Blisko ludziZ kobietami i dla kobiet. Avon Polska włącza się do inicjatywy ONZ na rzecz równości płci

Z kobietami i dla kobiet. Avon Polska włącza się do inicjatywy ONZ na rzecz równości płci

Avon jako pierwsza firma w branży w Polsce dołącza do inicjatywy ONZ pt. Women’s Empowerment Principles. Określa ona siedem kroków, które firmy mogą podjąć w celu promowania równości płci i pełnego uczestnictwa kobiet na rynku pracy i w społeczeństwie.

Z kobietami i dla kobiet. Avon Polska włącza się do inicjatywy ONZ na rzecz równości płci
Źródło zdjęć: © Materiał prasowy

08.08.2019 14:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wierność wartościom

Firma Avon trzyma stronę kobiet od ponad 130 lat, nieustannie budując dla nich lepszą przyszłość. W ramach swoich działań wspiera kobiety z całego świata w wyrażaniu siebie, rozwijaniu kompetencji i pomaga im w drodze do spełnienia zawodowego. 18 lipca Zarząd Avon Worldwide oraz wszystkie spółki Avon w Polsce zadeklarowały poparcie dla inicjatywy ONZ, której celem jest wzmocnienie pozycji ekonomicznej kobiet. Podpisując Women’s Empowerment Principles (pod przewodnictwem UN Women i UN Global Compact), organizacje udowadniają, że równouprawnienie płci jest dla nich najwyższym priorytetem.

Tzw. "WEPs" skupiają się przede wszystkim na sprawiedliwym traktowaniu wszystkich kobiet i mężczyzn oraz szanowaniu i popieraniu praw człowieka. Jednak wśród zasad znajdują się również: ustanowienie przywództwa korporacyjnego na wysokim szczeblu na rzecz równości płci, zapewnienie zdrowia, bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia wszystkim pracownikom, promowanie edukacji, szkoleń i rozwoju zawodowego kobiet, a także promowanie równości poprzez inicjatywy społeczne i popularyzowanie idei równości w miejscu pracy.

Obraz
© iStock.com

Ostatnim z 7 proponowanych kroków jest natomiast przeprowadzenie przez firmy testów porównawczych i publiczne ogłoszenie postępów w osiąganiu równouprawnienia. Celem takiego postępowania jest zmotywowanie innych organizacji do podążania ich śladem i wprowadzania pozytywnych zmian. Jak mówi Ania Jakubowski, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska:

– Podpisanie WEPs to kolejny rozdział w wieloletniej historii działalności Avon na rzecz kobiet. Poprzez przyłączenie się do inicjatywy, chcemy zainspirować inne firmy do wprowadzania pozytywnych zmian w ich kulturach organizacyjnych. Jednocześnie deklarujemy nasze pełne poparcie dla wartości, jakimi są równość płci i wzajemny szacunek w miejscu pracy. Od samego początku nasze działania podyktowane są troską o przyszłość kobiet. Nigdy nie mieliśmy wątpliwości, że wzmocnienie ich ekonomicznej pozycji odbije się korzystnie na całym świecie biznesu.

Równość to Biznes

Podpisanie WEPs to nie jedyna inicjatywa firmy na rzecz kobiet w tym roku. W marcu Avon rozpoczął program stand4her, czyli długoterminowy plan, który zmienia na lepsze życie 100 milionów kobiet na całym świecie. Inicjatywa została zapoczątkowana w odpowiedzi na wyniki wewnętrznego badania przeprowadzonego przez Avon przy udziale Oxford Economics w 2018 roku. Wzięło w nim udział 15 tys. kobiet powyżej 18. roku życia z 15 krajów na świecie.

Jego wyniki pokazały, że mimo rosnącego wsparcia, część pań nadal czuje się niepewnie na rynku pracy i obawia się prowadzić własne firmy. W ramach projektu Avon zachęca kobiety do rozwijania kompetencji oraz podążania za ambicjami, a także dodaje im pewności siebie w zakresie zarządzania biznesem. Aby jeszcze bardziej wesprzeć ich przedsiębiorczość, firma uruchomiła także Akademię Avon, której celem jest pomóc kobietom zarabiać więcej.

Obraz
© Materiał prasowy

Avon po stronie Kobiet

Avon od 130 lat wspiera kobiety, aby czuły się nie tylko piękne i silne, ale także zdrowe i bezpieczne. W Polsce i globalnie Avon aktywnie prowadzi dwa duże projekty społeczne: AVON Kontra Rak Piersi oraz AVON Kontra Przemoc. Kampania AVON Kontra Rak Piersi świętowała w zeszłym roku swoje 20-lecie. Przez ten czas Avon aktywnie działa na rzecz podnoszenia świadomości kobiet i zachęca je do regularnych badań profilaktycznych. Firma do 2018 r. dofinansowała prawie 40 tys. badań USG w Gabinetach z Różową Wstążką na terenie całego kraju, dając Polkom szansę na wczesna diagnostykę, która ratuje życie.

Avon zapowiada również, że w tym roku przekaże środki na kolejne 10 tys. badań. Natomiast kampania AVON Kontra Przemoc, prowadzona w Polsce od 2008 r., ma na celu niesienie aktywnej pomocy osobom doświadczającym przemocy domowej. Od 2011 roku Avon jest partnerem Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia". Dzięki sprzedaży produktów Avon oznaczonych Niebieską Wstążką, firma zapewnia środki na funkcjonowanie poradni telefonicznej i e-mailowej, za pośrednictwem których ofiary przemocy i ich rodziny mogą uzyskać pomoc prawną i psychologiczną.

Więcej informacji o WEP (Women’s Empowerment Principles) dostępnych jest na tej stronie.

Źródło artykułu:Materiał Partnera
avonkobietaonz
Komentarze (0)