Trwa ładowanie...
Informacja prasowa
czerniak
19-09-2013 16:15

Przed czerniakiem możemy chronić się sami

Ruszyła pierwsza w Polsce ogólnopolska kampania społeczna dotycząca profilaktyki czerniaka stworzona przez młodzież w ramach Programu „Mam Haka na Raka”. W każdym roku w Polsce stwierdza się około 2500 nowych zachorowań na czerniaka, a 1200 osób umiera z tego powodu. Nowa kampania, nawołując do obserwacji znamion na ciele, pomoże zmienić te niepokojące statystyki

Przed czerniakiem możemy chronić się samiŹródło: Materiały prasowe
d3sj05d
d3sj05d

Ruszyła pierwsza w Polsce ogólnopolska kampania społeczna dotycząca profilaktyki czerniaka stworzona przez młodzież w ramach Programu „Mam Haka na Raka”. W każdym roku w Polsce stwierdza się około 2500 nowych zachorowań na czerniaka, a 1200 osób umiera z tego powodu. Nowa kampania, nawołując do obserwacji znamion na ciele, pomoże zmienić te niepokojące statystyki.

Spot telewizyjny przedstawia ekspertów podczas wywiadu z dziennikarzami. W mediach pojawiła się informacja o rzekomych planach budowy nad Polską tarczy chroniącej obywateli przed złośliwym działaniem promieni UV powodujących czerniaka. Doniesienia wzbudziły zainteresowanie reporterów. Tymczasem okazuje się, że „przed czerniakiem możemy chronić się sami”.

- Jeżeli zauważysz niepokojące zmiany na skórze, skontaktuj się z onkologiem lub dermatologiem. Wczesne wykrycie pozwala na wyleczenie nowotworu skóry – słyszymy jako finalną puentę. Autorki pomysłu to laureatki VI edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”: Katarzyna Lasyk, Ewa Szota, Paulina Hnatyszyn i Magdalena Frelich z Zespołu Szkół w Kietrzu. Opiekę nad zespołem Hakowiczek sprawowała Elżbieta Szewczak.

d3sj05d

- Zależało nam na tym, aby w nietypowy sposób powiedzieć o czerniaku. Dzisiaj wszyscy skupieni są na mediach, szukają informacji, często ich uwagę przyciąga sensacja. Stąd w naszej propozycji wątek o tarczy UV, dopiero potem dowiadujemy się, że chodzi o czerniaka. Zaciekawiając odbiorcę absurdalnym tematem, przemyciłyśmy ważne przesłanie dotyczące obserwacji znamion – mówią laureatki.

Wczesne wykrycie nowotworu skóry umożliwia wyleczenie. - W USA i Niemczech z czerniaka wyleczonych zostaje w pełni 90 proc. chorych, właśnie dlatego, że jest on tam wykrywany we wczesnych stadiach. Niestety, w Polsce udaje się wyleczyć jedynie ok. dwóch trzecich pacjentów. Ta kampania ma szansę zmienić statystyki dotyczące umieralności z powodu czerniaka – uważa dr Janusz Meder, Prezes Polskiej Unii Onkologii, organizator Programu.

- Hakowicze namawiają Polaków do obserwacji skóry. Będąc świadomym zagrożenia, tego, z czym się wiąże, a przede wszystkim działań profilaktycznych, sami możemy zadbać o nasze zdrowie. W przypadku zmiany możemy szybko zareagować i skonsultować się z lekarzem.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

- Przed czerniakiem możemy chronić się sami – mówi Jerzy Toczyski, Prezes Zarządu GlaxoSmithKline Pharmaceuticals.

d3sj05d

Finalna kampania została opracowana przez profesjonalistów z Fabryki Komunikacji Społecznej. Do współpracy realizatorzy zaprosili reżysera Marcina Serafina. Powstał spot telewizyjny, spot radiowy i plakat. Specjalnie na potrzeby kampanii agencja Discipline Media Group przygotowała stronę www.obserwujznamiona.pl, na której znajduje się wiele przydatnych informacji dotyczących czerniaka oraz wszystkie elementy kampanii „Obserwuj znamiona”.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Jak co roku akcję promować będą media ogólnopolskie i regionalne. Emisja kampanii „Obserwuj znamiona” potrwa do końca roku.

Więcej informacji na: www.obserwujznamiona.pl

d3sj05d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3sj05d