Gala finałowa IX edycji Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej "Piękna, bo Zdrowa"
We wtorek, 6 marca, w urokliwym miejscu - Małej Warszawie, odbyła się uroczysta Gala podsumowująca IX edycję Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej "Piękna, bo Zdrowa". Jej inicjatorem jest Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która od 11 lat zwraca uwagę na problem chorób ginekologicznych kobiet. Wirtualna Polska otrzymała statuetkę za zaangażowanie we wdrażanie głównej idei kampanii, jaką jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych, regularnych badań ginekologicznych.
08.03.2018 | aktual.: 09.03.2018 09:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Uroczysta gala poprowadzona została przez Katarzynę Pakosińska (znaną jako artystkę kabaretową, polonistkę, aktorkę, konferansjerkę, kiedyś dziennikarka TVP Polonia) i Sebastiana Wątrobę (znanego z serialu docu-crime "W11 – Wydział Śledczy"). Obecne były ambasadorki tegorocznej kampanii: Kasia Cerekwicka, Julia Wieniawa i Nicole Sochacki-Wójcicka (@mamaginekolog) które wspólnie z Idą Karpińską, autorką kampanii „Piękna, bo Zdrowa” i założycielką Kwiatu Kobiecości wręczały wyróżnienia. Muzyczną gwiazdą wieczoru była jedna z ambasadorek - Kasia Cerekwicka.
Tegoroczna edycja ogólnopolskiej kampanii odbyła się pod hasłem - "Weź się zbadaj! #CYTOLOGICZNE" i miała na celu uświadomienie kobietom, że dbanie o swojej zdrowie jest przecież takie proste i logiczne! Zaangażowały się w nią znane i lubiane gwiazdy: Agnieszka Więdłocha, Kasia Cerekwicka, Olga Borys, Julia Wieniawa i Nicole Sochacki-Wójcicka (@mamaginekolog). Zdjęcia ambasadorkom wykonał znany duet fotografów Borys Synak i Sebastian Dziechciarz. Koncepcja kreacji oraz strategia została przygotowana przez agencję kreatywną Advalue.
Kwiatek, który jest symbolem raka szyjki macicy w Polsce
Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości, podczas trwania gali podsumowującej kampanię wręczała Partnerom statuetki Kwiatu Kobiecości - z kwiatkiem, który jest symbolem raka szyjki macicy w Polsce, i dziękowała wszystkim za wielkie zaangażowanie w akcję. -Szanowni państwo, wszyscy wiecie czym zajmujemy się w fundacji. Wiecie też, że wasze wsparcie jest dla nas bardzo ważne. Mogłabym długo opowiadać o tym, co wydarzyło się przez te jedenaście lat, odkąd założyłam Kwiat Kobiecości. Mogłabym opowiadać o chwilach radości, o chwilach zwątpienia, o setkach tysięcy kobiet, którym udało się pomóc, które dzięki badaniom nie zachorowały na raka szyjki macicy, które dzięki nam wygrały swoją walkę. Lepiej jednak, żebyście to zobaczyli - powiedziała podczas uroczystego wieczoru Ida Karpińska.
- Chcę, żebyście zobaczyli film z inauguracji naszej tegorocznej kampanii, żebyście zobaczyli te kolejki kobiet, czekających na to, żeby się zbadać. Chcę żebyście zrozumieli, że to może się dziać dzięki wam. I chcę jeszcze, żebyście pomogli mi zebrać potrzebną kwotę na zakup kwiatkowego cytobusa, ale to przy okazji ;) Chociaż to był mroźny weekend, na inauguracji pod Kinoteką, udało nam się zbadać sześćset kobiet. Kilkanaście z nich od razu wysłaliśmy do szpitala, bo ich stan tego wymagał. Na dzień dzisiejszy wiemy już, że 20 kobiet z 600 przebadanych otrzymało wynik patologiczny. Pięćset kobiet mogło zrobić badanie na wirusa HPV. Te liczby może robią wrażenie, ale dla mnie, najważniejsze są i tak pojedyncze kobiety. One naprawdę chcą się badać. Musimy dać im szansę. Po prostu musimy. I wiem, że wspólnie to nam się uda - dodała.
Tegoroczna odsłona kampanii miała szczególny start. W dniach 3-4 lutego, w ramach Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy, Kwiat Kobiecości wspólnie z Centrum Medycznym POLMED S.A i CENTRUM BADAŃ DNA zorganizował wyjątkową inaugurację kampanii. Tylko podczas weekendu wykonanych zostało ponad 600 bezpłatnych cytologii oraz 500 badań w kierunku wirusa brodawczaka ludzkiego HPV! W tym samym czasie warszawska Kinoteka razem z Kwiatem Kobiecości zaaranżowała "Zakątek Kobiet", gdzie każda kobieta mogła zasięgnąć porad specjalistów, którzy służyli wszystkim odwiedzającym radą w zakresie profilaktyki zdrowotnej, medycznej, ginekologii estetycznej oraz informacjami na temat odpowiedniego żywienia w chorobie nowotworowej. Oprócz tego przed każdym seansem filmowym został wyemitowany spot kampanii, który przygotowany był przez agencję kreatywną Advalue oraz Warszawską Szkołę Reklamy i Slow.
Zwieńczeniem pierwszego dnia inauguracji było podświetlenie na czerwono Pałacu Kultury i Nauki. Ten akcent miał zwrócić uwagę na wciąż istniejący problem raka szyjki macicy w naszym kraju.
