Moda10 najgłośniejszych kampanii modowych 2015 roku

10 najgłośniejszych kampanii modowych 2015 roku

10 najgłośniejszych kampanii modowych 2015 roku

Moda zmienia się bardzo szybko, a do jej drzwi dobija się coraz więcej młodych atrakcyjnych twarzy, które - gdy da się im szansę - błyskawicznie stają się gwiazdami pierwszych stron gazet. Za dynamicznym rozwojem branży musi pędzić reklama. Kreatywna i wpływowa może zawładnąć rynkiem, a nawet całą pop-kulturą - a to nie lada osiągnięcie. Poznajcie 10 modowych kampanii reklamowych, o których było głośno w 2015 roku.

Moda zmienia się bardzo szybko, a do jej drzwi dobija się coraz więcej młodych atrakcyjnych twarzy, które - gdy da się im szansę - błyskawicznie stają się gwiazdami pierwszych stron gazet. Za dynamicznym rozwojem branży musi pędzić reklama. Kreatywna i wpływowa może zawładnąć rynkiem, a nawet całą pop-kulturą – a to nie lada osiągnięcie. Poznajcie 10 modowych kampanii reklamowych, o których było głośno w 2015 roku.

Celine kojarzy się przede wszystkim z naturalnością i ciekawymi zdjęciami. Francuski dom mody słynie z niebanalnych kampanii, do których angażuje kobiety o nietypowej urodzie, ale i szczególnych cechach - charyzmie i inteligencji. Potwierdziła to kampania wiosna-lato 2015, do której Phoebe Philo zaprosiła 80-letnią powieściopisarkę, eseistkę i dziennikarkę.

Sesja autorstwa Juergena Tellera z udziałem amerykańskiej intelektualistki została uznana za jedną z najlepszych i najtrafniejszych. Ubrana w czarny sweter, duże czarne okulary i ciężki złoty naszyjnik Joan Didion idealnie wpasowała się w koncepcję mody, jaką wypracowała dyrektor kreatywna. Celine kojarzy się przede wszystkim z funkcjonalnością. Philo wyznaje zasadę, ze ubrania mają być proste i klasyczne, gdyż nie mogą przesłaniać osoby je noszącej. Warto dodać, że sama Joan Didion doskonale ten minimalizm rozumie, ponieważ, jak sama kiedyś przyznała, w podróże zabiera tylko to, co niezbędne: dwie spódnice, dwie dzianinowe bluzki i jeden sweter.

Wybór takiej osobistości do kampanii francuskiej marki był strzałem w dziesiątkę i wzbudził niemałe zainteresowanie. Media zastanawiały się, jaki motyw stał za taką decyzją. Trudno jednak znaleźć dwie bardziej rozumiejące się osoby niż dyrektor kreatywna Celine i Joan Didion. Phoebe udowodniła, że tworzy ubrania dla prawdziwych kobiet. Nie tych wyretuszowanych.

1 / 9

Madonna zawsze będzie ikoną stylu i seksu

Obraz
© Eastnews

Versace nie przestaje zaskakiwać. Madonna także. Wiosną dom mody zaprosił niekwestionowaną królową popu do kampanii najnowszej kolekcji marki. Nie ma w tym nic dziwnego poza tym, że Madonna ma 57 lat i nie zwalnia tempa, na tym miejscu zastąpiła Lady Gagę, a do tego wystąpiła dla Versace już czwarty raz.

Czarno-białe zdjęcia wykonali wybitni fotografowie Mert Alas i Marcus Piggot. Gwiazda wielkiego formatu pozuje w skąpych strojach, które ukazują jej wysportowane ciało. Trzeba przyznać, ze piosenkarka wygląda rewelacyjnie. Twórcy kampanii reklamowej zapewniali, że zdjęcia z ikoną popu nie zostały wyretuszowane, a to oznacza, że Madonna tak wygląda w rzeczywistości. Zazdrościmy smukłej sylwetki i podziwiamy wkład pracy w rzeźbienie ciała.

