Telewidz nie jest idiotą. Jest twoją matką, żoną i kochanką
Matki, żony i kochanki – tak brzmiał tytuł serialu w reżyserii Juliusza Machulskiego. Jakże trafny. Bo kobiece stereotypy są z reguły gwarantem powodzenia produkcji i przepisem na hit. To kobiety najczęściej oglądają seriale i to im dedykowane są one najczęściej. Ich twórcy wychodzą z założenia, że dobrze naszkicowane wizerunki kobiet to 3/4 serialowego sukcesu. Ale czy zawsze im się udaje? Omawiamy najnowsze produkcje skierowane do kobiecej widowni.
Matki, żony i kochanki – tak brzmiał tytuł serialu w reżyserii Juliusza Machulskiego. Jakże trafny. Bo kobiece stereotypy są z reguły gwarantem powodzenia produkcji i przepisem na hit. To kobiety najczęściej oglądają seriale i to im dedykowane są one najczęściej. Ich twórcy wychodzą z założenia, że dobrze naszkicowane wizerunki kobiet to 3/4 serialowego sukcesu.
Jedną z największych prawd reklamowego fachu jest powiedzenie guru reklamy, Davida Oglivy: „Konsument nie jest idiotą: jest Twoją żoną. Nie obrażaj jej inteligencji.” Tę prawdę do serca powinni wziąć sobie także twórcy najnowszych serialowych produkcji, pokazujących życie współczesnych kobiet.
Tekst: Aleksandra Pielechaty