno akcentującą talię.
Kluczowe sylwetki to połączenie długiej sukni-płaszcza kimono z legginsami, dekoracyjna spódnica ze sportową bluzą oraz garnitur inspirowany piżamą, ale w bardziej dopasowanym wydaniu.
Dynamikę kolekcji oddaje sesja zdjęciowa uwieczniona przez jednego z najzdolniejszych fotografów młodego pokolenia, Daniela Jaroszka, a wystylizowana przez Annę Poniewierską, która czuwa nad kampaniami ALTRO od pierwszej odsłony kolekcji.
ALTRO Patrizia Aryton dostępna jest od 27 października w salonach Patrizia Aryton na terenie całego kraju oraz w wybranych sklepach internetowych.