Niedozwolona praktyka w sklepach. Ludzie tracą na tym krocie

Ceny przy kasie i na półkach się różnią? O tym musisz wiedzieć
Ceny przy kasie i na półkach się różnią? O tym musisz wiedzieć
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

30.03.2023 21:06, aktual.: 31.03.2023 09:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli kiedykolwiek przy kasie dowiemy się, że cena produktu jest wyższa, niż wskazywała na to cena na półce, musimy pamiętać o jednej rzeczy. Oto co należy zrobić w takiej sytuacji.

To zdarza się nagminnie. Po dotarciu do kasy wybrany przez nas produkt okazuje się droższy, niż wskazywała na to cena na półce. Nie jest to sytuacja bez wyjścia - każdy świadomy klient powinien o tym wiedzieć.

Różne ceny na półce i przy kasie? Oto co mówi prawo konsumenta

Niewiele osób ma świadomość, że w tej sytuacji można się zgłosić do odpowiedniego organu. Jeśli bowiem cena produktu jest wyższa, niż informowały nas naklejki na półkach, mamy prawo do zwrócenia uwagi, że wprowadzono nas w błąd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Bez względu na to, jak bardzo różni się cena na paragonie od tej, która widniała na witrynie sklepowej, możemy dochodzić swoich praw. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podkreśla, że w takim przypadku mamy prawo zakupić produkt w niższej cenie. Jeżeli zatem na paragonie wychodzi więcej, zgodnie z obowiązującymi zasadami, możemy domagać się zwrotu kwoty, którą nadpłaciliśmy.

Co jeśli kierownik sklepu odrzuci naszą prośbę? Wówczas możemy się zwrócić do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej i złożyć wniosek o pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego.

Sklep podaje cenę w ten sposób? Łamie prawo

Warto też dodać, że praktyki sklepowe polegające na niepodawaniu kwoty z uwzględnieniem podatków również jest niedozwolone. Klient musi mieć od razu przedstawioną kwotę brutto za każdy produkt znajdujący się na sklepowej półce.

Co w przypadku zakończenia promocji? Wówczas pracownicy sklepu mają obowiązek zaktualizować ceny, by nie wprowadzać konsumentów w błąd. W przeciwnym razie, gdy o końcu promocji i wyższej cenie za konkretny produkt dowiemy się przy kasie, po raz kolejny łamane jest prawo.

Zapraszamy na grupę na Facebooku - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (9)
Zobacz także