Wrocław Fashion Meeting: relacja
Na polskiej modowej mapie pojawiło się nowe, duże wydarzenie – Wrocław Fashion Meeting. Niesamowite wrażenia, inspirujące rozmowy z projektantami, wyjątkowe stylizacje, spektakularne pokazy mody i niezwykle ciekawe kolekcje biżuterii – to wszystko można było zobaczyć w Centrum IASE we Wrocławiu podczas największego na Dolnym Śląsku wydarzenia modowego.
Na polskiej modowej mapie pojawiło się nowe, duże wydarzenie – Wrocław Fashion Meeting. Niesamowite wrażenia, inspirujące rozmowy z projektantami, wyjątkowe stylizacje, spektakularne pokazy mody i niezwykle ciekawe kolekcje biżuterii – to wszystko można było zobaczyć w Centrum IASE we Wrocławiu podczas największego na Dolnym Śląsku wydarzenia modowego.
Blisko stu wystawców, różnorodność oferty i duże zainteresowanie odwiedzających, a także unikalne kolekcje polskich projektantów prezentowane na wybiegu, zdecydowały o sukcesie Wrocław Fashion Meeting.
Modowy meeting przyciągnął wielu odwiedzających chłonnych nowinek ze świata mody oraz unikalnych kolekcji. Główną atrakcją meetingu z rozmachem prowadzonego przez Conrado Moreno były stoiska projektantów i pokazy mody. Na powierzchni około 2000 m2 swoją ofertę odzieży, obuwia, biżuterii, akcesoriów i dodatków zaprezentowało blisko stu wystawców.
W pokazach zaprezentowały się marki: Averly Atelier, Ayenn – Maja Kotecka, Moxmoda, A et U Petit Creation, EwelineB, MY Concept Store, Kate & Grace Colection, Trzciński Only Linen, Katarzyna Królak, Charlotte Rouge, Beata Mielewczyk, MOHITO, Folk Design, Le Blakk, Gregor Gonsior, Lewanowicz i Kamila Gawrońska-Kasperska.
Pokazy projektantów były podzielone na dwie części. Już o godzinie 12:00 rozpoczęła się „Parada Projektantów”, w której kolekcje zaprezentowało 11 artystów. Wieczorem o godzinie 19:00 rozpoczęła się Gala Finałowa z udziałem 6 wizjonerów mody. W specjalnym pokazie o godzinie 14.00 swoją ofertę dedykowaną kobietom o pełnych kształtach zaprezentowała marka Carmakoma.
W pierwszym bloku pokazów południowych dużym zainteresowaniem cieszyły się kolekcje Charlotte Rouge, wpisujące się w obecne trendy połączenia zwiewnych tiuli i koronek z drapieżnymi ćwiekami. Zaskoczeniem była prezentacja przygotowana przez Katarzynę Królak, która nie tyle przedstawiła regularną kolekcję, ile proces budowania sylwetki, począwszy od prostego body przez tiulową sukienkę, aż po dopełniający całości, stylowy kapelusz. Propozycję skierowaną do kobiet dojrzałych przedstawiła EwelineB – projektantka na co dzień mieszkająca i tworząca za granicą. Natomiast najbardziej rozbudowaną kolekcję eleganckiej i bardzo kobiecej klasyki zaprezentowała Beata Mielewczyk. Ciekawym akcentem był pokaz nakryć głowy wrocławskiej projektantki Urszuli Jaszewskiej (A et U Petite Creation), której kapelusze zachwycały oryginalnym wzorem i pomysłem.
Gala Wrocław Fashion Meeting rozpoczęła się pokazem eleganckiej, wieczorowej kolekcji MOHITO, inspirowanej nowojorską ulicą. W kolekcji przeważała czerń i burgund, a modelki dynamicznie kroczyły w rytm mocniejszych taktów muzyki. Zaraz potem, zaskoczenie wywołał niezwykle oryginalny pokaz Anety Larysy Knap twórczyni marki Folk Design, inspirowany góralskimi motywami, odznaczający się ciekawą choreografią „z przytupem”. W dalszej części gali kolekcje wieczorowych sukien zdobionych ekskluzywną koronką w towarzystwie biżuterii Maharani, zaprezentowała Katarzyna Hubers z LeBlakk. W drugiej części wieczornej gali pojawiła się kolekcja Gregora Gonsiora, bardzo ekstrawagancka i niezwykła. Nadzwyczajne konstrukcje tworzące nakrycia głowy zadziwiły publiczność, a zaprojektowane przez Gregora buty wywoływały wiele emocji.
