Przemoc w dzieciństwie nie musi decydować o przyszłości
Fundacja Dzieci Niczyje rozpoczęła kampanię społeczną „Mój Tata”. Celem kampanii jest ukazanie, że odpowiednia pomoc może odmienić przyszłość dziecka krzywdzonego oraz zachęcenie do wsparcia działań organizacji poprzez przekazanie 1% na pomoc podopiecznym FDN.
23.03.2016 | aktual.: 23.03.2016 10:32
Fundacja Dzieci Niczyje rozpoczęła kampanię społeczną „Mój Tata”. Celem kampanii jest ukazanie, że odpowiednia pomoc może odmienić przyszłość dziecka krzywdzonego oraz zachęcenie do wsparcia działań organizacji poprzez przekazanie 1% na pomoc podopiecznym FDN.
- Dzieci, które doświadczyły przemocy, mogą odzyskać równowagę i bezpieczeństwo dzięki pomocy kompetentnych i życzliwych dorosłych. Profesjonalna pomoc pozwala zminimalizować konsekwencje krzywdzenia, które mogą zniszczyć nie tylko dzieciństwo, ale całe życie człowieka. Kampania „Mój Tata” podejmuje ten temat. Celem Fundacji Dzieci Niczyje jest wspieranie dzieci w procesie wychodzenia z traumy. Wiele historii naszych podopiecznych potwierdza, jak duże ma to znaczenie. Dziecko, które doświadczyło przemocy w rodzinie, dzięki profesjonalnej pomocy psychologicznej, ma ogromną szansę żyć inaczej, nie powtarzać destrukcyjnych zachowań – mówi Monika Sajkowska, prezeska Fundacji Dzieci Niczyje.
Spot „Mój Tata” przygotowany w ramach kampanii ukazuje historię krzywdzonego przez rodziców w dzieciństwie chłopca, który dzięki wsparciu FDN, wyrasta na wspaniałego tatę swojego syna.
Metaforą istotną dla przekazania przesłania kampanii jest podróż z mrocznej scenerii pełnego przemocy dzieciństwa do rodzinnego domu pełnego ciepła i miłości – by zilustrować zmianę, jaką FDN wprowadza w życie dziecka, które doświadczyło przemocy ze strony najbliższych. Głównym przekazem jest to, że krzywdzone dziecko może zostać szczęśliwym dorosłym. Dzięki działaniom, które przychodzą w porę, można skutecznie przerwać ciąg przemocy.
- Ukazanie postaci silnego, kochającego rodzica będącego w bliskiej relacji ze swoim dzieckiem, pomimo traumatycznych doświadczeń z własnego dzieciństwa, było dla nas niezwykle ważne. Pozytywny przekaz buduje tę historię. Jak w soczewce, odbija się w niej wiele trudnych historii naszych podopiecznych, które, dzięki staraniom FDN, miały szczęśliwe zakończenie. Wsparcie terapeutyczne, które zapewniamy, jest dla naszych podopiecznych bezcenne. Wielu z nich dostaje szansę na normalne, szczęśliwe życie. Liczymy, że przekaz kampanii skutecznie zmobilizuje nie tylko dotychczasowych sympatyków działań fundacji, ale zachęci także nowych odbiorców do podzielenia się swoim 1% w słusznym celu. FDN działa, by dawać dzieciom siłę. Możemy skutecznie pomóc dzieciom krzywdzonym i razem odmienić ich życie – dodaje Monika Sajkowska.
W ciągu prawie 25 lat istnienia Fundacja Dzieci Niczyje kompleksowo rozwinęła działania profilaktyczne i pomoc dzieciom krzywdzonym. Z pomocy oferowanej przez FDN skorzystały tysiące dzieci i ich opiekunów.
Dzięki środkom z 1% przekazywanym Fundacji Dzieci Niczyje, organizacja zapewnia pomoc psychologiczną i prawną dzieciom – ofiarom przestępstw i ich rodzinom, a także prowadzi działania mające na celu zapobieganie krzywdzeniu dzieci.
Za pomysł kreatywny, w tym przygotowanie spotu i KV oraz realizację kampanii odpowiada agencja McCann, a za dobór mediów – OMD Media Direction. Spot wyreżyserowała Anna Kazejak. Kampania będzie toczyć się w Internecie i w kanałach OOH. Spot jest dostępny w wersji 40’’ i 30’ z napisami.