ModaKulisy modowego imperium Victorii Beckham

Kulisy modowego imperium Victorii Beckham

Kulisy modowego imperium Victorii Beckham
Źródło zdjęć: © East News

Victoria przeszła długą drogę od Spicetki do królowej mody i stworzyła cieszącą się uznaniem krytyków i ogromną popularnością markę. Sprawdźcie, co tak naprawdę stoi za modowym imperium wokalistki!

Swą karierę zaczynała jako członkini jednego z najpopularniejszych zespołów lat 90. "Spice Girls". Dziś odnosi sukcesy w branży modowej, a jej kolekcje cieszą się nie tylko ogromną popularnością wśród entuzjastów mody, ale też uznaniem najbardziej wymagających krytyków. Pierwszą autorską kolekcję zaprezentowała w 2008 roku w trakcie Nowojorskiego Tygodnia mody, a już 3 lata później trafiła do niej statuetka w kategorii Projektant Roku przyznawana w ramach prestiżowego British Fashion Awards.

W 2014 roku wartość marki stworzonej przez Victorię wyceniano na bagatela 200 milionów funtów, a prestiżowy magazyn "Forbes" wymienił byłą Posh Spice na liście najlepszych przedsiębiorców z Wielkiej Brytanii. Jak jest jednak w rzeczywistości?

Nad biznesem Victorii zawisły właśnie ciemne chmury. W mediach pojawiły się informacje, które mówią o fatalnej kondycji finansowej marki. Zajrzyjcie do galerii i dowiedzcie się, co dzieje się za kulisami wielkiej mody!

1 / 4

Kłopoty finansowe byłej Posh Spice

Obraz
© East News

17 milionów funtów wziętych na rozwój biznesu i strata kolejnych 4 - takie informacje podało na temat jej modowego imperium "Daily Mail". Bez finansowego wsparcia bogatego i wpływowego męża firma Victorii Beckham nie miałaby dziś racji bytu i nie mogłaby wciąż utrzymywać tak wysokiego poziomu pod względem prezentowanych kolekcji. Skąd te problemy? To ze względu na długoterminowe inwestycje związane z rozwojem i ekspansją na zagraniczne rynki. Zanim poniesione nakłady zaczną przynosić zysk, trzeba będzie jeszcze poczekać.

2 / 4

Kłopoty finansowe byłej Posh Spice

Obraz
© East News

Victoria Beckham od początku istnienia marki dba o jej wizerunek, którą pozycjonuje jako luksusową. Projektantka nie idzie na kompromisy, a swe imponujące butiki otwiera w najdroższych lokalizacjach. Pierwszy z nich został otwarty w centrum Londynu w eleganckiej dzielnicy Mayfair, gdzie sam czynsz to wydatek ponad 650 tys. funtów rocznie. Jego wnętrze wygląda naprawdę imponująco - przestrzenie o powierzchni niemal 2 tysięcy metrów, trzy poziomy i elegancka lada wykonana z drewna orzechowego.

3 / 4

Kłopoty finansowe byłej Posh Spice

Obraz
© East News

Najnowszą inwestycją Victorii jest butik w Hongkongu, który jest jej pierwszym sklepem poza Wielką Brytanią. Eksperci nie pochwalają tego działania. Jak zwracają uwagę w ostatnim czasie znacznie zmniejszyła się tam sprzedaż detaliczna, a rynek nieruchomości przeżywa największy kryzys od 2003 roku. Ciężko więc nazwać to przemyślaną i racjonalną decyzja. Złośliwi już komentują działalność Victorii jako "drogie hobby i kaprys żony", zapominając że jej kolekcje są jednymi z najlepszych, prezentowanych w trakcie Nowojorskiego Tygodnia Mody.

4 / 4

Kłopoty finansowe byłej Posh Spice

Obraz
© East News

Prezes British Fashion Council Harold Tillman nazywa poczynania Victorii "kosztem związanym z rozwojem". Jak mówi dla "Daily Mail": "Marka, którą stworzyła to efekt jej własnej pracy i traktuje ją ona bardzo poważnie. Z pewnością nie jest to przypadek typu - pozwól być żonie szczęśliwą, niech otworzy butik". Nie ma jednak wątpliwości, że Beckhamowie są marką sami w sobie, a ich potencjał może być wykorzystany do reklamowania niemal wszystkiego od luksusowych ubrań, telewizji satelitarnej po alkohole. Mogą więc sobie pozwolić na długoterminowe inwestycje, które mają zakończyć się sukcesem w przyszłości.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)