Królowa popu w kampanii Versace prezentowała obcisłe stroje, skórzane elementy i przede wszystkim elegancję. Sama Donatella nazwała ją jedną z najprawdziwszych ikon tego domu mody. Efekty kampanii wzbudzały głównie zachwyt, ale pojawiły się też opinie, że ponad 50-letnia gwiazda powinna zejść z estrady i ustąpić miejsca innym. Nie zgadzamy się i chcemy oglądać Madonnę jak najdłużej. A wy jak sądzicie?

2 / 9

Naomi Campbell może dać początek nowej generacji modelek, wcale nie oddając swojego tronu

Obraz
© Eastnews

Przepis na reklamowy sukces? Naomi Campbell i Jourdan Dunn pozujące w Burberry dla ulubionego fotografa gwiazd, samego Mario Testino! Tak wyglądała wiosenno-zimowa kampania angielskiego domu mody w roku 2015.

Dwie przepiękne i w dodatku egzotyczne ikony modelingu w kolorowych eleganckich ubraniach oraz klasycznych burrbery’owskich trenczach to idealnie połączenie. Marka postanowiła pokazać, że nie rezygnuje ze swoich ikon, które współpracują z nią już od kilkunastu lat, ale też nie zamyka drzwi młodym twarzom branży modowej.

Naomi Campbell wraca do sesji dla Burberry pierwszy raz od 13 lat, natomiast Jourdan Dunn pozuje w ubraniach marki już czwarty raz z rzędu. Obie modelki wyglądają zjawiskowo na pięknych obrazkach Testino. Nie potrafimy się zdecydować, czy któraś przypadła nam do gustu bardziej.

3 / 9

Katy Perry to idealnie ekscentryczna twarz dla marki Moschino, która lubi bawić się z modą

Obraz
© Eastnews

Odważną tezę w sezonie jesień-zima 2015 promuje marka Moschino - według wizjonerów firmy, płaszcze wyglądają najlepiej, jeśli nie nosi się niczego pod spodem. Stoją za tym dwa argumenty. Jakie? Katy i Perry!

Katy Perry została twarzą kolorowej, ekscentrycznej i niewątpliwie przyciągającej uwagę kolekcji Moschino. Ten wybór nas nie dziwi - wydaje się wręcz idealny! Wokalistka pozuje w płaszczu, wysokich szpilkach i torebce ozdobioną graffiti. Zdjęcia autorstwa duetu Inez and Vinoodh idealnie uchwyciły myśl przewodnią marki prowadzoną przez Jeremy’ego Scotta - ma być kolorowo, humorystycznie i kobieco!

Scott uwielbia zmieniać gwiazdy. Tym razem padło na Katy Perry, która pod wpływem artysty zrezygnowała ze swoich długich czarnych pukli, na rzecz krótkiej, niesfornej fryzury i wizerunku dziewczyny gangstera. Efekt? Ikona popkultury w zestawie łączącym sztukę i ducha zabawy.

Dyrektor kreatywny Moschino kocha gwiazdy popkultury, a one kochają jego. Dowodem na to jest przedstawiona sesja z udziałem Perry. Sam Scott nie przejmuje się słowami krytyki, które wywołują kolejne kampanie jego domu mody. Dalej robi swoje.

4 / 9

Dwie blondynki są symbolem dobrej zabawy. Szykownej i bezwstydnej

Obraz
© Eastnews

Holenderska piękność i brytyjska ikona modelingu przytulają się przed obiektywem Stevena Kleina? Takie rzeczy tylko w kampanii domu Balenciaga. Szykowna, elegancka i delikatnie nieprzyzwoita prezentacja z udziałem Lary Stone i Kate Moss to przepis na sukces.

Modelki z gładko zaczesanymi włosami i czerwonymi ustami zostały sfotografowane w intymnych pozach. Kobiety słyną z tego, że nie boją się wzywań i odważnych scenariuszy. W jesiennej kampanii Balenciagi widzimy je ubrane w ołówkowe spódnice, tweedowe okrycia czy sukienki-tulipany.

Kampania Alexandra Wanga fascynuje i jednocześnie przyprawia o dreszcz niepewności. Modelki wyzywająco patrzą w stronę obiektywu, nie pozostawiając odbiorcom drogi ucieczki. Zastanawiamy się także czy ich objęcia to wyraz czułości, czy może obraz pewnej formy dominacji? Jedno jest pewne - nieoczywiste ujęcia Kleina, niestandardowe pomysły Wanga i konkretne, wyraziste kroje to coś, czego świat mody potrzebuje.

