To już 14. edycja Kalendarza Artystycznego. Motyw przewodni to "Żywioły kobiet"
W programie "Pasja jest kobietą" gościły Agnieszka Boryś - PR Managerka Gedeon Richter i Joanna Szumska, artystka współtworząca Kalendarz Artystyczny. Jak powstawała tegoroczna edycja?
Marka Gedeon Richter od 14 lat wydaje Kalendarz Artystyczny, który łączy ze sobą misję dotyczącą edukacji zdrowotnej kobiet oraz sztukę. Jak co roku dyrektorem artystycznym projektu był Andrzej Pągowski. Grafik zaprosił do współpracy Joannę Szumską i Renatę Magdę, które razem z nim pracowały przy najnowszej edycji.
- Sztuka jest wyjątkowo skutecznym nośnikiem treści edukacyjnych, szczególnie, kiedy przybiera formę użytkową, a taki jest nasz kalendarz. Nie tylko inspiruje, ale łączy edukację i piękno w praktycznym przekazie, który zwraca uwagę na to, co naprawdę ważne – zdrowie i codzienne wsparcie kobiet - mówiła Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska.
"Żywioły kobiet" - pod takim hasłem ukazał się najnowszy Kalendarz Artystyczny. Według twórców każda kobieta łączy w sobie wszystkie żywioły, dlatego wybór hasła był oczywisty.
- Skojarzenie czterech żywiołów z naturą kobiety jest dla mnie oczywiste, bo przecież kobieca natura jest pełna sprzeczności, które jednak tworzą harmonijną całość. Nasze żywioły są kobietami, pełnymi pasji, uroku, pewnymi siebie, niosącymi nadzieję i spełnienie. Każdy z artystów mógł zaprezentować swoją wizję dla każdego z czterech żywiołów - opowiada dyrektor artystyczny przedsięwzięcia, Andrzej Pągowski.
Kobiety nie badają się regularnie
Kalendarz Artystyczny ma przypominać kobietom, jak ważne jest zdrowie i profilaktyka. Zwłaszcza, że dane na ten temat są zasmucające. Statystyki pokazują, że wiele kobiet nie korzysta z badań profilaktycznych, co może mieć poważne konsekwencje dla ich zdrowia. Raport Termedia wskazuje, że 13 proc. Polek w ogóle nie korzysta z wizyt u ginekologa, a powinny się one odbywać przynajmniej raz w roku.
Z kolei z innych badań wynika, że aż 36 proc. Polek w wieku 18-35 lat nigdy nie zdecydowało się na wykonanie USG piersi. Z informacji podanych przez Santander Consumer Bank wynika także, że zaledwie 18 proc. kobiet w tym wieku robi to badanie co najmniej raz w roku. Kobiety nie decydują się na wykonywanie USG piersi ze względu na brak dolegliwości, co jest błędem, ponieważ rak piersi nie zawsze objawia się bólem.
Jak powstawał kalendarz? Posłuchajcie rozmowy Patrycji Ceglińskiej-Włodarczyk z Agnieszką Boryś i Joanną Szumską.