Moda zmienia się bardzo szybko, a do jej drzwi dobija się coraz więcej młodych atrakcyjnych twarzy, które - gdy da się im szansę - błyskawicznie stają się gwiazdami pierwszych stron gazet. Za dynamicznym rozwojem branży musi pędzić reklama. Kreatywna i wpływowa może zawładnąć rynkiem, a nawet całą pop-kulturą - a to nie lada osiągnięcie. Poznajcie 10 modowych kampanii reklamowych, o których było głośno w 2015 roku.
Moda zmienia się bardzo szybko, a do jej drzwi dobija się coraz więcej młodych atrakcyjnych twarzy, które - gdy da się im szansę - błyskawicznie stają się gwiazdami pierwszych stron gazet. Za dynamicznym rozwojem branży musi pędzić reklama. Kreatywna i wpływowa może zawładnąć rynkiem, a nawet całą pop-kulturą – a to nie lada osiągnięcie. Poznajcie 10 modowych kampanii reklamowych, o których było głośno w 2015 roku.
Celine kojarzy się przede wszystkim z naturalnością i ciekawymi zdjęciami. Francuski dom mody słynie z niebanalnych kampanii, do których angażuje kobiety o nietypowej urodzie, ale i szczególnych cechach - charyzmie i inteligencji. Potwierdziła to kampania wiosna-lato 2015, do której Phoebe Philo zaprosiła 80-letnią powieściopisarkę, eseistkę i dziennikarkę.
Sesja autorstwa Juergena Tellera z udziałem amerykańskiej intelektualistki została uznana za jedną z najlepszych i najtrafniejszych. Ubrana w czarny sweter, duże czarne okulary i ciężki złoty naszyjnik Joan Didion idealnie wpasowała się w koncepcję mody, jaką wypracowała dyrektor kreatywna. Celine kojarzy się przede wszystkim z funkcjonalnością. Philo wyznaje zasadę, ze ubrania mają być proste i klasyczne, gdyż nie mogą przesłaniać osoby je noszącej. Warto dodać, że sama Joan Didion doskonale ten minimalizm rozumie, ponieważ, jak sama kiedyś przyznała, w podróże zabiera tylko to, co niezbędne: dwie spódnice, dwie dzianinowe bluzki i jeden sweter.
Wybór takiej osobistości do kampanii francuskiej marki był strzałem w dziesiątkę i wzbudził niemałe zainteresowanie. Media zastanawiały się, jaki motyw stał za taką decyzją. Trudno jednak znaleźć dwie bardziej rozumiejące się osoby niż dyrektor kreatywna Celine i Joan Didion. Phoebe udowodniła, że tworzy ubrania dla prawdziwych kobiet. Nie tych wyretuszowanych.
Madonna zawsze będzie ikoną stylu i seksu
Versace nie przestaje zaskakiwać. Madonna także. Wiosną dom mody zaprosił niekwestionowaną królową popu do kampanii najnowszej kolekcji marki. Nie ma w tym nic dziwnego poza tym, że Madonna ma 57 lat i nie zwalnia tempa, na tym miejscu zastąpiła Lady Gagę, a do tego wystąpiła dla Versace już czwarty raz.
Czarno-białe zdjęcia wykonali wybitni fotografowie Mert Alas i Marcus Piggot. Gwiazda wielkiego formatu pozuje w skąpych strojach, które ukazują jej wysportowane ciało. Trzeba przyznać, ze piosenkarka wygląda rewelacyjnie. Twórcy kampanii reklamowej zapewniali, że zdjęcia z ikoną popu nie zostały wyretuszowane, a to oznacza, że Madonna tak wygląda w rzeczywistości. Zazdrościmy smukłej sylwetki i podziwiamy wkład pracy w rzeźbienie ciała.
Królowa popu w kampanii Versace prezentowała obcisłe stroje, skórzane elementy i przede wszystkim elegancję. Sama Donatella nazwała ją jedną z najprawdziwszych ikon tego domu mody. Efekty kampanii wzbudzały głównie zachwyt, ale pojawiły się też opinie, że ponad 50-letnia gwiazda powinna zejść z estrady i ustąpić miejsca innym. Nie zgadzamy się i chcemy oglądać Madonnę jak najdłużej. A wy jak sądzicie?