Następnie na wybiegu można było zobaczyć biżuterię Ewy Wołk-Lewanowicz w połączeniu z damskimi frakami stworzonymi przez Kaję Śródkę (The Frock). Piękne, bogate, dostojne naszyjniki oraz bransolety wykonane z półszlachetnych kamieni i kryształów Swarovskiego cieszyły oczy, a także inspirowały do bardziej odważnych stylizacji z biżuterią w roli głównej. Galę zakończył pokaz Kamili Gawrońskiej-Kasperskiej. Kolekcja „Mimesis”, której inspiracją było naśladowanie natury zyskała wielki aplauz audytorium. Suknie i tuniki zaskakiwały budową formy przestrzennej, symbolizującej budowę owadów, co w połączeniu z niezwykle eterycznymi materiałami tworzyło niebywały efekt falujących po wybiegu postaci. Kamila Gawrońska-Kasperska zadziwiła piękną, bardzo oryginalną, konsekwentną i dopracowaną w najdrobniejszych szczegółach kolekcją.
O profesjonalne przygotowanie modelek do „Parady Projektantów” i Gali Finałowej, zadbały firmy: M•A•C Cosmetics oraz Denique.
Pokazy projektantów to nie wszystko. Niebywałą atrakcją dla modnych wrocławian był konkurs „Stylowy Wrocław”, cieszący się wielkim zainteresowaniem. Do konkursu mógł zgłosić się każdy, kto w swoim ubiorze wykorzystał element w barwie jednego z kolorów logotypu Wrocławia (czarny, niebieski, czerwony, zółty). W ćwierćfinale konkursu udział wzięło 30 osób – niezwykłych i kreatywnych osobowości modowych, z których dziesięć trafiło do półfinału. Finalistkami konkursu były Marcelina Król, Julia Glasse i Karolina Jaworska, która wygrała główną nagrodę w postaci samochodu Renault na weekend, ufundowaną przez Sponsora Wrocław Fashion Meeting – firmę Renault Nawrot. Ponadto, nagrodami finałowymi w konkursie były stylowe okulary od firmy Liw Lewant, biżuteria Maharani, a w półfinale kosmetyki ufundowane przez perfumerie Douglas, Oriflame, The Body Shop oraz biżuteria od firmy Glitter.
Uczestnicy Wrocław Fashion Meeting mogli zdobyć atrakcyjne nagrody, które ufundowali: perfumerie Douglas, The Body Shop, Glitter, Aquapark Wrocław, Triwa Polska, Denique, Dolnośląskie Centrum Filmowe.
Wrocław Fashion Meeting to wyjątkowe wydarzenie, oferujące wrocławianom możliwość zakupu unikalnych kolekcji i niepowtarzalną okazję bezpośredniego spotkania z projektantami, co w połączeniu z wieloma atrakcjami okazało się świetnym sposobem na spędzenie sobotniego dnia.
Dzień po Wrocław Fashion Meeting, czyli w niedzielę 11 listopada w Dolnośląskim Centrum Filmowym (ul. Piłsudskiego 64a, Wrocław) można było obejrzeć film „Coco Chanel" z Audrey Tautou podczas specjalnego seansu towarzyszącego temu wydarzeniu. Uczestnicy Wrocław Fashion Meeting mogli zdobyć bilety na projekcję.
O muzyczne rytmy wprowadzające w modowy nastrój zadbał DJ Harland z radia Chilli ZET, które było obecne na miejscu ze swoją relaksacyjną strefą chillout’u.
Wrocław Fashion Meeting zorganizowała firma Sequence, specjalizująca się w realizacji eventów.
Sponsorem Wrocław Fashion Meeting jest firma Renault Nawrot. Sponsorami wspierającymi są: perfumerie Douglas, MOHITO, United Nude.
Partnerzy Wrocław Fashion Meeting: M•A•C Cosmetics, Denique, Kazar, Dolnośląska Szkoła Wyższa, odkoochni by Aneth, ebilet.pl, Ticketpro, FM Productions, Clever Frame, Cherry Club, Ibis Budget Hotels, Aquapark Wrocław, Glitter, The Body Shop.
Patroni medialni: TVP Wrocław, Chilli ZET, Instytucja Kultury Odra-Film (Dolnośląskie Centrum Filmowe), WP.PL, kobieta.wp.pl, alemodelki.pl, conceptshop.pl, styl.fm, styl.pl, koktajl24.pl, lamode.info, ofeminin.pl, kulturaonline.pl, mmwroclaw.pl, tuwroclaw.com, dlastudenta.pl, students.pl. excluzive.pl.
Kontakt: Biuro Organizacyjne Wrocław Fashion Meeting ul. B. Prusa 9, 50-319 Wrocław tel. 793-03-03-05, 791-03-03-06, 791-03-03-07, 793-03-03-09 e-mail: wroclaw@fashionmeeting.pl