Romantyczna kolekcja marki Gucci
Podczas Mediolańskiego Tygodnia Mody, światło dzienne ujrzał długo oczekiwany przez modową branżę debiut, a mianowicie jesienno-zimowa kolekcja 2015/16 autorstwa nowego dyrektora kreatywnego marki Gucci - Alessandro Michele.
Podczas Mediolańskiego Tygodnia Mody, światło dzienne ujrzał długo oczekiwany przez modową branżę debiut, a mianowicie jesienno-zimowa kolekcja 2015/16 autorstwa nowego dyrektora kreatywnego marki Gucci - Alessandro Michele. Człowiek, który do tej pory sprawował funkcję głównego projektanta akcesoriów i galanterii skórzanej, tuż po odejściu Fridy Giannini, przejął całkowite przewodnictwo nad tworzeniem kolekcji dla włoskiej marki.
Zmiany w charakterze Gucci są diametralne - tak nagłe zwroty w estetyce zawsze pojawiały się w momencie, kiedy w szeregi znanej marki wkraczał nowy projektant. Kiedy na wybiegu u Toma Forda kobiety emanowały seksualnością, u Fridy Giannini były szykowne i eleganckie. Jaki wizerunek zyskały wraz z nadejściem Alessandro Michele?
Jego debiutancka damska kolekcja zaprezentowała je w roli romantyczek i intelektualistek. Ich dziewczęcy wygląd podkreślały detale takie jak kokardy, koronki i falbany, a charakter retro, jaki zdominował kolekcję wyznaczyły kroje w stylu lat 70. oraz paleta kolorystyczna, w której prym wiodły brązy, burgundy oraz odcienie przybrudzonego niebieskiego.
Estetyka jesienno-zimowego sezonu 2015/2016 balansuje na cienkiej granicy mody damskiej i męskiej. Podkreśliła ją przede wszystkim garderoba panów, którzy pojawili się na wybiegu obok podobnie wystylizowanych modelek.