Blisko ludziKobieta w biznesie przepisem na sukces

Kobieta w biznesie przepisem na sukces

Jaka jest droga do sukcesu kobiety w biznesie? W najnowszej publikacji książkowej twórczynie EksMagazynu, jedynego, damskiego Playboya w Europie, oddają głos polskim biznesmenkom.

Kobieta w biznesie przepisem na sukces
Źródło zdjęć: © Karolina Sztaba

26.09.2014 | aktual.: 17.10.2014 12:38

Jaka jest droga do sukcesu kobiety w biznesie? W najnowszej publikacji książkowej twórczynie EksMagazynu, jedynego, damskiego Playboya w Europie, oddają głos polskim biznesmenkom.

Wydawnictwo PressFactory – wydawca książki „Kobiety Biznesu 2015” oraz ogólnopolskiego dwumiesięcznika EksMagazyn, który jesienią tego roku będzie świętował czwarte urodziny, portali lifestyle’owych oraz książek dotyczących zdrowego stylu życia, organizator setek kulturalnych przedsięwzięć i eventów, kampanii społecznych, produkcji wideo oraz realizacji telewizyjnych, to firma stworzona od podstaw przez trzy młode, energiczne i pomysłowe kobiety. Od czterech lat udowadniają one, że biznes ma także kobiecą twarz, twarz sukcesu, wytrwałości, kreatywności. Najnowszy projekt, nad którym pracuje Wydawnictwo PressFactory to książka „Kobiety Biznesu 2015”. Ma ona pokazać Polkom, jak Kobiety Sukcesu radzą sobie w świecie interesów w przeróżnych branżach i udowodnić, że mogą być inspiracją dla każdej Czytelniczki, która – jak Bohaterki Książki – odważy się sięgnąć po zawodowe marzenia!

Zjednoczone kobiece siły

Na potrzeby projektu właścicielki Wydawnictwa postanowiły zjednoczyć rywalizujące na co dzień media. – To cieszy, bo dowodzi tego, że my, przedsiębiorcze kobiety, mamy wsparcie w największych mediach i w nas samych – mówi Aneta Zadroga, prezes Wydawnictwa PressFactory. – Co więcej, zaproszenie do współpracy przyjęły także pisma Businesswoman&Life oraz Miasto Kobiet, a także EksMagazyn – u sterów których stoją odważne, przedsiębiorcze panie! Potrafiły zjednoczyć siły po to, żeby promować kobiecą przedsiębiorczość! To bardzo ważne przedsięwzięcie, jedyne tego rodzaju w Polsce i jestem przekonana, że premiera książki zaplanowana na koniec listopada tego roku będzie ogromnym sukcesem polskich kobiet biznesu – podkreśla.

A jaki przepis na sukces mają trzy wspólniczki, właścicielki Wydawnictwa PressFactory? - Po pierwsze trzeba być otwartym. Zaczynając własny biznes, często skaczemy na głęboką wodę, wielu rzeczy musimy doświadczyć na własnej skórze. Dlatego warto być przygotowanym na to, że trzeba będzie nauczyć się wielu nowych rzeczy, być może całkowicie zmienić stare przyzwyczajenia, popełniać błędy, jednym słowem, będzie trochę tak, jakbyśmy stawiali pierwsze kroki w całkiem nowym świecie – podkreśla Joanna Jałowiec, wiceprezes Wydawnictwa. - Po drugie trzeba twardo stąpać po ziemi. Własny biznes wymaga bardzo wielu wyrzeczeń, pochłania mnóstwo energii, przynosi nie tylko sukcesy, ale też mnóstwo problemów, o których nie myśli się pracując na etacie. Chcesz być kobietą biznesu? Na wstępie zdejmij różowe okulary. Nierealne oczekiwania spaliły wiele świetnie zapowiadających się projektów – dodaje.

Jak w związku

Zespół trzech kobiet, które, żeby stworzyć coś razem od podstaw, najpierw muszą się dogadać to dodatkowa ciekawostka, stereotypów o kłótliwości kobiet bowiem nie brakuje. Jak poradziły sobie z tym trzy młode wydawczynie mediów? - Tak jak w każdym związku z drugim człowiekiem, również w tym biznesowym najważniejsza jest komunikacja. Bez tego nic by się nie udało. Każda z nas trzech jest inna, mamy różne charaktery. Bardzo często nie zgadzamy się odnośnie różnych kwestii, ale najważniejsze, że mamy wspólną wizję tego, jak firma ma wyglądać i w którym kierunku ma się rozwijać. Poza tym uważam, że gdybyśmy zgadzały się we wszystkim, to byłoby to po prostu nudne i nie prowadziłoby do rozwoju – zauważa Anna Chodacka, trzecia ze wspólniczek, które wymyśliły m.in. damskiego Playboy’a. - Gdybyśmy wszystkie trzy miały takie same charaktery, to dopiero byłoby niebezpieczeństwo, że się nawzajem pozabijamy. Często spotykam się z poglądem, że kobiety nawet w pojedynkę podchodzą zbyt emocjonalnie do spraw zawodowych, a co
dopiero trzy... No cóż, moje doświadczenie jest zupełnie inne, kobiety doskonale potrafią oddzielić uczucia od pracy. Mając w perspektywie interes zawodowy, potrafią odrzucić rzeczy mało ważne, pozbyć się małostkowości i skupić się na tym, co doprowadzi je do celu. Kluczowy jest również podział zadań. Należy dzielić się tak, aby każdy robił to, w czym jest dobry. Tak jak w związku: ja gotuję, bo lubię, a ty sprzątasz, bo wysiłek fizyczny cię relaksuje.

www.eksmagazyn.pl/Julia Nieznalska

Źródło artykułu:Eksmagazyn
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)