Planety dla chłopców, motylki dla dziewczynek. Wielka marka skrytykowana za seksizm

Wiele gigantów odzieżowych dla dzieci stawia dziś na produkty "unisex", czyli przeznaczone dla obu płci. Inne bacznie strzegą poprawności politycznej swoich kolekcji, projektując podobne rzeczy dla chłopców i dziewczynek. Marki Tesco i Mothercare zostały jednak ostro skrytykowane przez kampanię "Let Clothes Be Clothes" za stereotypizację płci i seksizm bijący z ich kolekcji ubranek.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia

Najnowsza kampania, walcząca z seksizmem, wzięła pod lupę asortyment szkolnych butów marki. Zauważono, że obuwie zostało podzielone na "Airtred Soles" dla chłopców i "Sensitive Soles" dla dziewcząt. Co więcej, buty chłopców mają na podeszwie motyw żółtych dinozaurów, podczas gdy wersje dla dziewczyn zdobią różowe motyle.

Nic dziwnego, że obraz wywołał oburzenie wśród rodziców w mediach społecznościowych.
"Tesco, żartujesz sobie?" - napisał jeden ze zbulwersowanych rodziców. "Jesteście wyraźnie wykształceni w podstawach seksizmu, więc zobaczmy, jak sobie radzicie z podstawową matematyką. Bojkotowanie produktów za 5, 4, 3, 2, 1…"

Inny dodaje: "Moja mała dama potrzebuje delikatnych podeszew na jej delikatne nóżki… Poważnie? Moja sprytna, wymagająca córka potrzebuje solidnych butów, które nie zostaną zniszczone w ciągu użytkowania!".

Jakby tego było mało, marka Mothercare wypuściła na rynek kampanię promującą nową kolekcję "Nature Explorer" skierowaną do dziewcząt. Produkty dostępne w niej odznaczają się błyskotkami, kwiatowymi wzorami i sloganami takimi, jak "confetti" i "sparkle". Tymczasem kolekcja "Space Oddity" skierowana równolegle do chłopców wypełniona jest obrazami planet i słów takich jak "geniusz" czy "spryt".

"Nigdy wcześniej nie przyszło mi do głowy bojkotowanie marki, ale ponieważ Mothercare nieustannie promuje takie szkodliwe idee, potrzebne jest działanie. Na pewno ich projektanci popierają tak przestarzałe pomysły? - komentują rodzice.

Francesca Cambridge Mallen, autorka kampanii "Let Clothes Be Clothes", powiedziała na łamach "Mail Online": "W tym tygodniu zarówno Mothercare, jak i Tesco starały się pokazać, że nadal akceptuje się seksizm w marketingu odzieży dziecięcej. Pytanie na jak długo? Wielu potencjalnych klientów, z którymi rozmawialiśmy, zamierza zacząć kupować gdzie indziej i mamy nadzieję, że wiadomość jest jasna - ludzie są wściekli. "

"SEO i marketing docelowy nie są usprawiedliwieniem dla utrwalenia pojęcia, że dziewczęta są wrażliwymi motylami, lubią się podobać i wyglądają pięknie, podczas gdy bycie chłopcem oznacza bycie młodym geniuszem. Kosmos i nauka nie są tylko dla chłopców, a dziewczynki nie rodzą się z naturalną skłonnością do różu lub kwiatów. Jako społeczeństwo za pośrednictwem sprzedawców, mediów i we wszystkim, co dotyczy dzieci, powinniśmy promować równość" - przekonywała kobieta.

W odpowiedzi na nietypową kampanię Tesco oznajmiło, że będzie aktualizować język używany na swojej stronie internetowej.

Wanda Nowicka i Małgorzata Terlikowska o seksizmie

Wybrane dla Ciebie
Zachwyciła w balowej sukni. Co za klasa
Zachwyciła w balowej sukni. Co za klasa
W takiej sukni przyszła na imprezę "M jak miłość". Postawiła na głęboki dekolt
W takiej sukni przyszła na imprezę "M jak miłość". Postawiła na głęboki dekolt
Sąsiad przykleił mu kartkę do okna. Treść wywołała oburzenie
Sąsiad przykleił mu kartkę do okna. Treść wywołała oburzenie
Wiążą wstążkę na torbie. Tak kobiety wysyłają sygnał
Wiążą wstążkę na torbie. Tak kobiety wysyłają sygnał
Uciekły z USA po wygranej Trumpa. Teraz chcą wrócić, bo im zimno
Uciekły z USA po wygranej Trumpa. Teraz chcą wrócić, bo im zimno
Podano jej 21 zastrzyków. Tak Brazylijka wygląda po nieudanej operacji
Podano jej 21 zastrzyków. Tak Brazylijka wygląda po nieudanej operacji
Pokazała, ile dostanie od państwa. Pisarka nie ukrywa oburzenia
Pokazała, ile dostanie od państwa. Pisarka nie ukrywa oburzenia
Jest po rozwodzie. Oto co powiedziała o miłości
Jest po rozwodzie. Oto co powiedziała o miłości
Wiesz, z czego powstaje skóra ekologiczna? Ekspertka alarmuje
Wiesz, z czego powstaje skóra ekologiczna? Ekspertka alarmuje
Pracuje w Kauflandzie. Pokazał, co dostał na święta od pracodawcy
Pracuje w Kauflandzie. Pokazał, co dostał na święta od pracodawcy
Curving niszczy związki. Ofiary długo nie wiedzą, co się dzieje
Curving niszczy związki. Ofiary długo nie wiedzą, co się dzieje
"Nadal dostaję groźby". Krystian wyjawił prawdę o kulisach "ŚOPW"
"Nadal dostaję groźby". Krystian wyjawił prawdę o kulisach "ŚOPW"
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