Polska sztuka na talerzach - niezwykła aukcja w DESA Unicum
Wyobraźmy sobie, że topowi artyści tworzą po jednym dziele na absolutnie wyjątkowym materiale. Nigdy więcej tego nie powtórzą. Powstałe prace stanowią najbardziej oryginalną polską kolekcję sztuki współczesnej, zamkniętą w formie... ceramicznych talerzy, na których znajduje się sztuka najważniejszych. Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski i Ryszard Winiarski to zaledwie niektórzy z nich.
Ponad 60 wyjątkowych prac oglądać można było w listopadzie w DESA Unicum. Z niebywałą kolekcją wiąże się również niezwykła historia. Ceramiczne talerze przez dekady należały do prywatnego właściciela i nie były dostępne dla miłośników sztuki. Dzieła były dumą rodzinnego domu Jana Styczyńskiego, polskiego fotografa, który przyjaźnił się i pracował z najważniejszymi współczesnymi artystami. Styczyński poprosił między innymi wspomnianego Kantora, Nowosielskiego i Winiarskiego oraz Tadeusza Dominika, Henryka Stażewskiego, Jana Tarasina, Teresę Pągowską, Jana Lebensteina i wielu innych o stworzenie niepowtarzalnej pracy na ceramicznym talerzu. Każdy talerz jest więc inny, idealnie oddaje styl artysty i koresponduje ze sztuką, którą możemy dziś oglądać w muzeach na całym świecie. Wartość dzieł jest natomiast nie do wycenienia – są to obiekty tak rzadkie i niezwykłe, że aż bezcenne.
Jan Styczyński długo marzył o stworzeniu wyjątkowej kolekcji – do wyboru ceramicznych talerzy zainspirowała go wystawa ceramiki Pabla Picassa w Muzeum Narodowym w Warszawie. Niektórym artystom, między innymi Tadeuszowi Brzozowskiemu, Zbigniewowi Makowskiemu i Jerzemu Nowosielskiemu sugerował podjęcie konkretnych motywów. Pozostałych prosił o zdanie się na talent i inwencję. Misy stworzone w latach 1973-1977 reprezentują wszystkie kierunki i tendencje sztuki współczesnej tego pięciolecia.
Aukcja jednej z najbardziej oryginalnych kolekcji sztuki współczesnej w Polsce odbędzie się 22 listopada o godzinie 19.00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum.
Talerz zamiast płótna
Talerz zamiast płótna
Wyobraźmy sobie, że topowi artyści tworzą po jednym dziele na absolutnie wyjątkowym materiale. Nigdy więcej tego nie powtórzą. Powstałe prace stanowią najbardziej oryginalną polską kolekcję sztuki współczesnej, zamkniętą w formie... ceramicznych talerzy, na których znajduje się sztuka najważniejszych. Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski i Ryszard Winiarski to zaledwie niektórzy z nich.
Ponad 60 wyjątkowych prac oglądać można było w listopadzie w DESA Unicum. Z niebywałą kolekcją wiąże się również niezwykła historia. Ceramiczne talerze przez dekady należały do prywatnego właściciela i nie były dostępne dla miłośników sztuki. Dzieła były dumą rodzinnego domu Jana Styczyńskiego, polskiego fotografa, który przyjaźnił się i pracował z najważniejszymi współczesnymi artystami. Styczyński poprosił między innymi wspomnianego Kantora, Nowosielskiego i Winiarskiego oraz Tadeusza Dominika, Henryka Stażewskiego, Jana Tarasina, Teresę Pągowską, Jana Lebensteina i wielu innych o stworzenie niepowtarzalnej pracy na ceramicznym talerzu. Każdy talerz jest więc inny, idealnie oddaje styl artysty i koresponduje ze sztuką, którą możemy dziś oglądać w muzeach na całym świecie. Wartość dzieł jest natomiast nie do wycenienia – są to obiekty tak rzadkie i niezwykłe, że aż bezcenne.
Jan Styczyński długo marzył o stworzeniu wyjątkowej kolekcji – do wyboru ceramicznych talerzy zainspirowała go wystawa ceramiki Pabla Picassa w Muzeum Narodowym w Warszawie. Niektórym artystom, między innymi Tadeuszowi Brzozowskiemu, Zbigniewowi Makowskiemu i Jerzemu Nowosielskiemu sugerował podjęcie konkretnych motywów. Pozostałych prosił o zdanie się na talent i inwencję. Misy stworzone w latach 1973-1977 reprezentują wszystkie kierunki i tendencje sztuki współczesnej tego pięciolecia.