Naomi Campbell może dać początek nowej generacji modelek, wcale nie oddając swojego tronu
Przepis na reklamowy sukces? Naomi Campbell i Jourdan Dunn pozujące w Burberry dla ulubionego fotografa gwiazd, samego Mario Testino! Tak wyglądała wiosenno-zimowa kampania angielskiego domu mody w roku 2015.
Dwie przepiękne i w dodatku egzotyczne ikony modelingu w kolorowych eleganckich ubraniach oraz klasycznych burrbery’owskich trenczach to idealnie połączenie. Marka postanowiła pokazać, że nie rezygnuje ze swoich ikon, które współpracują z nią już od kilkunastu lat, ale też nie zamyka drzwi młodym twarzom branży modowej.
Naomi Campbell wraca do sesji dla Burberry pierwszy raz od 13 lat, natomiast Jourdan Dunn pozuje w ubraniach marki już czwarty raz z rzędu. Obie modelki wyglądają zjawiskowo na pięknych obrazkach Testino. Nie potrafimy się zdecydować, czy któraś przypadła nam do gustu bardziej.
Katy Perry to idealnie ekscentryczna twarz dla marki Moschino, która lubi bawić się z modą
Odważną tezę w sezonie jesień-zima 2015 promuje marka Moschino - według wizjonerów firmy, płaszcze wyglądają najlepiej, jeśli nie nosi się niczego pod spodem. Stoją za tym dwa argumenty. Jakie? Katy i Perry!
Katy Perry została twarzą kolorowej, ekscentrycznej i niewątpliwie przyciągającej uwagę kolekcji Moschino. Ten wybór nas nie dziwi - wydaje się wręcz idealny! Wokalistka pozuje w płaszczu, wysokich szpilkach i torebce ozdobioną graffiti. Zdjęcia autorstwa duetu Inez and Vinoodh idealnie uchwyciły myśl przewodnią marki prowadzoną przez Jeremy’ego Scotta - ma być kolorowo, humorystycznie i kobieco!
Scott uwielbia zmieniać gwiazdy. Tym razem padło na Katy Perry, która pod wpływem artysty zrezygnowała ze swoich długich czarnych pukli, na rzecz krótkiej, niesfornej fryzury i wizerunku dziewczyny gangstera. Efekt? Ikona popkultury w zestawie łączącym sztukę i ducha zabawy.
Dyrektor kreatywny Moschino kocha gwiazdy popkultury, a one kochają jego. Dowodem na to jest przedstawiona sesja z udziałem Perry. Sam Scott nie przejmuje się słowami krytyki, które wywołują kolejne kampanie jego domu mody. Dalej robi swoje.
Dwie blondynki są symbolem dobrej zabawy. Szykownej i bezwstydnej
Holenderska piękność i brytyjska ikona modelingu przytulają się przed obiektywem Stevena Kleina? Takie rzeczy tylko w kampanii domu Balenciaga. Szykowna, elegancka i delikatnie nieprzyzwoita prezentacja z udziałem Lary Stone i Kate Moss to przepis na sukces.
Modelki z gładko zaczesanymi włosami i czerwonymi ustami zostały sfotografowane w intymnych pozach. Kobiety słyną z tego, że nie boją się wzywań i odważnych scenariuszy. W jesiennej kampanii Balenciagi widzimy je ubrane w ołówkowe spódnice, tweedowe okrycia czy sukienki-tulipany.
Kampania Alexandra Wanga fascynuje i jednocześnie przyprawia o dreszcz niepewności. Modelki wyzywająco patrzą w stronę obiektywu, nie pozostawiając odbiorcom drogi ucieczki. Zastanawiamy się także czy ich objęcia to wyraz czułości, czy może obraz pewnej formy dominacji? Jedno jest pewne - nieoczywiste ujęcia Kleina, niestandardowe pomysły Wanga i konkretne, wyraziste kroje to coś, czego świat mody potrzebuje.