Dyrektor kreatywny marki lubi zaskakiwać i proponować oryginalne inspiracje. Erotyczna sesja z Moss i Stone jest tylko jednym argumentów potwierdzających to.

5 / 9

Oszałamiające siostrzane duety są dowodem na to, ze geny mają bardzo duże znaczenie

Obraz
© Eastnews

Po sukcesie kampanii z Kim Kardashian i Kanye Westem, dyrektor kreatywny Balmain nie zamierza rezygnować z siły przekazu, jaki niosą za sobą jego kampanie. Olivier Rousteing postanowił pokazać wszystkim, jakie znaczenie mają więzy rodzinne i zaprosił do współpracy znane siostrzane duety. Takiej dawki seksapilu, kobiecości, elegancji i różnorodności, świat jeszcze nie widział.

Gorące nazwiska ostatnich sezonów, takie jak Jenner, Hadid, Smalls tutaj występują podwójnie. Mroczne, wyraziste zdjęcia autorstwa Mario Sorrenti przedstawiające piękne, seksowne siostry w prowokujących pozach robią wrażenie.

Serię zdjęć otworzyły najmłodsze z rodu Kardashianów. Jedna z najbardziej pożądanych w branży modowej kobiet, Kendall Jenner, pozuje z młodszą siostrą Kylie, która niczym od niej nie odstaje. Dziewczyny idą jak burza i pną się w górę po rankingach popularności. Na kolejnych fotografiach Gigi Hadid, która podbiła serca wielu osób na całym świecie, swoją oryginalną urodą i naturalnością, a także jej przepiękna, elegancka siostra Bella. Olivier nie mógł zrezygnować także z wykorzystaniu potencjału egzotyki, jaki serwują nam czarnoskóre Joan i Erika Smalls. Aniołek Victoria’s Secret już dawno zdążył na do siebie przekonać, ale jej siostra także nam się podoba.

6 / 9

Chloe podkreśla - pomysł, że modelki muszą mieć 16 lat już dawno minął

Obraz
© Eastnews

Anja Rubik i Lara Stone - ten duet wygląda znajomo, prawda? Tak się składa, ze supermodelki już kiedyś były widziane razem w kampanii Chloe... dekadę temu! Gwiazdy w przepięknej scenerii paryskiego Ogrodu Luksemburskiego pozowały dla pary znanych fotografów Inez Van Lamsweerde i Vinoodh Matadin.

Anja i Lara pozują w naturalnej jesiennej paryskiej scenerii ubrane w stroje rodem z lat 70. Kolekcja jesień-zima 2015 to przede wszystkim boho sukienki, wzory hippie i nonszalanckie garnitury. Według Clare Weight Keller Rubik i Stone idealnie pasują do takich stylizacji i są wspaniałą wizytówką domu mody.

Skąd pomysł, aby po raz kolejny zatrudnić Rubik i Stone do sesji tej marki? Dyrektor kreatywna domu mody powtarza, że stara się kontynuować politykę założycielki Chloe, Gaby Aghion. Marka prezentuje ubrania łączące kobiecą stronę z pierwiastkiem chłopięcym. W sesji z Rubik i Stone ważne było uchwycenie kobiecej przyjaźni - prawdopodobnie miał to być symbol przyjaźni założycielki brandu z Chloe Huysmans, od imienia której wzięła nazwę marka.

7 / 9

Kim i Kanye rozgrzewają do czerwoności, a w ubraniach Balmain wyglądają idealnie

Obraz
© Eastnews

Balmain znalazł doskonałe rozwiązanie na wypromowane swojej kolekcji dla mężczyzn. Do tej pory w takich kampaniach występowali przeważnie mniej lub bardziej ubrani panowie. Tym razem francuski dom mody postanowił zaangażować do reklamy dwa najgorętsze nazwiska showbiznesu, znane na całym świecie. Kim i Kanye całujący się przed obiektywem Mario Sorrenti przyciągną uwagę każdego.