Piękna bo Zdrowa – misja kampanii
Patronat medialny nad kampanią objęły magazyny: 100 rad poleca PORADNIK 50+, Avanti, Beauty Mission, Cosmopolitan, Dobra Mama, Dobry Tydzień, Moje Zdrowie, Newsweek Zdrowie, Świat Zdrowia, Tina, Wesele i Women’s health oraz portale: wp.pl, 5mdz.pl, imperiumkobiet.pl, kliknijwzdrowie.pl, mamotoja.pl, polki.pl, poradnikzdrowie.pl, nieplodnirazem.pl, sukcespisanyszminka.pl. Do akcji włączyły się również: stoprakowi.pl, lowedin.pl, veronique.pl, opiekunowie.eu, zdrowie.com.pl, zdrowiezwyboru.pl, Prawo dla lekarzy i farmaceutów, damosfera.pl, Głos Mordoru, kobietoteka.pl, e-madame.pl, zwrotnikraka.pl, medycynapraktyczna.pl i Tygodnik Sieci.
Spot społeczny kampanii emitowany był we wszystkich kinach sieci Helios, na nośnikach wizualnych MOVE TV, w sieci sklepów Tesco oraz fitness klubach w całej Polsce, na nośnikach wizualnych należących do LokalMedia w sieci sklepów PIOTR I PAWEŁ oraz w INTERMARCHE w całej Polsce, w 170 prestiżowych salonach fryzjerskich w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Trójmieście dzięki firmie Style in touch, na nośnikach reklamowych w 36 uczelniach w całej Polsce, w ponad 150 budynkach dydaktycznych na 200 ekranach (TV Student), w komunikacji miejskiej w Warszawie (tramwaje, autobusy, SKM, metro). Plakaty kampanii pojawiły się również na nośnikach przy kasach w sieci sklepów DEICHMANN, PROMOD, INGLOT i SUPER-PHARM.
W ramach IX odsłony Kwiat Kobiecości przekazał 5000 zaproszeń na bezpłatne badanie cytologiczne oraz kupony uprawniające do 30% zniżki na konsultację ginekologiczną, HPV metodą PCR, USG ginekologiczne, USG piersi, które można jeszcze zrealizować do końca kwietnia w placówkach Centrów Medycznych POLMED na terenie całej Polski. Zaproszenia na bezpłatne cytologie zamieszczone były w wydaniach magazynów: Avanti, Cosmopolitan, Tina, 100 rad poleca poradnik 50+, Women’s Health oraz na portalach internetowych: 5mdz.pl, polki.pl i mamotoja.pl.
Podczas trwania tegorocznej gali zostały wręczone następujące wyróżnienia
W trakcie uroczystości wręczono statuetki oraz podziękowania firmom, instytucjom oraz mediom zaangażowanym we wdrażanie głównej idei kampanii, jaką jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych, regularnych badań ginekologicznych. Tradycyjnie wręczanym statuetkom Kwiatu Kobiecości i podziękowaniom towarzyszyły bukiety cytologiczne, do przygotowania których wykorzystano szczoteczki cytologiczne marki Rovers.
Laureaci statuetek Kwiatu Kobiecości 2018 r:
- Amica
- Bella
- Wirtualna Polska
- Jaga Hupało Born to Create Team
- Prouve
- Polmed S.A.
- Warszawska Szkoła Reklamy
- Advalue
- IQS
- Miasto Stołeczne Warszawa
- Kina Helios
Specjalne podziękowania za wsparcie merytoryczne otrzymała Rada Ekspertów kampanii w składzie:
- Dr n.med. Janusz Meder
- Prof. Mariusz Bidziński
- Dr n.med. Tadeusz Oleszczuk
- Prof. dr n.med. Gregorz Panek
- Prof.Wojciech Rokita
- Prof. Włodzimierz Sawicki
Specjalne podziękowania za wsparcie merytoryczne otrzymały:
- Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników
- Polskie Towarzystwo Ultrasonograficzne
- Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej
- Polska Unia Onkologii
- Narodowy Fundusz Zdrowia
Dyplomy Honorowej Ambasadorki Kwiatu Kobiecości otrzymały:
- Pani Alina Strześniewska – Właścicielka Radia Kolor
- Pani Iwona Zabielska-Stadnik – Redaktor Naczelna Newsweek Zdrowie, Newsweek Psychologia
W tym roku podziękowania otrzymali:
- Medifem
- Nutricia
- Inglot
- Rovers
- CB DNA
- Sylveco
- Kinoteka
- Drogerie Super-Pharm
- Deichmann
- Roche
- Jamel
- Slow Art
- Mała Warszawa
- Boehringer Ingelheim
- Promod
- Studio Tęcza
- Move TV
- LokalMedia
- Style in touch
- TV Student
Galę Finałową kampanii wsparły: Ewa Siniarska - Art of PR, Mała Warszawa, Kwiaciarnia Mińska 7, Katarzyna Gołąbska Photography, Warszawska Szkoła Reklamy oraz Dom Mediowy Slow Art, którzy zadbali o dokumentację wideo i fotograficzną wydarzenia. Catering na Galę przygotowała Mała Warszawa. Na zakończenie uroczystości wszyscy goście zostali zaproszeni na pyszny tort przygotowany przez markę Grycan – Lody od pokoleń.