STOP porzucaniu zwierząt w wakacje. Marcin Prokop zabrał głos
Latem wiele zwierząt traci dom, gdy ich właściciele wyjeżdżają na urlop. Liczba porzuceń rośnie wtedy o 30 proc. w porównaniu do pozostałych pór roku. Czworonogi są porzucane w lasach czy przy stacjach benzynowych. Najnowsza kampania serwisu Wakacje.pl "NajlePSIE wakacje" edukuje, jak zadbać o pupila w tym czasie.
Wielu z nas wakacje kojarzą się z niezwykle radosnym czasem. Niestety, dla niektórych zwierząt to wyjątkowo trudny czas, gdy niespodziewanie tracą dach nad głową. Co gorsze, część osób pozbywa się czworonoga w wyjątkowo okrutny sposób.
- Osobiście utkwiło mi w pamięci odnalezienie szczeniąt w zaklejonym kartonie w lesie, a w drugim kartonie, szczelnie oklejonym, ich psiej "matki" - mówi Michał Dąbrowski, dyrektor zarządzający Głównego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce, partnera merytorycznego kampanii NajlePSIE wakacje.
- Statystyki mówią o ok. 4 500 psów i kotów, które są porzucane w okresie letnim. Rzeczywista liczba jest jednak wyższa. Dużo czworonogów nie ma szczęścia i zanim trafi do schroniska, ginie pod kołami auta lub z wycieńczenia. Takich zwierząt w statystykach nie widać - dodaje.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pudelek pomaga pupilom! Wraz z Joanną Krupą odwiedziliśmy Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Celestynowie
Edukacja to podstawa
Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że zostawienie zwierzęcia bez opieki jest czynem karalnym, który może skutkować nawet pozbawieniem wolności.
Niestety, problem porzucania zwierząt w Polsce wciąż jest bardzo powszechny. Kluczowe znaczenie ma edukacja dotycząca odpowiedzialnego traktowania naszych pupili. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie realnie pomóc czworonogom.
- Co roku wysyłamy na wakacje ponad milion klientów. Zdecydowaliśmy się na organizację tej kampanii, bo wierzymy, że jako lider rynku turystyki zorganizowanej w Polsce jesteśmy w stanie wpłynąć na świadomość wielu osób, a także wesprzeć tych właścicieli, którzy są odpowiedzialni i zwierzęta traktują z troską i szacunkiem - zaznacza Tomasz Bączek, head of marketing Wakacje.pl.
Inicjatywa NajlePSIEwakacje łączy edukację z praktyką. Na stronie kampanii można znaleźć wiele wskazówek dotyczących odpowiedzialnej troski o zwierzęta, tego, jak reagować, gdy spotkamy porzuconego czworonoga oraz co zrobić, gdy planujemy urlop i zostawiamy pupila pod czyjąś opieką.
Dodatkowym wsparciem mogą okazać się również rabaty na usługi Petsy ułatwiające opiekę nad zwierzakiem i rabaty na zakup karmy dla wybranych schronisk.
- Zależało nam na tym, żeby to nie była bierna kampania, ale żeby w ślad za nią szło realne wsparcie, zarówno dla organizacji pomagających porzuconym zwierzętom, jak i samych właścicieli czworonogów. Postawiliśmy na niestandardowy przekaz, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Nie chcemy straszyć, naszą rolą jest pokazanie różnych rozwiązań i zaszczepienie w głowach odbiorców myśli, że każdy z nas ma wpływ na poprawę tej sytuacji, nawet jeśli sam pupila nie ma – mówi Ewelina Karczewska-Stasik, senior PR & communication specialist w Wakacje.pl, właścicielka suczki porzuconej przez poprzednich właścicieli na stacji benzynowej.
Marcin Prokop wspiera akcję NajlePSIEwakacje
Do kampanii postanowił włączyć się Marcin Prokop, który w spocie użyczył swojego głosu psu o imieniu Racuch. Czworonóg porusza temat porzucania zwierząt w czasie wakacji. Prezenter, prywatnie właściciel psa Rufusa, nie ukrywa, że trudno jest mu zrozumieć, jak można tak traktować zwierzęta.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Najlepsie wakacje dla wszystkich!
Aby kampania miała jak największy wpływ, Wakacje.pl połączyły siły z innymi organizacjami działającymi na rzecz zwierząt. Wśród nich znalazło się Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce, serwis Petsy oferujący rabaty na usługi dla zwierząt, oraz fundacja Sarigato z projektem Karmimy Psiaki, która dostarcza karmę do schronisk. Wszyscy partnerzy współtworzyli materiały edukacyjne dostępne na stronie najlepsiewakacje.pl.
- Wierzymy, że takie działania wpłyną na ludzi i pokażą, że rozwiązań na opiekę nad czworonogiem na czas urlopu jest naprawdę dużo, a tym samym przełożą się na zwiększenie liczby adopcji bezdomniaków - podkreśla Maja Filipiak z Petsy.
Wyzwania, przed którymi stają schroniska
- Czas porzuceń to trudny moment także dla schronisk. Bywają przepełnione, a opieka nad nowo przybyłymi podopiecznymi jest czasochłonna i kosztowna. To niejako przejściowy okres – placówkom kończą się środki zgromadzone w ramach 1,5 proc. podatku za ubiegły rok, a wciąż nie trafiły do nich jeszcze środki z tegorocznych rozliczeń podatkowych – mówi Natalia Karolak, specjalistka ds. weterynarii w Karmimy Psiaki, na co dzień współpracująca ze schroniskami.
Koncepcje kreatywne stworzyła Agencja Supermarket, a produkcją zajęła się firma Videlec. Reżyserią spotów zajął się Filip Berendt, absolwent londyńskiego Royal College of Art, który zdobył liczne nagrody na festiwalach takich jak Cannes Lions, KTR i Euro Effie Award. Zespół marketingowy Wakacje.pl odpowiadał za planowanie i zakup mediów.
Zapraszamy na grupę na Facebooku - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.