Blisko ludziOdpowiedź na kontrowersyjny spot Gillette. Ciężko przejść obojętnie

Odpowiedź na kontrowersyjny spot Gillette. Ciężko przejść obojętnie

Po tym, jak firma Gillette wypuściła spot reklamowy, uznany przez wielu przedstawicieli płci męskiej za atak na ich szeroko rozumianą męskość, producent zegarków Egard pokazał internautom, jak on widzi męski świat.

Odpowiedź na kontrowersyjny spot Gillette. Ciężko przejść obojętnie
Źródło zdjęć: © Youtube.com | Egard Watches
Klaudia Stabach

25.01.2019 | aktual.: 26.01.2019 16:55

Półtoraminutowy materiał wideo naszpikowany jest szokującymi statystykami, które pokazują, że są dziedziny życia, w których mężczyźni wiodą prym. I niekoniecznie jest to powód do dumy. "79 proc. ofiar zabójstw stanowią mężczyźni. (...) Ok. 96 proc. sprawców zbrodni to też płeć męska" czy "80 proc. samobójców stanowią mężczyźni".

Statystyki dają do myślenia i skłaniają do debaty nad rolą mężczyzny w dzisiejszym świecie oraz regularnym propagowaniem wizji świata, w którym płeć męska jest odpowiedzialna za wszelkie zło. Producent zegarków zadaje widzom jedno pytanie: "Kim/czym jest mężczyzna?" i liczy na to, że społeczeństwo potraktuje je jako powód do refleksji nad wzorcem współczesnej męskości, który często jest krzywdzący. Materiał kończy się wymownym stwierdzeniem: "Widzimy dobro w mężczyznach".

Chociaż w spocie firmy Egard nie ma bezpośredniego nawiązania do filmiku przygotowanego przez Gillette, internauci potraktowali go jako trafną ripostę.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Kobieta
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)