Dyrektor kreatywny marki lubi zaskakiwać i proponować oryginalne inspiracje. Erotyczna sesja z Moss i Stone jest tylko jednym argumentów potwierdzających to.
Oszałamiające siostrzane duety są dowodem na to, ze geny mają bardzo duże znaczenie
Po sukcesie kampanii z Kim Kardashian i Kanye Westem, dyrektor kreatywny Balmain nie zamierza rezygnować z siły przekazu, jaki niosą za sobą jego kampanie. Olivier Rousteing postanowił pokazać wszystkim, jakie znaczenie mają więzy rodzinne i zaprosił do współpracy znane siostrzane duety. Takiej dawki seksapilu, kobiecości, elegancji i różnorodności, świat jeszcze nie widział.
Gorące nazwiska ostatnich sezonów, takie jak Jenner, Hadid, Smalls tutaj występują podwójnie. Mroczne, wyraziste zdjęcia autorstwa Mario Sorrenti przedstawiające piękne, seksowne siostry w prowokujących pozach robią wrażenie.
Serię zdjęć otworzyły najmłodsze z rodu Kardashianów. Jedna z najbardziej pożądanych w branży modowej kobiet, Kendall Jenner, pozuje z młodszą siostrą Kylie, która niczym od niej nie odstaje. Dziewczyny idą jak burza i pną się w górę po rankingach popularności. Na kolejnych fotografiach Gigi Hadid, która podbiła serca wielu osób na całym świecie, swoją oryginalną urodą i naturalnością, a także jej przepiękna, elegancka siostra Bella. Olivier nie mógł zrezygnować także z wykorzystaniu potencjału egzotyki, jaki serwują nam czarnoskóre Joan i Erika Smalls. Aniołek Victoria’s Secret już dawno zdążył na do siebie przekonać, ale jej siostra także nam się podoba.
Chloe podkreśla - pomysł, że modelki muszą mieć 16 lat już dawno minął
Anja Rubik i Lara Stone - ten duet wygląda znajomo, prawda? Tak się składa, ze supermodelki już kiedyś były widziane razem w kampanii Chloe... dekadę temu! Gwiazdy w przepięknej scenerii paryskiego Ogrodu Luksemburskiego pozowały dla pary znanych fotografów Inez Van Lamsweerde i Vinoodh Matadin.
Anja i Lara pozują w naturalnej jesiennej paryskiej scenerii ubrane w stroje rodem z lat 70. Kolekcja jesień-zima 2015 to przede wszystkim boho sukienki, wzory hippie i nonszalanckie garnitury. Według Clare Weight Keller Rubik i Stone idealnie pasują do takich stylizacji i są wspaniałą wizytówką domu mody.
Skąd pomysł, aby po raz kolejny zatrudnić Rubik i Stone do sesji tej marki? Dyrektor kreatywna domu mody powtarza, że stara się kontynuować politykę założycielki Chloe, Gaby Aghion. Marka prezentuje ubrania łączące kobiecą stronę z pierwiastkiem chłopięcym. W sesji z Rubik i Stone ważne było uchwycenie kobiecej przyjaźni - prawdopodobnie miał to być symbol przyjaźni założycielki brandu z Chloe Huysmans, od imienia której wzięła nazwę marka.
Kim i Kanye rozgrzewają do czerwoności, a w ubraniach Balmain wyglądają idealnie
Balmain znalazł doskonałe rozwiązanie na wypromowane swojej kolekcji dla mężczyzn. Do tej pory w takich kampaniach występowali przeważnie mniej lub bardziej ubrani panowie. Tym razem francuski dom mody postanowił zaangażować do reklamy dwa najgorętsze nazwiska showbiznesu, znane na całym świecie. Kim i Kanye całujący się przed obiektywem Mario Sorrenti przyciągną uwagę każdego.