Aukcja jednej z najbardziej oryginalnych kolekcji sztuki współczesnej w Polsce odbędzie się 22 listopada o godzinie 19.00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum.
Talerz zamiast płótna
Wyobraźmy sobie, że topowi artyści tworzą po jednym dziele na absolutnie wyjątkowym materiale. Nigdy więcej tego nie powtórzą. Powstałe prace stanowią najbardziej oryginalną polską kolekcję sztuki współczesnej, zamkniętą w formie... ceramicznych talerzy, na których znajduje się sztuka najważniejszych. Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski i Ryszard Winiarski to zaledwie niektórzy z nich.
Ponad 60 wyjątkowych prac oglądać można było w listopadzie w DESA Unicum. Z niebywałą kolekcją wiąże się również niezwykła historia. Ceramiczne talerze przez dekady należały do prywatnego właściciela i nie były dostępne dla miłośników sztuki. Dzieła były dumą rodzinnego domu Jana Styczyńskiego, polskiego fotografa, który przyjaźnił się i pracował z najważniejszymi współczesnymi artystami. Styczyński poprosił między innymi wspomnianego Kantora, Nowosielskiego i Winiarskiego oraz Tadeusza Dominika, Henryka Stażewskiego, Jana Tarasina, Teresę Pągowską, Jana Lebensteina i wielu innych o stworzenie niepowtarzalnej pracy na ceramicznym talerzu. Każdy talerz jest więc inny, idealnie oddaje styl artysty i koresponduje ze sztuką, którą możemy dziś oglądać w muzeach na całym świecie. Wartość dzieł jest natomiast nie do wycenienia – są to obiekty tak rzadkie i niezwykłe, że aż bezcenne.
Jan Styczyński długo marzył o stworzeniu wyjątkowej kolekcji – do wyboru ceramicznych talerzy zainspirowała go wystawa ceramiki Pabla Picassa w Muzeum Narodowym w Warszawie. Niektórym artystom, między innymi Tadeuszowi Brzozowskiemu, Zbigniewowi Makowskiemu i Jerzemu Nowosielskiemu sugerował podjęcie konkretnych motywów. Pozostałych prosił o zdanie się na talent i inwencję. Misy stworzone w latach 1973-1977 reprezentują wszystkie kierunki i tendencje sztuki współczesnej tego pięciolecia.
Aukcja jednej z najbardziej oryginalnych kolekcji sztuki współczesnej w Polsce odbędzie się 22 listopada o godzinie 19.00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum.
Talerz zamiast płótna
Wyobraźmy sobie, że topowi artyści tworzą po jednym dziele na absolutnie wyjątkowym materiale. Nigdy więcej tego nie powtórzą. Powstałe prace stanowią najbardziej oryginalną polską kolekcję sztuki współczesnej, zamkniętą w formie... ceramicznych talerzy, na których znajduje się sztuka najważniejszych. Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski i Ryszard Winiarski to zaledwie niektórzy z nich.
Ponad 60 wyjątkowych prac oglądać można było w listopadzie w DESA Unicum. Z niebywałą kolekcją wiąże się również niezwykła historia. Ceramiczne talerze przez dekady należały do prywatnego właściciela i nie były dostępne dla miłośników sztuki. Dzieła były dumą rodzinnego domu Jana Styczyńskiego, polskiego fotografa, który przyjaźnił się i pracował z najważniejszymi współczesnymi artystami. Styczyński poprosił między innymi wspomnianego Kantora, Nowosielskiego i Winiarskiego oraz Tadeusza Dominika, Henryka Stażewskiego, Jana Tarasina, Teresę Pągowską, Jana Lebensteina i wielu innych o stworzenie niepowtarzalnej pracy na ceramicznym talerzu. Każdy talerz jest więc inny, idealnie oddaje styl artysty i koresponduje ze sztuką, którą możemy dziś oglądać w muzeach na całym świecie. Wartość dzieł jest natomiast nie do wycenienia – są to obiekty tak rzadkie i niezwykłe, że aż bezcenne.
