Czego nie wiecie o marce Louis Vuitton
Wydaje wam się, że wiecie wszystko o jednej z najbardziej luksusowych marek w historii mody? Nic bardziej mylnego. Louis Vuitton swój początek zawdzięcza popularności ekskluzywnego kufra podróżnego.
27.10.2015 | aktual.: 07.09.2018 15:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Obecnie jest najczęściej podrabianą marką na świecie - może dlatego, że nie urządza żadnych wyprzedaży, nie daje rabatów i sprzedaje swoje produkty jedynie w firmowych sklepach. A zapotrzebowanie jest spore. Wystarczy spojrzeć na kolejki ustawiające się pod flagowym butikiem w Paryżu. Jeśli chcecie wiedzieć więcej o francuskim gigancie, koniecznie przeczytajcie ten tekst!
1. Louis Vuitton Malletier rozpoczął swoją karierę w 1837 roku w wieku 16 lat jako producent toreb i walizek, a luksusowy dom mody z siedzibą w Paryżu założył w 1854 roku. Do tej pory skórzane akcesoria powstają we Francji i w większości są wykonywane ręcznie.
2. W 1914 roku marka otworzyła największy butik przy alei Champs-Élysées w Paryżu, pozycjonując się na rynku jako producent najbardziej ekskluzywnych toreb podróżnych na świecie.
3. Z marką kojarzony jest przede wszystkim Monogram Canvas, czyli wzór koniczynki, oraz charakterystyczne zamknięcie na kłódkę, stworzone przez syna Vuittona, Georges'a w 1896 roku. Miało to zapobiec podrabianiu produktów marki.
4.Obecnie Louis Vuitton jest najczęściej podrabianą marką w historii mody. Tylko 1% ze wszystkich produktów sygnowanych przez nią nie jest podrabiany.
5. Louis Vuitton jest jedną z najbardziej pożądanych przez kobiety marek, dzięki serialowi „Seks w wielkim mieście”. W jednej ze scen, główna bohaterka grana przez Sarah Jessikę Parker daje swojej asystentce (w tej roli Jennifer Hudson) w prezencie gwiazdkowym torebkę nazwaną Richard Prince Motard Firebird Bag. Każda z nas marzyła wtedy o takiej szefowej, zważywszy na fakt, że kuferek jest wart prawie 5,5 tysiąca dolarów.
6. Louis Vuitton to marka uwielbiana przez gwiazdy i celebrytów, m.in. Catherine Deneuve, Angelinę Jolie, Gisele Bündchen, Sofię Coppolę, Madonnę oraz Davida Bowie, którzy jednocześnie byli twarzami w kampaniach marki. Jej nietypowym ambasadorem był Michaił Gorbaczow – pierwszy i zarazem jedyny prezydent ZSSR.
7.Największym fanem gadżetów z logo LV jest Kanye West. W swoich piosenkach rapował o marce prawie 20 razy. W 2009 roku zaprojektował nawet dla niej trampki.
8. Od 1987 roku marka przestała być rodzinnym biznesem i stała się częścią grupy LVMH (Louis Vuitton Moët and Hennessy), w skład której wchodzi 70 luksusowych domów mody takich jak m.in. Christian Dior, Donna Karan oraz Givenchy.
9.Według Forbesa, Louis Vuitton jest 14. na liście najbogatszą marką na świecie.
10. Marc Jacobs był dyrektorem kreatywnym marki przez 16 lat od 1997 roku do 2013 roku. Obecnie stanowisko to zajmuje Nicolas Ghesquière, który poprzednie 15 lat spędził, projektując dla domu mody Balenciaga.\
Justyna Majka
Absolwentka filologii angielskiej oraz zarządzania w sektorach mody. Redaktor działu moda w magazynie Fashion Post. Prowadzi bloga Fashion Promoter.