Koniec dominacji szczupłych modelek
Popularny niemiecki magazyn kobiecy "Brigitte" zamyka swoje łamy dla profesjonalnych modelek i będzie pokazywał na zdjęciach "prawdziwe kobiety". W ten sposób dwumiesięcznik chce walczyć z niezdrowym ideałem szczupłej piękności, coraz częściej krytykowanym przez czytające pismo panie.
05.10.2009 | aktual.: 25.06.2010 14:17
Redaktor naczelny Andreas Leberts powiedział, że od następnego roku "Brigitte" będzie pokazywać we wszystkich działach - urody, mody czy fitnessu - zdjęcia znanych kobiet oraz stałych czytelniczek.
- Pokażemy kobiety, które mają tożsamość: 18-letnią studentkę, szefową zarządu, kobietę-muzyka, futbolistkę - zapowiedział Leberts.
Pod hasłem "rozpoczęła się nowa epoka", "Brigitte" zachęca czytelniczki na swej stronie internetowej do nadsyłania fotografii - twarzy i całej postaci, co może zaowocować sesją zdjęciową.
Luisa von Minckwitz, właścicielka niemieckiej agencji modelek "Luisa", określiła działania pisma jako chwyt marketingowy. Podkreśliła, że "kobiety chcą widzieć ubrania na pięknej, przyjemnej dla oka osobie", i dodała, że jej zdaniem "zakaz wstępu" dla modelek na łamy pisma nie utrzyma się długo.
"Brigitte" w ciągu ostatnich dwóch dekad systematycznie traci na poczytności. Jednak wyniki sprzedaży - ponad 719 tys. każdego numeru - nadal plasują ją na pierwszym miejscu w Niemczech wśród magazynów dla pań.