Jan Styczyński długo marzył o stworzeniu wyjątkowej kolekcji – do wyboru ceramicznych talerzy zainspirowała go wystawa ceramiki Pabla Picassa w Muzeum Narodowym w Warszawie. Niektórym artystom, między innymi Tadeuszowi Brzozowskiemu, Zbigniewowi Makowskiemu i Jerzemu Nowosielskiemu sugerował podjęcie konkretnych motywów. Pozostałych prosił o zdanie się na talent i inwencję. Misy stworzone w latach 1973-1977 reprezentują wszystkie kierunki i tendencje sztuki współczesnej tego pięciolecia.
Aukcja jednej z najbardziej oryginalnych kolekcji sztuki współczesnej w Polsce odbędzie się 22 listopada o godzinie 19.00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum.
Talerz zamiast płótna
Wyobraźmy sobie, że topowi artyści tworzą po jednym dziele na absolutnie wyjątkowym materiale. Nigdy więcej tego nie powtórzą. Powstałe prace stanowią najbardziej oryginalną polską kolekcję sztuki współczesnej, zamkniętą w formie... ceramicznych talerzy, na których znajduje się sztuka najważniejszych. Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski i Ryszard Winiarski to zaledwie niektórzy z nich.
Ponad 60 wyjątkowych prac oglądać można było w listopadzie w DESA Unicum. Z niebywałą kolekcją wiąże się również niezwykła historia. Ceramiczne talerze przez dekady należały do prywatnego właściciela i nie były dostępne dla miłośników sztuki. Dzieła były dumą rodzinnego domu Jana Styczyńskiego, polskiego fotografa, który przyjaźnił się i pracował z najważniejszymi współczesnymi artystami. Styczyński poprosił między innymi wspomnianego Kantora, Nowosielskiego i Winiarskiego oraz Tadeusza Dominika, Henryka Stażewskiego, Jana Tarasina, Teresę Pągowską, Jana Lebensteina i wielu innych o stworzenie niepowtarzalnej pracy na ceramicznym talerzu. Każdy talerz jest więc inny, idealnie oddaje styl artysty i koresponduje ze sztuką, którą możemy dziś oglądać w muzeach na całym świecie. Wartość dzieł jest natomiast nie do wycenienia – są to obiekty tak rzadkie i niezwykłe, że aż bezcenne.
Jan Styczyński długo marzył o stworzeniu wyjątkowej kolekcji – do wyboru ceramicznych talerzy zainspirowała go wystawa ceramiki Pabla Picassa w Muzeum Narodowym w Warszawie. Niektórym artystom, między innymi Tadeuszowi Brzozowskiemu, Zbigniewowi Makowskiemu i Jerzemu Nowosielskiemu sugerował podjęcie konkretnych motywów. Pozostałych prosił o zdanie się na talent i inwencję. Misy stworzone w latach 1973-1977 reprezentują wszystkie kierunki i tendencje sztuki współczesnej tego pięciolecia.
Aukcja jednej z najbardziej oryginalnych kolekcji sztuki współczesnej w Polsce odbędzie się 22 listopada o godzinie 19.00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum.
Talerz zamiast płótna
Wyobraźmy sobie, że topowi artyści tworzą po jednym dziele na absolutnie wyjątkowym materiale. Nigdy więcej tego nie powtórzą. Powstałe prace stanowią najbardziej oryginalną polską kolekcję sztuki współczesnej, zamkniętą w formie... ceramicznych talerzy, na których znajduje się sztuka najważniejszych. Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski i Ryszard Winiarski to zaledwie niektórzy z nich.
Ponad 60 wyjątkowych prac oglądać można było w listopadzie w DESA Unicum. Z niebywałą kolekcją wiąże się również niezwykła historia. Ceramiczne talerze przez dekady należały do prywatnego właściciela i nie były dostępne dla miłośników sztuki. Dzieła były dumą rodzinnego domu Jana Styczyńskiego, polskiego fotografa, który przyjaźnił się i pracował z najważniejszymi współczesnymi artystami. Styczyński poprosił między innymi wspomnianego Kantora, Nowosielskiego i Winiarskiego oraz Tadeusza Dominika, Henryka Stażewskiego, Jana Tarasina, Teresę Pągowską, Jana Lebensteina i wielu innych o stworzenie niepowtarzalnej pracy na ceramicznym talerzu. Każdy talerz jest więc inny, idealnie oddaje styl artysty i koresponduje ze sztuką, którą możemy dziś oglądać w muzeach na całym świecie. Wartość dzieł jest natomiast nie do wycenienia – są to obiekty tak rzadkie i niezwykłe, że aż bezcenne.
