Stella McCartney - niebanalna wizjonerka
Stella McCartney to projektantka, która tworzyła dla wielu znanych marek między innymi Adidas, H&M. Swój sukces zawdzięcza głównie dzięki własnej pracy i talentowi. Jej stroje mogą zadowolić nie tylko zwolenników akcentowania kobiecości poprzez ubiór.
16.02.2010 | aktual.: 30.05.2010 18:16
Stella McCartney swój sukces w świecie mody odniosła dzięki talentowi, a nie konotacjom rodzinnym. O talencie projektantki świadczy fakt, że jej buty czy torebki są częstym przedmiotem pożądania klientek, które mają świadomość że nie są wykonane z naturalnej skóry.
Swoją historię z modą rozpoczęła od studiów na Central Saint Martins College of Art & Design, które ukończyła w 1995. Już jej dyplomowa kolekcja była do kupienia w największych sieciach handlowych w Wielkiej Brytanii. W dwa lata po ukończeniu studiów, Stella McCartney objęła stanowisko dyrektora artystycznego marki Chloe. Zaprezentowała obecnie już znaki firmowe marki, takie jak: charakterystyczne garnitury damskie, sukienki nawiązujące stylem do tradycyjnych oraz wakacyjne stroje dla sławnych i bogatych.
Na fali sukcesu, projektantka odeszła od wielkiej marki, by wspierana przez koncern Gucci Group, zająć się tworzeniem własnej marki. Swój pierwszy sklep otworzyła w 2001 roku w Nowym Yorku, a w niespełna rok później jej butiki były już w Londynie i Los Angeles.
Jej projekty to połączenie kobiecości i seksapilu. Kobieta w jej wydaniu to romantyczka otulona świeżością i naturalnością. Swoboda sylwetki w jej projektach to wynik użytych materiałów, projektantka lubuje się zarówno w jedwabiu jak i w dzianinie. Najnowsza kolekcja, również jest niezwykle kobieca i zmysłowa. Efekt ten projektantka osiągnęła dzięki połączeniu niezwykle delikatnych materiałów z koronkami i falbankami. Kolory kreacji to kwiatowe wzory, bądź stonowane kolory przełamane czerwienią lub pomarańczą.
Stella McCartney jest niezwykle kreatywną projektantką, a swe pomysły urzeczywistnia nie tylko pod swoją marką. W 2004 roku podjęła długoterminową współpracę z linią odzieży sportowej Adidas. Co sezon prezentuje sportową kolekcję, w której łączy sportową wygodę i kobiecy wdzięk. Jej pastelowe kolory dresów, innowacyjne podejście do ubrań czy kultowych już butów, zmieniły stereotyp podejścia do stroju sportowego. Aktualne kolekcje, są podzielone do dziedziny sportowe, takie jak taniec, joga czy tenis. Każda z kolekcji jest dostosowana do potrzeb danej dyscypliny i posiada unikatowy styl. W 2005 roku projektantka przyjęła propozycje zaprojektowania kolekcji dla sieci sklepów H&M. Zaszczyt tym większy, iż pierwszą osobą zaproszoną do współpracy był sam Karl Lagerfeld. Kolekcja okazała się wielkim sukcesem, a ubrania znikały ze sklepowych półek w mgnieniu oka. Projektantka lubi wyzwania, czego dowodem jest fakt, że zgodziła się zaprojektować autorską kolekcję dla sieci odzieżowej GAP. Tym razem jednak będzie
musiała zmierzyć się z odzieżą dziecięcą.
Projektantka jest wielką obrończynią praw zwierząt i chyba najwierniejszą ambasadorką organizacji PETA. W jej kolekcjach nie ma elementów skórzanych, czy futer. Udowodniła że buty czy torebki wykonane ze sztucznych materiałów są równie atrakcyjne jak te z prawdziwej sków, a najważniejszy jest pomysł. Od początku była wierna tej zasadzie i nawołuje świat do zaniechania zabijania zwierząt dla samych względów estetycznych. To jednak nie jedyna kampania społeczna w którą się zaangażowała, za udział w kampanii przeciw leczeniu nowotworów otrzymała nawet nagrodę specjalną.
Dziś marka Stella McCartney to bardzo ważna nazwisko w świecie mody, kreuje trendy a jej mainstreamowe perfumy zdobyły dużą popularność. W 2004 roku otrzymała w Londynie nagrodę Projektanta Roku, udowadniając że wszystko co osiągnęła zawdzięcza pracy i talentowi, a nie znanemu nazwisku.