ModaFendi – od futer do kosmetyków

Fendi – od futer do kosmetyków

Wielka marka i żywa historia mody, tak w skrócie można opisać dom mody Fendi. Zawsze dostojna i elegancka moda, niegdyś idealna dla starszych dam, dziś kusi młode dynamiczne kobiety swymi dyskretnymi i wyrafinowanymi strojami.

Fendi – od futer do kosmetyków
Źródło zdjęć: © ONS.pl

Wielka marka i żywa historia mody, tak w skrócie można opisać dom mody Fendi. Zawsze dostojna i elegancka moda, niegdyś idealna dla starszych dam, dziś kusi młode dynamiczne kobiety swymi dyskretnymi i wyrafinowanymi strojami. Już zawsze kojarzyć się będzie z futrami, ale dzięki pomocy Karla Lagerfelda także z eleganckimi i skromnymi strojami. Ale po kolei.

Początki marki sięgają 1918 roku, kiedy to Adele Casagradne otworzyła w Rzymie sklep z futrami i wyrobami ze skóry. Wszystko zmieniło się, gdy Adele poznała Eduardo Fendi, za którego wyszła w 1925 roku. Wspólnie założyli firmę, którą nazwali po prostu Fendi. Przez kolejne lata rodzinny interes świetnie prosperował, a marka stawała się coraz bardzie znana. Dzięki popularności sprzedawanych futer w 1932 roku powstał kolejny butik Fendi. Po śmierci Eduardo w firmie rozpoczęło pracę jego pięć córek, które wniosły powiew młodości.

W 1965 roku założycielka zaprosiła do współpracy niemieckiego projektanta Karla Lagerfelda, który rozpoczął pracę od stworzenia bardzo rozpoznawalnego dzisiaj logo z charakterystycznie odwróconymi literami F. Po śmierci Adele każda z córek przyjęła na siebie część obowiązków, a główny projektant Fendi, konsekwentnie odmładzał wizerunek firmy, by zachęcić nowe pokolenie klientek.

Utalentowany Karl Lagerfeld z głową pełną pomysłów i silnym wsparciem sióstr Fendi postanowił zmienić zastosowanie futer. Pragnął by zmieniły one status z poważnego i majestatycznego elementu garderoby na subtelny i przydatny element stroju codziennego. Od tego czasu rozpoczęło się eksperymentowanie z drogimi skórami.

Pierwsza prezentacja odmienionych futer zachwyciła nie tylko Włochów, ale również prezesa Bloomingdale's, który zdecydował wprowadzić futra Fendi na nowojorskie salony oraz prezydenta AOI, który zamówił ekskluzywną konfekcję na wschód. Dzięki temu o marce znów było głośno. Idąc za ciosem firma pod wodzą Karla Lagerfelda, postanowiła stworzyć pierwszą w historii kolekcję z linii ready-to-wear. Kolekcja była połączeniem najwyższej klasy rzemiosła i wizjonerskich projektów, wykonana z nieco tańszych niż dotychczas materiałów, a alternatywą dla skóry stały się wysokiej klasy tkaniny syntetyczne oraz wodoodporne. Tak zaczął się czas wielkich zmian.

Wraz z upływem lat marka oferowała kolejne nowości: najpierw kolekcję odzieży damskiej z 1984 roku, która idealnie komponowała się z eleganckim futrem, a w roku 1987 całkowicie nową linię Fendissime, czyli futra i akcesoria skierowane do młodszej i bardziej dynamicznej klienteli, które cechowały się nowoczesnym i sportowym krojem.

Ostatnim elementem wielkich zmian był podbój świata kosmetyków, a jego symbolem stał się męski zapach o nazwie Fendi Uomo. Zabieg ten zapowiadał pierwszą w historii kolekcję męską, w której nie zabrakło futer, skórzanych kurtek, płaszczy i lekkiej odzieży męskiej.

karl lagerfeldfendifutra

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)