Jan Styczyński długo marzył o stworzeniu wyjątkowej kolekcji – do wyboru ceramicznych talerzy zainspirowała go wystawa ceramiki Pabla Picassa w Muzeum Narodowym w Warszawie. Niektórym artystom, między innymi Tadeuszowi Brzozowskiemu, Zbigniewowi Makowskiemu i Jerzemu Nowosielskiemu sugerował podjęcie konkretnych motywów. Pozostałych prosił o zdanie się na talent i inwencję. Misy stworzone w latach 1973-1977 reprezentują wszystkie kierunki i tendencje sztuki współczesnej tego pięciolecia.
Aukcja jednej z najbardziej oryginalnych kolekcji sztuki współczesnej w Polsce odbędzie się 22 listopada o godzinie 19.00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum.
Talerz zamiast płótna
Wyobraźmy sobie, że topowi artyści tworzą po jednym dziele na absolutnie wyjątkowym materiale. Nigdy więcej tego nie powtórzą. Powstałe prace stanowią najbardziej oryginalną polską kolekcję sztuki współczesnej, zamkniętą w formie... ceramicznych talerzy, na których znajduje się sztuka najważniejszych. Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski i Ryszard Winiarski to zaledwie niektórzy z nich.
Ponad 60 wyjątkowych prac oglądać można było w listopadzie w DESA Unicum. Z niebywałą kolekcją wiąże się również niezwykła historia. Ceramiczne talerze przez dekady należały do prywatnego właściciela i nie były dostępne dla miłośników sztuki. Dzieła były dumą rodzinnego domu Jana Styczyńskiego, polskiego fotografa, który przyjaźnił się i pracował z najważniejszymi współczesnymi artystami. Styczyński poprosił między innymi wspomnianego Kantora, Nowosielskiego i Winiarskiego oraz Tadeusza Dominika, Henryka Stażewskiego, Jana Tarasina, Teresę Pągowską, Jana Lebensteina i wielu innych o stworzenie niepowtarzalnej pracy na ceramicznym talerzu. Każdy talerz jest więc inny, idealnie oddaje styl artysty i koresponduje ze sztuką, którą możemy dziś oglądać w muzeach na całym świecie. Wartość dzieł jest natomiast nie do wycenienia – są to obiekty tak rzadkie i niezwykłe, że aż bezcenne.
Jan Styczyński długo marzył o stworzeniu wyjątkowej kolekcji – do wyboru ceramicznych talerzy zainspirowała go wystawa ceramiki Pabla Picassa w Muzeum Narodowym w Warszawie. Niektórym artystom, między innymi Tadeuszowi Brzozowskiemu, Zbigniewowi Makowskiemu i Jerzemu Nowosielskiemu sugerował podjęcie konkretnych motywów. Pozostałych prosił o zdanie się na talent i inwencję. Misy stworzone w latach 1973-1977 reprezentują wszystkie kierunki i tendencje sztuki współczesnej tego pięciolecia.
Aukcja jednej z najbardziej oryginalnych kolekcji sztuki współczesnej w Polsce odbędzie się 22 listopada o godzinie 19.00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum.
Talerz zamiast płótna
Wyobraźmy sobie, że topowi artyści tworzą po jednym dziele na absolutnie wyjątkowym materiale. Nigdy więcej tego nie powtórzą. Powstałe prace stanowią najbardziej oryginalną polską kolekcję sztuki współczesnej, zamkniętą w formie... ceramicznych talerzy, na których znajduje się sztuka najważniejszych. Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski i Ryszard Winiarski to zaledwie niektórzy z nich.
