Debiut MISBHV na Nowojorskim Tygodniu Mody dostrzeżony przez "Vogue"
Spektakularny sukces polskiej marki
Polska marka odzieżowa Misbehave szturmem podbiła serca miłośników mody na całym świecie. W tym roku postanowiła spotęgować swój sukces – spróbowała swoich sił podczas Nowojorskiego Tygodnia Mody. Kolekcja zatytułowana „Object of Desire", skierowana głównie do kobiet, spotkała się z pozytywnym odbiorem. Jednak największym sukcesem jest to, że marka została dostrzeżona przez magazyn „Vogue”.
Spektakularny sukces polskiej marki
"Ubieranie się w stylu skaczącego po klubach nastolatka, jeszcze nigdy nie było tak modne, jak podczas prezentacji MISBHV w Nowym Jorku. Marki takie jak Vetements czy Gosha Rubchinskiy, pochodzące z krajów byłego Związku Radzkieckiego, są już dobrze znane z inspirowania się niegrzecznym wyglądem. Ale to projekty MISBHV są wspomnieniem szczęśliwszych, niewinnych czasów przypisanych dzieciństwu projektantki Natali Maczek w Polsce. - Bardzo interesowali mnie chłopcy jeżdżący na motocyklach - powiedziała. Ich estetykę poznała Barbie, czyli ja, słuchająca Britney czy Christinę" - czytamy na stronie internetowej amerykańskiego wydania "Vogue".
Spektakularny sukces polskiej marki
Kolekcja "Object of Desire" została doceniona przede wszystkim za powiew świeżości i kult młodości. "Ta kombinacja to nic innego, jak flirt ze stylem motocyklowym" - pisze "Vogue". "Skórzane kurtki zostały maksymalnie skrócone, aby wyeksponować brzuch, a długie sukienki z suwakiem z przodu mają przypominać krzykliwe kurtki Yamahy. Ciasne bluzki i nisko wykrojone spodnie przywodzą na myśl styl Rave, a crop top z logo MISBHV wykonanym z cyrkonii został połączony z czarnymi skórzanymi bojówkami, które są skrojone tak nisko, że mogą w każdej chwili ześlizgnąć się z bioder modelki" - dodaje redaktor magazynu.
Spektakularny sukces polskiej marki
Co jeszcze zachwyciło zachodnią gazetę? "Kolejna rzecz którą pokochają dzieciaki? W tłumie można było znaleźć rozpoznawalną twarz – znaną z Instagrama Site Abellan. Dzięki neonowo niebieskim włosom i uwielbianym przez nią chokerom, łatwo było ją zauważyć. Abellan i Maczek nawiązały kontakt przez Instagrama i spotkały się dwa lata temu. Kulminację tej znajomości widać na wybiegu, kiedy Site nosi dwuczęściowy projekt MISBHV: jedwabne kimono i bokserskie spodenki".
Spektakularny sukces polskiej marki
Ochom i achom pod adresem Misbehave nie ma końca. A jak to wszystko się zaczęło? Firmę założyły dwie studentki z Krakowa. Dzisiaj jedyną właścicielką marki jest Natalia Maczek - do niedawna studentka prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Szyć nauczyła się w wieku nastoletnim. Uwielbiała przerabiać ubrania z lumpeksu czy naszywać coś dla znajomych, ale nie wiązała z tą czynnością przyszłości - wystarczy spojrzeć na jej wykształcenie.
Pomysł założenia biznesu zrodził się na jednej z imprez. Garażowa firma, zgodnie z jej charakterem, została nazwana "Misbehave", co oznacza "rozrabiać, psocić". I właśnie ta aktywność okazała się sposobem Natalii na realizację.
Zaczęło się od sprzedaży internetowej, z czasem także za pośrednictwem sieci butików. Dzisiaj marka MISBHV ma globalny zasięg - sklepy firmy znajdują się w Londynie, Mediolanie, Tokio czy Paryżu i notuje światowy sukces - rok temu trafiła do zestawienia 20 najlepiej zapowiadających się brandów w branży przygotowanego przez Highsnobiety.
Spektakularny sukces polskiej marki
Warto dodać, że w ubraniach polskiej projektantki chodzą gwiazdy wielkiego formatu. Ubrania MISBHV noszą Kylie Jenner, The Weekend, Ellie Goulding, modelka Jourdan Dunn - która regularnie dostaje próbki ubrań MISBHV - czy raperzy. Rihanna upodobała sobie skórzaną kurtkę firmy, w której mogliśmy oglądać ją podczas finałowego koncertu “Anti World Tour” w Londynie.
- To miłe, jeśli ktoś kogo lubisz i cenisz nosi twoje ubrania. Bardzo rzadko impuls wychodzi jednak z mojej strony. Jourdan Dunn znalazła nasze ubrania, wysłała prośbę do swojego menadżera, żeby się z nami skontaktował i od tej pory dostaje próbki naszych kolekcji. G Dragon też kupił nasza bluzę w londyńskim Brownsie. Jeśli dobrze pamiętam ze strony Rihanny napisał jej stylista. Przeważnie to właśnie styliści kontaktują się z nami, chcąc konkretne ubrania do teledysku, wywiadu lub na inne wydarzenie. Bywa jednak i tak, że jestem kompletnie zaskoczona, kiedy ktoś znany wkłada nasze ubrania - tak stało się w przypadku Miley Cyrus - podkreśliła Maczek w rozmowie z magazynem "Vice".
Spektakularny sukces polskiej marki
Dostrzeżenie Misbehave podczas Nowojorskiego Tygodnia Mody to największe wyróżnienie marki i jej niebywały sukces. Jest to osiągnięcie, które potwierdza status firmy jako jednego z najciekawszych debiutów w ostatnim czasie.