Przed czerniakiem możemy chronić się sami

Ruszyła pierwsza w Polsce ogólnopolska kampania społeczna dotycząca profilaktyki czerniaka stworzona przez młodzież w ramach Programu „Mam Haka na Raka”. W każdym roku w Polsce stwierdza się około 2500 nowych zachorowań na czerniaka, a 1200 osób umiera z tego powodu. Nowa kampania, nawołując do obserwacji znamion na ciele, pomoże zmienić te niepokojące statystyki

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Ruszyła pierwsza w Polsce ogólnopolska kampania społeczna dotycząca profilaktyki czerniaka stworzona przez młodzież w ramach Programu „Mam Haka na Raka”. W każdym roku w Polsce stwierdza się około 2500 nowych zachorowań na czerniaka, a 1200 osób umiera z tego powodu. Nowa kampania, nawołując do obserwacji znamion na ciele, pomoże zmienić te niepokojące statystyki.

Spot telewizyjny przedstawia ekspertów podczas wywiadu z dziennikarzami. W mediach pojawiła się informacja o rzekomych planach budowy nad Polską tarczy chroniącej obywateli przed złośliwym działaniem promieni UV powodujących czerniaka. Doniesienia wzbudziły zainteresowanie reporterów. Tymczasem okazuje się, że „przed czerniakiem możemy chronić się sami”.

- Jeżeli zauważysz niepokojące zmiany na skórze, skontaktuj się z onkologiem lub dermatologiem. Wczesne wykrycie pozwala na wyleczenie nowotworu skóry – słyszymy jako finalną puentę. Autorki pomysłu to laureatki VI edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”: Katarzyna Lasyk, Ewa Szota, Paulina Hnatyszyn i Magdalena Frelich z Zespołu Szkół w Kietrzu. Opiekę nad zespołem Hakowiczek sprawowała Elżbieta Szewczak.

- Zależało nam na tym, aby w nietypowy sposób powiedzieć o czerniaku. Dzisiaj wszyscy skupieni są na mediach, szukają informacji, często ich uwagę przyciąga sensacja. Stąd w naszej propozycji wątek o tarczy UV, dopiero potem dowiadujemy się, że chodzi o czerniaka. Zaciekawiając odbiorcę absurdalnym tematem, przemyciłyśmy ważne przesłanie dotyczące obserwacji znamion – mówią laureatki.

Wczesne wykrycie nowotworu skóry umożliwia wyleczenie. - W USA i Niemczech z czerniaka wyleczonych zostaje w pełni 90 proc. chorych, właśnie dlatego, że jest on tam wykrywany we wczesnych stadiach. Niestety, w Polsce udaje się wyleczyć jedynie ok. dwóch trzecich pacjentów. Ta kampania ma szansę zmienić statystyki dotyczące umieralności z powodu czerniaka – uważa dr Janusz Meder, Prezes Polskiej Unii Onkologii, organizator Programu.

- Hakowicze namawiają Polaków do obserwacji skóry. Będąc świadomym zagrożenia, tego, z czym się wiąże, a przede wszystkim działań profilaktycznych, sami możemy zadbać o nasze zdrowie. W przypadku zmiany możemy szybko zareagować i skonsultować się z lekarzem.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

- Przed czerniakiem możemy chronić się sami – mówi Jerzy Toczyski, Prezes Zarządu GlaxoSmithKline Pharmaceuticals.

Finalna kampania została opracowana przez profesjonalistów z Fabryki Komunikacji Społecznej. Do współpracy realizatorzy zaprosili reżysera Marcina Serafina. Powstał spot telewizyjny, spot radiowy i plakat. Specjalnie na potrzeby kampanii agencja Discipline Media Group przygotowała stronę www.obserwujznamiona.pl, na której znajduje się wiele przydatnych informacji dotyczących czerniaka oraz wszystkie elementy kampanii „Obserwuj znamiona”.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Jak co roku akcję promować będą media ogólnopolskie i regionalne. Emisja kampanii „Obserwuj znamiona” potrwa do końca roku.

Więcej informacji na: www.obserwujznamiona.pl

Źródło artykułu: Informacja prasowa
Wybrane dla Ciebie
Nonszalancja w najlepszym wydaniu. Dygant zachwyciła na pokazie
Nonszalancja w najlepszym wydaniu. Dygant zachwyciła na pokazie
Włożyła skórzaną mini. Odważnie to za mało powiedziane
Włożyła skórzaną mini. Odważnie to za mało powiedziane
Nie ma modniejszego stroju. Tak ubierają się kobiety sukcesu
Nie ma modniejszego stroju. Tak ubierają się kobiety sukcesu
Zaszła w późną ciążę. Tak pisała wtedy o wierze i Bogu
Zaszła w późną ciążę. Tak pisała wtedy o wierze i Bogu
Byli razem ponad 20 lat. "Po kryzysie oświadczył mi się po raz drugi"
Byli razem ponad 20 lat. "Po kryzysie oświadczył mi się po raz drugi"
Sprzedają kalendarze adwentowe. Jeden kosztuje ponad 2 tys. zł
Sprzedają kalendarze adwentowe. Jeden kosztuje ponad 2 tys. zł
Jej manicure to prawdziwy hit. To lakier od polskiej marki
Jej manicure to prawdziwy hit. To lakier od polskiej marki
Zmieniła fryzurę. Tak jej metamorfozę ocenił specjalista
Zmieniła fryzurę. Tak jej metamorfozę ocenił specjalista
Mówi o końcu kariery. "Nikogo nie poznaję"
Mówi o końcu kariery. "Nikogo nie poznaję"
Cichopek już ma najmodniejszą kurtkę na zimę. Uwagę zwraca kolor
Cichopek już ma najmodniejszą kurtkę na zimę. Uwagę zwraca kolor
Był alkoholikiem. Mówi, jakie myśli go wtedy dręczyły
Był alkoholikiem. Mówi, jakie myśli go wtedy dręczyły
Jej córka umiera na białaczkę. Lekarze dają jej rok życia
Jej córka umiera na białaczkę. Lekarze dają jej rok życia
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