Ponad 60 wyjątkowych prac oglądać można było w listopadzie w DESA Unicum. Z niebywałą kolekcją wiąże się również niezwykła historia. Ceramiczne talerze przez dekady należały do prywatnego właściciela i nie były dostępne dla miłośników sztuki. Dzieła były dumą rodzinnego domu Jana Styczyńskiego, polskiego fotografa, który przyjaźnił się i pracował z najważniejszymi współczesnymi artystami. Styczyński poprosił między innymi wspomnianego Kantora, Nowosielskiego i Winiarskiego oraz Tadeusza Dominika, Henryka Stażewskiego, Jana Tarasina, Teresę Pągowską, Jana Lebensteina i wielu innych o stworzenie niepowtarzalnej pracy na ceramicznym talerzu. Każdy talerz jest więc inny, idealnie oddaje styl artysty i koresponduje ze sztuką, którą możemy dziś oglądać w muzeach na całym świecie. Wartość dzieł jest natomiast nie do wycenienia – są to obiekty tak rzadkie i niezwykłe, że aż bezcenne.
Jan Styczyński długo marzył o stworzeniu wyjątkowej kolekcji – do wyboru ceramicznych talerzy zainspirowała go wystawa ceramiki Pabla Picassa w Muzeum Narodowym w Warszawie. Niektórym artystom, między innymi Tadeuszowi Brzozowskiemu, Zbigniewowi Makowskiemu i Jerzemu Nowosielskiemu sugerował podjęcie konkretnych motywów. Pozostałych prosił o zdanie się na talent i inwencję. Misy stworzone w latach 1973-1977 reprezentują wszystkie kierunki i tendencje sztuki współczesnej tego pięciolecia.
Aukcja jednej z najbardziej oryginalnych kolekcji sztuki współczesnej w Polsce odbędzie się 22 listopada o godzinie 19.00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum.
Talerz zamiast płótna
Wyobraźmy sobie, że topowi artyści tworzą po jednym dziele na absolutnie wyjątkowym materiale. Nigdy więcej tego nie powtórzą. Powstałe prace stanowią najbardziej oryginalną polską kolekcję sztuki współczesnej, zamkniętą w formie... ceramicznych talerzy, na których znajduje się sztuka najważniejszych. Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski i Ryszard Winiarski to zaledwie niektórzy z nich.
Ponad 60 wyjątkowych prac oglądać można było w listopadzie w DESA Unicum. Z niebywałą kolekcją wiąże się również niezwykła historia. Ceramiczne talerze przez dekady należały do prywatnego właściciela i nie były dostępne dla miłośników sztuki. Dzieła były dumą rodzinnego domu Jana Styczyńskiego, polskiego fotografa, który przyjaźnił się i pracował z najważniejszymi współczesnymi artystami. Styczyński poprosił między innymi wspomnianego Kantora, Nowosielskiego i Winiarskiego oraz Tadeusza Dominika, Henryka Stażewskiego, Jana Tarasina, Teresę Pągowską, Jana Lebensteina i wielu innych o stworzenie niepowtarzalnej pracy na ceramicznym talerzu. Każdy talerz jest więc inny, idealnie oddaje styl artysty i koresponduje ze sztuką, którą możemy dziś oglądać w muzeach na całym świecie. Wartość dzieł jest natomiast nie do wycenienia – są to obiekty tak rzadkie i niezwykłe, że aż bezcenne.
Jan Styczyński długo marzył o stworzeniu wyjątkowej kolekcji – do wyboru ceramicznych talerzy zainspirowała go wystawa ceramiki Pabla Picassa w Muzeum Narodowym w Warszawie. Niektórym artystom, między innymi Tadeuszowi Brzozowskiemu, Zbigniewowi Makowskiemu i Jerzemu Nowosielskiemu sugerował podjęcie konkretnych motywów. Pozostałych prosił o zdanie się na talent i inwencję. Misy stworzone w latach 1973-1977 reprezentują wszystkie kierunki i tendencje sztuki współczesnej tego pięciolecia.
Aukcja jednej z najbardziej oryginalnych kolekcji sztuki współczesnej w Polsce odbędzie się 22 listopada o godzinie 19.00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum.
Talerz zamiast płótna
Wyobraźmy sobie, że topowi artyści tworzą po jednym dziele na absolutnie wyjątkowym materiale. Nigdy więcej tego nie powtórzą. Powstałe prace stanowią najbardziej oryginalną polską kolekcję sztuki współczesnej, zamkniętą w formie... ceramicznych talerzy, na których znajduje się sztuka najważniejszych. Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski i Ryszard Winiarski to zaledwie niektórzy z nich.
