Blisko ludzi"Zasada zero trzydziestek". Kieruje się nią coraz więcej mężczyzn

"Zasada zero trzydziestek". Kieruje się nią coraz więcej mężczyzn

– Nie umawiam się z kobietami po trzydziestce. Nigdy. Wiem, że one chcą od życia czegoś innego niż ja – mówi Wojtek. Nie tylko on wyznaje taką zasadę.

"Zasada zero trzydziestek". Kieruje się nią coraz więcej mężczyzn
Źródło zdjęć: © iStock.com
Marianna Fijewska

Zasada "zero trzydziestek"
Wojtek ma 31 lat i korzysta z uroków życia singla. Jak twierdzi, "tej jedynej" jeszcze nie poznał.

– Mam dość duże doświadczenie w randkowaniu i dlatego wiem, jakich błędów nie popełniać. Przede wszystkim nie umawiam się z kobietami, które przekroczyły 30-stkę – mówi i tłumaczy, że kilkukrotnie umówił się na spotkania z rówieśniczkami, ale czuł, że one chcą od życia czegoś zupełnie innego.

Różnice w sposobie myślenia ujawniały się już od samego początku. – Ja proponowałem imprezę, a one spokojną kolację albo spacer. Wszystkie zachowywały wielką powagę, a jedna z nich na pierwszym spotkaniu zaczęła mówić mi o tym, jakie cechy swojego przyszłego męża ceniłaby najbardziej.

Zasadę "zero trzydziestek" wyznaje również 32-letni Marcin. – Spotkałem się kilkukrotnie z dziewczynami po 30-tce, które z grubej rury rzucały teksty, że chcą stabilizacji, a ich celem jest założenie rodziny. Gdzie tu romantyzm? – pyta i dodaje, że od dziś w aplikacjach randkowych zawsze patrzy na wiek i odrzuca te, których metryka przekroczyła "magiczną liczbę".

Podobne odczucia ma Daniel, który przez kilka tygodni spotykał się z poznaną przez internet 32-latką.

– Wyczuwałem niesamowite parcie na dziecko. Nie chodziło w tym wszystkim o mnie i moje plany. Zresztą, ja chcę mieć dzieci, ale z kimś, kogo kocham – mówi.

Daniel dodaje też, że w początkowym etapie relacji ceni sobie uwodzenie kobiety, jej niedostępność i wzajemne starania o swoje względy.

– Tutaj nic takiego nie miało miejsca. Czułem, że ona chce przeskoczyć o kilka etapów znajomości do przodu i udawać, że zbudowaliśmy silną, pełną zaufania relację oraz że jesteśmy gotowi na zakładanie rodziny. To nie dla mnie – kwituje.

"Zegar tyka"
29-letnia Ania jest dziś w szczęśliwym związku, ale przez długi czas szukała swojej drugiej połówki.

– Mając 27 lat, zalogowałam się na kilku portalach randkowych, bo koleżanki mówiły, że "zegar tyka". Nie chodziło im bynajmniej o moje macierzyństwo, ale o to, że już lada chwila przestanę być atrakcyjna dla facetów – mówi. Sama w to uwierzyła. Dziś żałuje, bo poszukiwania mężczyzny traktowała bardziej jak obowiązek, co wplątało ją w kilka toksycznych relacji.

– Mojego aktualnego partnera znalazłam dopiero wtedy, gdy zeszło ze mnie ciśnienie i presja związana z koniecznością szybkiego związku. Uświadomiłam sobie, że cyferki nie mają znaczenia. Dziś mam 29 lat i nie sądzę, bym za rok stała się inną osobą.

Podobne zdanie na ten temat ma 35-letnia Martyna. Kobieta twierdzi, że wielu facetów uważa 30-stkę za magiczny wiek, w którym płeć piękna traci swój czar.

– Z moich obserwacji wynika, że dla szerokiego grona mężczyzn kobiecość to synonim pewnej nieporadności. Im bardziej kobieta jest bezradna i wpatrzona w faceta, tym lepiej. Dlatego wybierają młodsze, żeby imponować im swoimi zarobkami życiowym ogarnięciem. Czy w moim życiu coś zmieniło się po 30-tych urodzinach? Kompletnie nic! – podsumowuje.

"Co dla mnie jest najważniejsze?"
Zdaniem Patrycji Wonatowskiej, terapeutki i seksuologa, nasza kultura powoduje, że kobiety po 30-tce mogą odczuwać presję związaną z wypełnieniem roli matki i żony. Otoczenie często przypomina im o tykającym zegarze biologicznym oraz konieczności założenia rodziny.

– Moje klientki często mówią o tym, że przy okazji świąt czy innych imprez rodzinnych spotykają się z nieustannymi pytaniami o partnera i ciążę – tłumaczy Wonatowska.

Ekspertka dodaje, że niejednokrotnie kobiety przyjmują tę presję, ale nie mają czasu, by zatrzymać się i zastanowić: "co dla mnie byłoby najlepsze?", "czy to na pewno mój model?" i "jak chcę, żeby wyglądało moje życie?". W takiej sytuacji mogą powielać schematy prezentowane przez otoczenie i naciskać nawet na nowo poznanego partnera w kwestii założenia rodziny, co nie zawsze jest adekwatne np. do etapu, na którym znajduje się ich relacja.

Specjalistka zwraca jednak uwagę na generalizowanie, którego dokonują mężczyźni mówiący o zasadzie "zero trzydziestek".

– Myślę, że ta zasada ma swoje zastosowanie głównie przy okazji np. aplikacji randkowych, czyli można założyć, że dotyczy kobiet, które mają za sobą jakieś doświadczenia w relacjach z partnerami i wiedzą, czego chcą, a czego nie. Z pewnością jest też grupa mężczyzn, którym bliżej będzie do postawy "Piotrusia Pana" i kontynuowania zabawy, jaka miała miejsce jeszcze jakiś czas temu. Część z nich nie dojrzała do odpowiedzialności, część z nich boi się, że wraz z pojawieniem się dziecka, uwaga partnerki przestanie być skupiona na nich – podsumowuje ekspertka.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1739)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.