Będą robić ubrania z krowiej kupy. H&M stawia na nietypowy recykling
H&M, znana szwedzka sieciówka od lat zmierza w stronę ekologicznej produkcji odzieży. Tym razem w planach marki pojawia się wizja wykorzystywania materiału z krowiego obornika. Kto wpadł na tak niekonwencjonalny pomysł?
12.04.2017 | aktual.: 12.04.2017 12:00
H&M, a w zasadzie Hennes & Mauritz, to niezaprzeczalnie jedna z najpopularniejszych sieciówek w Polsce. Szwedzka marka oferuje szeroki wachlarz produktów, wśród których każda z kobiet znajdzie coś dla siebie. Ich asortyment jest naprawdę imponujący, a teraz będzie robił jeszcze większe wrażenie. Wszystko za sprawą… krowiej kupy.
(( repositoryphoto https://d.wpimg.pl/277137383--348729099/h-m.jpg 14/11/2008
WARSZAWA
DOMY CENTRUM
SKLEP HM H&M
SKLEP SKLEPY BUTIKI WITRYNA
WITRYNY MANEKINY
FOT DAMIAN BURZYKOWSKI / NEWSPIX.PL
Newspix.pl #source=newspix.pl# #size=2661x1813# #mediaID=1232079# ))
Jednym z działów w H&M jest ich linia Conscious, przyjazna środowisku, wykorzystująca materiały z recyklingu. Ubrania w ramach Conscious Collection mają w swym składzie między innymi ekologiczną bawełnę -uprawianą bez sztucznych środków owadobójczych i nawozów, bawełnę z odzysku ponownie utkaną w materiał, poliester z recyklingu butelek PET i tekstylnych odpadków, czy też lyocell – materiał z celulozy drzewnej.
W ramach pozyskiwania materiałów, które H&M poddaje recyclingowi, zorganizowano zbiórkę odzieży wśród klientek marki. Każda osoba przynosząca torbę niepotrzebnych ubrań do jednego ze sklepów szwedzkiej sieciówki, otrzyma kupon na 5 zł do wykorzystania przy zakupach za minimum 40 zł. Od startu projektu w 2013 roku udało się zebrać w ten sposób aż 33 tony odzieży.
H&M prognozuje, że do 2040 roku przy tworzeniu swoich kolekcji będzie bazował tylko i wyłącznie na ekologicznych półproduktach. A wszystko za sprawą krowich odchodów, które szwedzki producent chce włączyć do listy wykorzystywanych surowców.
Twórczynią tego kontrowersyjnego pomysłu jest Jelila Essaidi, nazywająca nowy materiał ”mestic”.
Nie ukrywamy, że sieć H&M w naszym kraju potrafi wzbudzić w jej użytkownikach niemałe emocje. Warto przypomnieć dantejskie sceny, które rozgrywały się podczas premiery kolaboracji szwedzkiej sieciówki i paryskiego projektanta- Balmain. 5 listopada 2015 roku kolejki do sklepów H&M osiągały nawet kilkaset metrów, a kupujący narażeni byli na przepychanki i ścisk.
Idea wykorzystywania recyclingu i ekologicznych produktów wydaje nam się być jak najbardziej słuszna. Jednak ubrania powstające z krowiego obornika nieco nas odrzucają. Ciekawi nas, kto to będzie nosił…