Nierozłączna para, która robi wokół siebie wiele medialnego szumu, musiała w końcu zostać odkryta jako niespożyty potencjał reklamowy. Sorrenti przedstawił nam nieoczywistą wizję tej miłości - zastanawiamy się czy na obrazkach widzimy wyraz gorącego uczucia czy przepełniające kadr pożądanie. Efekt jest powalający, a francuski dom mody udowadnia, że kampanie dotyczącej męskich kolekcji też mogą wzbudzać emocje.
Kim i Kanye przyjaźnią się z dyrektorem kreatywnym Balmain, Olivierem Rousteingiem. Nie trzeba dodawać, że gwiazdy kochają blichtr, przepych i spektakularną modę, co perfekcyjnie zostało uchwycone na zdjęciach.
Cher zostaje. Koniec i kropka.
Twarzą jesiennej kolekcji kontrowersyjnego projektanta Marca Jacobsa, został nie kto inny jak sama Cher. 69-letnia artystka stanęła przed obiektywem Davida Simsa u boku takich gwiazd jak 14-letnia Willow Smith czy Winona Ryder.
Jacobs słynący z niestandardowych rozwiązań, takich jak szukanie modelek do swoich pokazów na Instagramie, już wcześniej zatrudniał do swoich kampanii dojrzałe, piękne kobiety. W poprzednich reklamach domu mody występowała elegancka 65-letnia ikona kina, Jessica Lange. Tym razem o współpracę poprosił Cher.
Zapowiedział tę sesję, zamieszczając na swoim Instagramie zdjęcie wokalistki z podpisem: "Piękna i olśniewająca Cher! Sfotografowana przez Davida Simsa otwiera nową kampanię na jesień i zimę".
Spekulacje na temat zatrudnienia Cher do reklamowania nowej kolekcji Jacobsa pojawiły się, kiedy para widziana była razem na Met Gala. Gwiazda dumne pozowała fotografom w Metropolitan Museum of Art ubrana właśnie w przepiękną suknię od samego Marka. Spostrzegawczy odbiorcy jak zwykle mieli rację - Cher pojawiła się w kolejnej kampanii, ale nadal dla wielu było to duże zaskoczenie. Diwa muzyki bardzo podoba nam się w eleganckiej, ciężkiej czarnej sukni, w której pozuje Simsowi na krześle, na czerwonym tle. To jedna z lepszych kampanii tego roku.
Justin Bieber wydoroślał. I to jak wydoroślał.
Na pewno kojarzycie ogromne billboardy z wizerunkiem umięśnionego, wytatuowanego mężczyzny, który pozuje z seksowną Larą Stone. To nie kto inny, jak sam Justin Bieber w kampanii Calvina Kleina. Świat oniemiał, a w szczególnie zapewne jego damska część, kiedy na własne oczy przekonał się, że wokalista, rozpoczynający swoja karierę w wieku kilku lat, przeistoczył się w prawdziwego faceta. I to przystojnego faceta.
Pierwsze plotki o zaangażowaniu Biebera do kampanii pojawiły się już w 2014 roku. Kiedy zdjęcia z udziałem gwiazdy popkultury i przepięknej Lary Stone, obiegły internet, serwery zaczęły się zawieszać. Fani "lajkowali" i udostępniali je jak szaleni. A wszystko za sprawą kilku zdjęć na których modele promują bieliznę z napisem Calvin Klein.
Niestety fotografie nie spotkały się z przychylną opinią środowiska modowego i klientów marki. Według nich Bieberowi brakuje seksapilu, a na zdjęciach wygląda sztywno i mało autentycznie. W opinii krytyków modowych, nawet seksownej Larze Stone nie udało się obronić tak dobrze rokującej kampanii. Pojawiło się też sporo porównań do kultowej kampanii reklamowej Kleina z 1993 roku, gdzie w podobnym charakterze pozowali Kate Moss i Mark Wahlberg. Część odbiorców przyznała, że sesja zdjęciowa z lat 90. przedstawia prawdziwą parę młodych, pięknych i mających się ku sobie osób. A jak według was wypadli Bieber i Stone?