Tak spławisz natrętnego telemarketera. Wystarczy jedno zdanie
Nieustanne telefony z nieznanych numerów? Dzwonią wcześnie rano, późno wieczorem, a ty masz już tego dość? Choć telemarketerzy wykonują swoją pracę i często trzymają się narzuconych skryptów, ich nachalność może być naprawdę uciążliwa. Na szczęście istnieje sprawdzony sposób, jak grzecznie, ale skutecznie zakończyć te rozmowy. Telemarketer więcej nie zadzwoni.
Praca telemarketera nie należy do najłatwiejszych, a ich rozmowy często spotykają się z niechęcią. Wielu z nas ma już dość nieustannych telefonów z nieznanych numerów – zwłaszcza gdy dzwonią o świcie lub późnym wieczorem.
Czy da się uprzejmie, ale stanowczo odmówić, nie wdając się w niepotrzebną rozmowę i skutecznie zakończyć połączenie? Są sprawdzone sposoby.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sposób na telemarketera? Ekspert mówi, jak sobie radzić
Czego nie robić?
Warto pamiętać, że nawet jeśli czujemy frustrację, nie powinniśmy obrażać osoby po drugiej stronie słuchawki. Telemarketerzy wykonują swoją pracę – często według ściśle określonego scenariusza – i ich zadaniem jest zachęcanie do zakupu usług lub produktów. Używanie wobec nich wulgaryzmów czy znieważanie może skończyć się konsekwencjami prawnymi.
Ale co zrobić, gdy brakuje nam asertywności, by po raz kolejny odrzucić połączenie lub nie dać się wciągnąć w rozmowę, której nie chcemy prowadzić?
"Musimy powiedzieć, że blokujemy dane u tego administratora"
Jeśli chcesz skutecznie zakończyć natrętne telefony od telemarketerów, zrezygnuj z ogólnikowych odpowiedzi typu "nie jestem zainteresowany" czy "muszę się zastanowić". Zamiast tego zastosuj prostą, ale skuteczną metodę.
Po odebraniu telefonu zapytaj od razu, jaką firmę reprezentuje rozmówca i kto jest administratorem twoich danych osobowych. Gdy otrzymasz te informacje, przygotuj pisemną odmowę zgody na dalsze przetwarzanie danych i wyślij ją do wskazanego podmiotu. Firma ma 30 dni na odpowiedź i obowiązek rozpatrzenia takiego wniosku.
Tę samą metodę rekomendowała Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w "Dzień Dobry TVN".
- Za każdym razem, jak dzwoni do nas telemarketer, jesteśmy uprzejmi, jesteśmy konsumentami, którzy są świadomi, którzy są dobrymi ludźmi, ale, uwaga, musimy stanowczo powiedzieć, że blokujemy dane u tego administratora. Co to spowoduje? To nie spowoduje zastopowania wszystkich telefonów świata, ale przynajmniej w tej jednej części - tak. I tak konsekwentnie do wszystkich, którzy do nas dzwonią - podkreśliła.
Konsekwencja to klucz. Każdorazowo informuj rozmówcę o braku zgody na kontakt i żądaj usunięcia swoich danych. To legalne, skuteczne i zdecydowanie bardziej efektywne niż zirytowane "nie, dziękuję".
Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl