UrodaNie zadzieraj z fryzjerem

Nie zadzieraj z fryzjerem

Nie zadzieraj z fryzjerem

Fryzjer nie jest twoim psychoanalitykiem. Nie przepada za obecnością dzieci w salonie, a podczas pracy chce się skupić, bo zależy mu na twoim dobrym samopoczuciu. Najsłynniejsi styliści fryzur ze Stanów Zjednoczonych zdradzili magazynowi „Woman’s Day” swoje sekrety.

Fryzjer nie jest twoim psychoanalitykiem. Nie przepada za obecnością dzieci w salonie, a podczas pracy chce się skupić, bo zależy mu na twoim dobrym samopoczuciu. Najsłynniejsi styliści fryzur ze Stanów Zjednoczonych zdradzili magazynowi „Woman’s Day” swoje sekrety.

1 / 10

Nie będziesz wyglądać jak gwiazda

Obraz
© Jupiterimages

Wszyscy uwielbiamy jasne, lśniące pasma u Jennifer Aniston. Nawet jeśli twój fryzjer jest w stanie wyczarować fryzurę identyczną jak u ulubionej gwiazdy i ułożyć ją tak, jak sobie tego życzysz, prawdopodobnie nie jest w stanie, mimo dobrych chęci, dać ci całej reszty.

Zastępu stylistów na każde wezwanie, nielimitowanego dostępu do doskonałych kosmetyków pielęgnacyjnych oraz otoczki Photoshop’a, która dekoruje także głowy gwiazd.

Pogódź się z tym, że nie będziesz wyglądać identycznie jak Kim Kardashian czy Cameron Diaz na zdjęciu w magazynie modowym.

2 / 10

Nie jestem jasnowidzem

Obraz
© Jupiterimages

„Chodzi mi o coś w tym stylu, ale tylko trochę inaczej. Trochę krócej, ale nie do końca. Wie pani o co mi chodzi?” Mało jest fryzjerów, którzy potrafią czytać w myślach swoich klientek i z jednego gestu odgadnąć marzenia odnośnie nowej fryzury.

Większość fryzjerów i stylistów nie obrazi się za jasne i wyraźne wskazówki: “Proszę skrócić mi włosy o pięć centymetrów. Proszę nie cieniować moich włosów. Czy może pan obciąć grzywkę na sucho?” Komunikacja to podstawa sukcesu.

3 / 10

Szanuj mój czas

Obraz
© Jupiterimages

Ile razy zdarzyło ci się czekać trzy kwadranse, aż siądziesz na fotelu fryzjerskim. Mimo, że byłaś umówiona na konkretną godzinę i przyszłaś na czas, musiałaś czekać na swoja kolejkę, bo fryzjer miał opóźnienie.

Pierwsza klientka spóźniła się piętnaście minut, druga dziesięć, a kiedy przyszła twoja kolej - czas wydłużył się do 45 minut. Dobry fryzjer ma opracowany harmonogram dnia i każde spóźnienie burzy ten porządek. Jeśli musisz się spóźnić - zadzwoń i uprzedź o tym.

4 / 10

Fryzjer to nie psycholog

Obraz
© Jupiterimages

Mimo, że barman, fryzjer czy manicurzystka z racji dość intymnych relacji z klientami, często muszą wysłuchiwać ich historii życia, nie oznacza, że to lubią.

Miło sobie pogawędzić i poplotkować, ale nie obarczaj fryzjera swoimi kłopotami, oszczędź mu osobistych zwierzeń i nie powierzaj wszystkich tajemnic. Od tego jest najbliższa przyjaciółka, mama lub psychoanalityk.

5 / 10

Salon fryzjerski to nie przedszkole

Obraz
© Jupiterimages

Zastanów się czy twój fryzjer naprawdę lubi kiedy twój synek bawi się szczotkami, a twoja córeczka włącza i wyłącza suszarkę. Czy innym klientkom nie przeszkadzają biegające wśród foteli maluchy?

Nawet jeśli twój fryzjer ma dzieci i rozumie, że może nie miałaś z kim zostawić swoich, zapamiętaj: „Dzieci nie powinny przychodzić do fryzjera, jeśli nie są umówione na własną wizytę.”

6 / 10

Odłóż swój telefon. I kanapkę…

Obraz
© Jupiterimages

Po pierwsze salon fryzjerski to miejsce relaksu, gdzie masz miło spędzić czas. Każdy fryzjer rozumie, że jesteś zapracowaną kobietą, której trudno wyłączyć na godzinę telefon komórkowy. Jednak ciągłe sięganie po aparat, sprawia, że musi przerwać pracę, a to z kolei wydłuża czas wizyty.

Jeśli trudno ci wyłączyć komórkę, ścisz ją i odpowiadaj tylko na sms’y. I nie jedz, kiedy fryzjer np. prostuje ci włosy lub zakręca misterne fale. Kawa, herbata czy woda są ok., ale jedzenie w salonie jest w bardzo złym guście.

7 / 10

„Nie chcę cię oskubać…

Obraz
© Jupiterimages

…proponując profesjonalne produkty do stylizacji włosów”. Na ogół fryzjerzy pracują na produktach: szamponach, odżywkach i kosmetykach do stylizacji włosów, w których działanie i moc wierzą.

Co ważniejsze, wiedzą, jakie kosmetyki są dobre dla twoich włosów i są w stanie doradzić ci właściwe produkty. Czasem szampon dobrany przez fryzjera jest w stanie poprawić o wiele bardziej stan twoich włosów niż kolejna wizyta w salonie.

8 / 10

Wiesz o swoich włosach więcej niż ja

Obraz
© Jupiterimages

Zwłaszcza jeśli widzimy się po raz pierwszy. Jeśli to Twoja pierwsza wizyta w nowym salonie i pierwszy raz korzystasz z usług nowego fryzjera, opowiedz o swoich włosach. Każda informacja jest cenna dla prawdziwego profesjonalisty: czy kiedykolwiek prostowałaś chemicznie włosy, jakiego rodzaju farbę stosował twój poprzedni fryzjer, czy farbujesz włosy w domu sama, czy jesteś uczulona na jakiś produkt.

Dużo informacji można wyczytać z twoich włosów, ale dużo pomożesz, jeśli opowiesz o nich sama.

9 / 10

Pochwal mnie

Obraz
© Jupiterimages

Jeśli jesteś zadowolona z usługi fryzjerskiej, poleć mnie. Każda pochwała jest dla fryzjera na wagę złota, a to że polecasz mnie znajomej, krewnej, koleżance - bardzo mobilizuje.

Fakt, że bierzesz odpowiedzialność za usługi swojego fryzjera, sprawi też, że on będzie się bardzo starał, aby nie zawieść twojego zaufania.

10 / 10

Jesteś moją wizytówką

Obraz
© Jupiterimages

Żaden fryzjer nie chce, aby jego dzieło się zmarnowało. Nie pozwól aby czas sprawił, że fryzura przekształci się w bezkształtną kupkę włosów, a kolor straci swój blask. Twój fryzjer chce, żebyś dobrze wyglądała i dobrze czuła się w fryzurze, którą firmuje swoim nazwiskiem, dlatego nie wahaj się wrócić do salonu, jeśli uważasz, że potrzebujesz poprawki, lub po prostu nie wiesz jak ułożyć włosy.

Jeśli twój fryzjer to profesjonalista - poświęci czas i z ochotą nauczy Cię nowej fryzury.

Tekst: Aleksandra Pielechaty (na podstawie „Woman’s Day”)

urodafryzurafryzjer

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (3)