Pandemia koronawirusa a branża beauty

Pandemia koronawirusa w istotny sposób wpłynęła na gospodarkę w całej Polsce. Branża beauty jest szczególnie narażona na negatywne wpływy lockdownu, a jednocześnie musi znajdywać nowe rozwiązania, które pozwolą jej przetrwać trudną sytuację.

Obraz
Źródło zdjęć: © materiały partnera

O współczesnych trendach opowiadają nam Panowie Paweł i Karol Wojciechowscy, założyciele marki NobleLashes.

Oferują Panowie akcesoria do przedłużania rzęs. Skąd zaczerpnęli Panowie pomysł na otwarcie firmy o takiej specjalizacji?

Wszystko zaczęło się około dziesięciu lat temu, kiedy dostrzegliśmy potencjał branży przedłużania rzęs. Widzieliśmy zainteresowanie klientek tym tematem, a także ich zadowolenie i wzrastającą pewność siebie, kiedy wychodziły z salonu z nowymi, długimi i gęstymi rzęsami. Udało nam się wyczuć, że ten biznes zrobi furorę, dlatego skoncentrowaliśmy się na jego rozwoju.

Czy początki w branży beauty były dla Panów trudne?

Na początku musieliśmy przede wszystkim uczyć się wszystkiego od zera, ale dawało nam to wiele satysfakcji. Staraliśmy się konkurować ceną i zaczynaliśmy od sprzedaży bezpośredniej w salonach, ale niestety nie przyniosło to najlepszych rezultatów.

Dlatego postanowiliśmy zmienić strategię i postawić na rozwój sprzedaży internetowej. Naszym celem stała się najwyższa jakość i innowacyjność produktów. Jednocześnie inwestowaliśmy w reklamę, a zadowolone klientki zaczęły polecać nasze produkty dalej. Ta strategia okazała się skuteczna i w ciągu pierwszych trzech lat odnotowaliśmy trzycyfrowe tempo wzrostu.

Jak sytuacja w firmie Panów wygląda obecnie, podczas pandemii?

Koronawirus przyniósł sporo zmian w całej branży usługowej. Dla nas jest to również odczuwalne, ponieważ wiele klientek odwołuje zabiegi w salonach kosmetycznych, co przekłada się na mniejsze zainteresowanie także naszymi produktami. Lawina odwołanych zabiegów owocuje dla nas spadkiem sprzedaży.

Jednocześnie zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania produktami umożliwiającymi samodzielną aplikację w domu, a także zestawami treningowymi. Zmieniły się także preferowane sposoby dostawy. 37% więcej klientek chętnie wybiera dostawy do paczkomatu, a 21% z nich częściej decyduje się na wykonywanie płatności online lub PayPalem niż za pobraniem.

Warto wspomnieć, że nasze klientki chętnie kupują także rękawiczki, maseczki i środki dezynfekujące.

Do tej pory Panów firma prowadziła także liczne szkolenia. Jak radzą sobie Panowie w tym momencie z tym zagadnieniem?

Nie zrezygnowaliśmy ze szkoleń. Wraz z naszymi instruktorami zdecydowaliśmy się na przygotowanie dwóch kursów online, dedykowanych stylistkom oraz osobom, które chciałyby rozpocząć swoją karierę w branży beauty. Dzięki nim jesteśmy w stanie pozostać w stałym kontakcie z klientkami nawet podczas kwarantanny.

Kontakt z nimi utrzymujemy także na mediach społecznościowych, zachęcając do wspólnych treningów i przygotowania się do pracy. Okres przymusowego lockdownu można wykorzystać na rozwijanie swoich umiejętności, co na pewno zaowocuje w przyszłości.

Czy mają Panowie na koniec jakieś przesłanie, które chcieliby przekazać innym przedsiębiorcom z branży beauty?

Przede wszystkim okres pandemii to czas podejmowania nowych i często trudnych wyborów. W tym okresie warto postawić przede wszystkim na podejmowanie rentownych decyzji oraz skoncentrować się na celu firmy. Doradzamy także otwartość na nowe trendy i pomysły. Wykorzystanie social mediów, inwestycja we własną stronę internetową czy prowadzenie kursów online mogą być ciekawymi rozwiązaniami, które pozwolą utrzymać dobre relacje z klientkami i w przyszłości zaowocują dalszym rozwojem firmy.

Wybrane dla Ciebie

"Sophisticated silk" hitem na jesień. Manicure w stylu Seleny Gomez robi furorę
"Sophisticated silk" hitem na jesień. Manicure w stylu Seleny Gomez robi furorę
Doświadczył rytuału przejścia. Niewielu wie, z czym to się wiąże
Doświadczył rytuału przejścia. Niewielu wie, z czym to się wiąże
Pokazała zdjęcie Harry'ego. Uwagę zwraca jego nazwisko
Pokazała zdjęcie Harry'ego. Uwagę zwraca jego nazwisko
Przed laty stracił żonę. Dziś jest związany z młodszą o 20 lat modelką
Przed laty stracił żonę. Dziś jest związany z młodszą o 20 lat modelką
Pojawiła się na gali Emmy. Tak wygląda w wieku 43 lat
Pojawiła się na gali Emmy. Tak wygląda w wieku 43 lat
Wskoczyła w suknię z "nagim" dołem. Wow to mało powiedziane
Wskoczyła w suknię z "nagim" dołem. Wow to mało powiedziane
Potwierdzili związek. Minge nie gryzła się w język
Potwierdzili związek. Minge nie gryzła się w język
Zaczynają szukać schronienia. Co zrobić, gdy pojawią się w domu?
Zaczynają szukać schronienia. Co zrobić, gdy pojawią się w domu?
Była jego żoną przez 46 lat. Zmarł dwa miesiące po diagnozie
Była jego żoną przez 46 lat. Zmarł dwa miesiące po diagnozie
Imię wymiera. Nosi je tylko 13 Polek
Imię wymiera. Nosi je tylko 13 Polek
To imię noszą tylko dwie Polki. Ma wyjątkowe znaczenie
To imię noszą tylko dwie Polki. Ma wyjątkowe znaczenie
Jego imię to rzadkość. Nosi je tylko czterech Polaków
Jego imię to rzadkość. Nosi je tylko czterech Polaków