Nierozłączna para, która robi wokół siebie wiele medialnego szumu, musiała w końcu zostać odkryta jako niespożyty potencjał reklamowy. Sorrenti przedstawił nam nieoczywistą wizję tej miłości - zastanawiamy się czy na obrazkach widzimy wyraz gorącego uczucia czy przepełniające kadr pożądanie. Efekt jest powalający, a francuski dom mody udowadnia, że kampanie dotyczącej męskich kolekcji też mogą wzbudzać emocje.

Kim i Kanye przyjaźnią się z dyrektorem kreatywnym Balmain, Olivierem Rousteingiem. Nie trzeba dodawać, że gwiazdy kochają blichtr, przepych i spektakularną modę, co perfekcyjnie zostało uchwycone na zdjęciach.

8 / 9

Cher zostaje. Koniec i kropka.

Obraz
© Eastnews

Twarzą jesiennej kolekcji kontrowersyjnego projektanta Marca Jacobsa, został nie kto inny jak sama Cher. 69-letnia artystka stanęła przed obiektywem Davida Simsa u boku takich gwiazd jak 14-letnia Willow Smith czy Winona Ryder.

Jacobs słynący z niestandardowych rozwiązań, takich jak szukanie modelek do swoich pokazów na Instagramie, już wcześniej zatrudniał do swoich kampanii dojrzałe, piękne kobiety. W poprzednich reklamach domu mody występowała elegancka 65-letnia ikona kina, Jessica Lange. Tym razem o współpracę poprosił Cher.

Zapowiedział tę sesję, zamieszczając na swoim Instagramie zdjęcie wokalistki z podpisem: "Piękna i olśniewająca Cher! Sfotografowana przez Davida Simsa otwiera nową kampanię na jesień i zimę".

Spekulacje na temat zatrudnienia Cher do reklamowania nowej kolekcji Jacobsa pojawiły się, kiedy para widziana była razem na Met Gala. Gwiazda dumne pozowała fotografom w Metropolitan Museum of Art ubrana właśnie w przepiękną suknię od samego Marka. Spostrzegawczy odbiorcy jak zwykle mieli rację - Cher pojawiła się w kolejnej kampanii, ale nadal dla wielu było to duże zaskoczenie. Diwa muzyki bardzo podoba nam się w eleganckiej, ciężkiej czarnej sukni, w której pozuje Simsowi na krześle, na czerwonym tle. To jedna z lepszych kampanii tego roku.

9 / 9

Justin Bieber wydoroślał. I to jak wydoroślał.

Obraz
© Eastnews

Na pewno kojarzycie ogromne billboardy z wizerunkiem umięśnionego, wytatuowanego mężczyzny, który pozuje z seksowną Larą Stone. To nie kto inny, jak sam Justin Bieber w kampanii Calvina Kleina. Świat oniemiał, a w szczególnie zapewne jego damska część, kiedy na własne oczy przekonał się, że wokalista, rozpoczynający swoja karierę w wieku kilku lat, przeistoczył się w prawdziwego faceta. I to przystojnego faceta.

Pierwsze plotki o zaangażowaniu Biebera do kampanii pojawiły się już w 2014 roku. Kiedy zdjęcia z udziałem gwiazdy popkultury i przepięknej Lary Stone, obiegły internet, serwery zaczęły się zawieszać. Fani "lajkowali" i udostępniali je jak szaleni. A wszystko za sprawą kilku zdjęć na których modele promują bieliznę z napisem Calvin Klein.

Niestety fotografie nie spotkały się z przychylną opinią środowiska modowego i klientów marki. Według nich Bieberowi brakuje seksapilu, a na zdjęciach wygląda sztywno i mało autentycznie. W opinii krytyków modowych, nawet seksownej Larze Stone nie udało się obronić tak dobrze rokującej kampanii. Pojawiło się też sporo porównań do kultowej kampanii reklamowej Kleina z 1993 roku, gdzie w podobnym charakterze pozowali Kate Moss i Mark Wahlberg. Część odbiorców przyznała, że sesja zdjęciowa z lat 90. przedstawia prawdziwą parę młodych, pięknych i mających się ku sobie osób. A jak według was wypadli Bieber i Stone?

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (13)