Koniec seksistowskich reklam. Do akcji wkroczyło ONZ

UN Women to jednostka ONZ zajmująca się prawami kobiet i równością płci na świecie. W porozumieniu z globalnym rynkiem reklamy postanowiła walczyć ze stereotypem kobiecego wizerunku w mediach. Z tej okazji zainaugurowała w Cannes międzynarodowy projekt "Unstereotype Alliance".

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Paulina Brzozowska

UN Women utworzona została w 2010 roku. Jej głównym zadaniem jest ochrona praw kobiet i dziewcząt, promowanie równouprawnienia płci na każdym szczeblu oraz walka ze stereotypami.

Obraz
© Materiały prasowe

– Globalny przemysł reklamowy w ogromnym stopniu kreuje decyzje ludzi w kwestii wyboru produktów i usług. Efektem ubocznym tego zjawiska jest niestety tworzenie lub wzmacniane negatywnych stereotypów dotyczących zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Te treści kształtują normy kulturowe i stanowią barierę dla równości płci. Musimy je dostrzegać i zmieniać – wyjaśniła w rozmowie z mediami Phumzile Mlambo-Ngcuka, dyrektor wykonawcza UN Women.

W projekt zaangażowane są firmy i marki, które od wielu lat słyną z aktywnej walki o zwalczanie stereotypowego postrzegania kobiet. Są to między innymi: Facebook, Google, IPG, IPA, Johnson & Johnson, Mars, Mattel, Microsoft, P&G i Twitter.

Szef marktetingu firmy P&G, Marc Pritchard podkreśla w rozmowie z dziennikarzami: Nasz głos w reklamie możemy wykorzystać jako narzędzie zarówno dobra moralnego, jak i wzrostu ekonomicznego. Wzrost podąża bowiem za równością. Nawet tak prosty fakt jak to, że kobiety zarabiają o 20 proc. mniej od mężczyzn za tę samą pracę daje nam sporo do myślenia. Wystarczyłaby jedynie korekta zjawiska na rynku, aby siła nabywcza wzrosła aż o 4,3 biliony dolarów.

Obraz
© Materiały prasowe

Jako przykład kampanii podkreślającej stereotypy i krzywdzący wizerunek kobiet, Pritchard podał „Easy, Breezy, Beautiful” marki CoverGirl należącej do P&G. Modelki biorące udział w tej reklamie cechowały się bardzo szczupłą figurą, a większość z nich cechowała się nordyckim typem urody, czyli blond włosami i niebieskimi oczami. Firma P&G zmodyfikowała swoją kampanię i zatrudniła raperkę Queen Latifah oraz prezenterkę telewizyjną Ellen de Generes, aby podkreślić, że kobiety na świecie są różnorodne i wszystkie są tak samo piękne.

Wybrane dla Ciebie
Gorzkie refleksje Bardot. "Jestem bardziej zwierzęciem niż człowiekiem"
Gorzkie refleksje Bardot. "Jestem bardziej zwierzęciem niż człowiekiem"
Nie lekceważ tego. Zmiany na paznokciach mogą być sygnałem ostrzegawczym
Nie lekceważ tego. Zmiany na paznokciach mogą być sygnałem ostrzegawczym
"To jest ordynarna kradzież". Masłowska o singlu Heleny Englert
"To jest ordynarna kradzież". Masłowska o singlu Heleny Englert
Trudno ją rozpoznać. Tyra Banks przeszła ogromną metamorfozę
Trudno ją rozpoznać. Tyra Banks przeszła ogromną metamorfozę
Zapozowała w "miniówce". Trafiła w dziesiątkę z modnym wzorem
Zapozowała w "miniówce". Trafiła w dziesiątkę z modnym wzorem
Bałtroczyk był w toksycznym związku. Tak później mówił o relacji z córką Rodowicz
Bałtroczyk był w toksycznym związku. Tak później mówił o relacji z córką Rodowicz
Opisała bulwersujące praktyki. "Prosił aktorki o rozbieranie się"
Opisała bulwersujące praktyki. "Prosił aktorki o rozbieranie się"
Na widok narzeczonej król stwierdził, że nie chce się żenić. Nieoczywisty powód
Na widok narzeczonej król stwierdził, że nie chce się żenić. Nieoczywisty powód
Spójrzcie na rajstopy. Kożuchowska wyznacza zmysłowe trendy
Spójrzcie na rajstopy. Kożuchowska wyznacza zmysłowe trendy
Kasia ze "ŚOPW" rozwodzi się z mężem, dodała wpis. "To były bardzo długie 3 miesiące"
Kasia ze "ŚOPW" rozwodzi się z mężem, dodała wpis. "To były bardzo długie 3 miesiące"
Przyszła na galę. Brylowała z torebką w cenie samochodu
Przyszła na galę. Brylowała z torebką w cenie samochodu
Hanna Polk zmarła przedwcześnie sześć lat temu. Nałóg zniszczył wszystko
Hanna Polk zmarła przedwcześnie sześć lat temu. Nałóg zniszczył wszystko
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