Ponad 60 wyjątkowych prac oglądać można było w listopadzie w DESA Unicum. Z niebywałą kolekcją wiąże się również niezwykła historia. Ceramiczne talerze przez dekady należały do prywatnego właściciela i nie były dostępne dla miłośników sztuki. Dzieła były dumą rodzinnego domu Jana Styczyńskiego, polskiego fotografa, który przyjaźnił się i pracował z najważniejszymi współczesnymi artystami. Styczyński poprosił między innymi wspomnianego Kantora, Nowosielskiego i Winiarskiego oraz Tadeusza Dominika, Henryka Stażewskiego, Jana Tarasina, Teresę Pągowską, Jana Lebensteina i wielu innych o stworzenie niepowtarzalnej pracy na ceramicznym talerzu. Każdy talerz jest więc inny, idealnie oddaje styl artysty i koresponduje ze sztuką, którą możemy dziś oglądać w muzeach na całym świecie. Wartość dzieł jest natomiast nie do wycenienia – są to obiekty tak rzadkie i niezwykłe, że aż bezcenne.
Jan Styczyński długo marzył o stworzeniu wyjątkowej kolekcji – do wyboru ceramicznych talerzy zainspirowała go wystawa ceramiki Pabla Picassa w Muzeum Narodowym w Warszawie. Niektórym artystom, między innymi Tadeuszowi Brzozowskiemu, Zbigniewowi Makowskiemu i Jerzemu Nowosielskiemu sugerował podjęcie konkretnych motywów. Pozostałych prosił o zdanie się na talent i inwencję. Misy stworzone w latach 1973-1977 reprezentują wszystkie kierunki i tendencje sztuki współczesnej tego pięciolecia.
Aukcja jednej z najbardziej oryginalnych kolekcji sztuki współczesnej w Polsce odbędzie się 22 listopada o godzinie 19.00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum.
Talerz zamiast płótna
Wyobraźmy sobie, że topowi artyści tworzą po jednym dziele na absolutnie wyjątkowym materiale. Nigdy więcej tego nie powtórzą. Powstałe prace stanowią najbardziej oryginalną polską kolekcję sztuki współczesnej, zamkniętą w formie... ceramicznych talerzy, na których znajduje się sztuka najważniejszych. Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski i Ryszard Winiarski to zaledwie niektórzy z nich.
Ponad 60 wyjątkowych prac oglądać można było w listopadzie w DESA Unicum. Z niebywałą kolekcją wiąże się również niezwykła historia. Ceramiczne talerze przez dekady należały do prywatnego właściciela i nie były dostępne dla miłośników sztuki. Dzieła były dumą rodzinnego domu Jana Styczyńskiego, polskiego fotografa, który przyjaźnił się i pracował z najważniejszymi współczesnymi artystami. Styczyński poprosił między innymi wspomnianego Kantora, Nowosielskiego i Winiarskiego oraz Tadeusza Dominika, Henryka Stażewskiego, Jana Tarasina, Teresę Pągowską, Jana Lebensteina i wielu innych o stworzenie niepowtarzalnej pracy na ceramicznym talerzu. Każdy talerz jest więc inny, idealnie oddaje styl artysty i koresponduje ze sztuką, którą możemy dziś oglądać w muzeach na całym świecie. Wartość dzieł jest natomiast nie do wycenienia – są to obiekty tak rzadkie i niezwykłe, że aż bezcenne.
Jan Styczyński długo marzył o stworzeniu wyjątkowej kolekcji – do wyboru ceramicznych talerzy zainspirowała go wystawa ceramiki Pabla Picassa w Muzeum Narodowym w Warszawie. Niektórym artystom, między innymi Tadeuszowi Brzozowskiemu, Zbigniewowi Makowskiemu i Jerzemu Nowosielskiemu sugerował podjęcie konkretnych motywów. Pozostałych prosił o zdanie się na talent i inwencję. Misy stworzone w latach 1973-1977 reprezentują wszystkie kierunki i tendencje sztuki współczesnej tego pięciolecia.
Aukcja jednej z najbardziej oryginalnych kolekcji sztuki współczesnej w Polsce odbędzie się 22 listopada o godzinie 19.00 w Domu Aukcyjnym DESA Unicum.