Silver influencerzy. Nie ukrywają oznak starzenia, a siwe włosy są dla nich powodem do dumy
Coraz częściej za sprawą social mediów pojawiają się nowi influencerzy. Od dłuższego czasu można zaobserwować, że wiele osób po 60. roku życia jest aktywnych w sieci i wyznacza własne trendy. Mowa oczywiście o silver influencerach, którzy ochoczo walczą z przykrymi stereotypami.
26.02.2020 | aktual.: 27.02.2020 16:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Czy siwe włosy stały się modne?
Jeszcze do niedawna panowało przekonanie, że siwe pasma albo całe włosy należy jak najszybciej farbować. W związku z tym narodził się stereotyp, w którym kobietom "nie wypadało" prezentować się w siwych włosach, natomiast u mężczyzn siwizna zawsze traktowana była jako objaw dojrzałości i mądrości. Na szczęście coraz więcej kobiet aktywnych i obecnych w social mediach walczy z krzywdzącymi stereotypami, udowadniając, że siwe włosy są powodem do dumy.
Kim jest silver influencer?
Osoba określana mianem silver influencera jest wieku co najmniej 50+ i posiada konto lub konta na portalach społecznościowych. Oczywiście sama obecność w internecie nie wystarczy. Silver influncer musi zgromadzić przynajmniej kilka tysięcy obserwatorów, którzy regularnie śledzą jego aktywność na danym portalu. Propagatorzy mody na siwiznę przełamują "terror" wiecznego piękna oraz młodości, dzięki czemu udowadniają, że starzenie się jest naturalną koleją rzeczy i absolutnie nie może być powodem do wstydu. Silver influencerzy nie tylko eksponują siwe włosy, ale także nie tuszują niedoskonałości ani zmarszczek. Jeszcze niedawno było to nie do pomyślenia. Na szczęście wszystko powoli się zmienia, co pozwala na różnorodność w social mediach i przełamanie szkodliwych wzorców.
Pierwszy polski ranking silver influencerów
W czerwcu 2019 roku "Wprost" opublikował pierwszy polski ranking silver influencerów. Brano pod uwagę zarówno liczbę obserwatorów każdego z kandydatów oraz liczbę reklam i aktywności medialnych silver influencerów. W zestawieniu znalazły się takie osoby jak Wirginia Szmyt (DJ Wika), aktorka Grażyna Szapołowska, Jan Adamski (specjalista branży modowej), a także aktorka Maria Winiarska. Polscy silver influencerzy nie tylko promują niektóre usługi czy produkty, ale przede wszystkim walczą ze stereotypami osób po 50. lub 60. roku życia. Udowadniają, że na rozwijanie pasji i podtrzymywanie relacji nigdy nie jest za późno.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl