Redakcja testuje ubrania premium z Lidla

Obraz
Źródło zdjęć: © Lidl
Aleksandra Nagel

/ 7Lidl poszerza swoją ofertę o premium

Obraz
© Lidl

Premium to słowo, które w świecie mody pojawia się coraz częściej. Kojarzy się z jakością, szlachetnością tkanin oraz modą, która zwraca uwagę na warunki, w jakich powstają ubrania. Właśnie na tym słowie marka Lidl postanowiła oprzeć swoją najnowszą kolekcję, która trafi do sprzedaży już 29 sierpnia. Sprawdzamy, jak sieć, która współpracowała już z takimi markami premium jak Gerlach czy Wittchen, poradziła sobie z własną kolekcją z wyższej półki.

/ 7Lidl poszerza swoją ofertę o premium

Obraz
© WP Kobieta

Podstawę kolekcji dla pań stanowią klasyczne pulowery, kardigany i blezery. Znalazło się w niej też miejsce na proste t-shirty czy spodnie typu haremki. Mężczyznom sieć oferuje koszule z bawełny w różnych kolorach i fasonach, a także m.in. skórzane dodatki. Na metkach m.in.: poliester, elastan, poliamid. W większości dzianinowych projektów pojawia się wiskoza, która uchodzi za tkaninę lepszej jakości. Jest też kaszmir i szlachetna wełna.
Jasnoszary sweter, który wybraliśmy do przetestowania, ma w składzie 83 proc. wiskozy i 17 proc. poliamidu. Tego typu skład mają ubraniach w wielu popularnych sieciówkach, takich jak H&M czy Zara. Nie są one jednak definiowane jako ubrania premium.
Zobacz też: Serce czy rozum – jak najlepiej podejmować decyzje?

/ 7Lidl poszerza swoją ofertę o premium

Obraz
© WP Kobieta

Ubranie jest miłe w dotyku i ładnie układa się na sylwetce. To samo można powiedzieć o większości produktów z oferty. Jakość wykonania, dobry skład i eleganckie opakowania – wszystko teoretycznie na plus, łącznie z cenami (te wahają się od 29,99 zł do 79,99 zł), ale *jest jedno „ale”. Na nasze pytanie, gdzie zostały wyprodukowane, nie dostaliśmy bezpośredniej odpowiedzi. *Sprawdzamy więc sami!

/ 7Lidl poszerza swoją ofertę o premium

Obraz
© WP Kobieta

Na metce czy opakowaniu brakuje sformułowania MADE IN… Pojawia się tylko adres importera z Hong Kongu – Top Grade International Enterprise Limited. Z informacji na oficjalnej stronie dowiadujemy się, że główną ich działalnością jest produkcja i eksport ubrań na rynek azjatycki i europejski, a miejscem, w którym powstają ubrania jest głównie Bangladesz.
Firma chwali się wysoką jakością wykonania oraz m.in. tym, że była jedną z pierwszych firm, która po tragedii w w 2013 roku zgodziła się podpisać porozumienie Accord on Fire and Building Safety in Bangladesh. Firma zapewnia, że jest zaangażowana w polepszenie warunków pracy w sektorze odzieżowym w Bangladeszu i wspiera etyczny biznes.

/ 7Lidl poszerza swoją ofertę o premium

Obraz
© WP Kobieta

Te informacje być może usatysfakcjonują fanów odzieży premium, którzy zwracają uwagę nie tylko na skład produktów, ale też na to, w jakich warunkach powstają ich ubrania. Mimo wszystko cena może zmylić, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę męskie kardigany, w składzie których pojawia się kaszmir. Ich cena nie przekracza 70 złotych, co zdarza się rzadko w przypadku ubrań z dodatkiem tej najbardziej chyba wartościowej tkaniny naturalnej. Mogłoby to sugerować, że szlachetnej wełny jest w swetrach niewiele, Lidl Polska tłumaczy jednak, że tak niskie ceny produktów udało się osiągnąć dzięki dużej skali zamówienia.

/ 7Lidl poszerza swoją ofertę o premium

Obraz
© WP Kobieta

Podsumowując nasz mini test - sweterek ma dobry (ale nie bardzo dobry) skład, łatwo układa się na ciele, jest przyjemny w dotyku, skóra w nim "oddycha". Model jest bardzo prosty (jak większość produktów w kolekcji), co może być i zaletą, i wadą. Z pewnością tę prostotę docenią fani minimalizmu i ponadczasowości. - Kolekcja skierowana jest do kobiet i mężczyzn, którzy lubią klasyczne fasony oraz pragną stworzyć eleganckie stylizacje - nie przepłacając - potwierdza rzecznik prasowa Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.

/ 7Lidl poszerza swoją ofertę o premium

Obraz
© Lidl

Nowa kolekcja Lidla to kolejny krok w poszerzaniu odzieżowej oferty sklepów dyskontowych. Wizja, w której, idąc do sklepu po podstawowe produkty spożywcze, przy okazji kupujemy bluzkę czy buty, staje się coraz bardziej realna. Dyskonty kojarzone głównie z tanią żywnością coraz częściej inwestują w poszerzanie asortymentu odzieżowego. - W najbliższym czasie w sklepach Lidl pojawi się m.in. szeroka oferta kurtek jesiennych, w tym modne ramoneski, a także buty skórzane. Kolejną nowością są także wysokiej jakości ubranka dla dzieci z bawełny organicznej - „Pure collection by Lupilu”. - mówi rzecznik prasowa Lidl Polska.
Kupujemy odzież chętnie i coraz częściej, choć przecież realnie nie jest nam ona tak potrzebna jak chleb czy mleko. To spory kawałek tortu, z którego takie sklepy jak Lidl jak widać nie zamierzają zrezygnować.

Wybrane dla Ciebie

"Singapurski pocałunek" zna niewiele osób. Na czym polega?
"Singapurski pocałunek" zna niewiele osób. Na czym polega?
Jak często powinniśmy się kąpać? Lekarka stawia sprawę jasno
Jak często powinniśmy się kąpać? Lekarka stawia sprawę jasno
Zajadasz się ziemniakami? Tak podane mogą ci zaszkodzić
Zajadasz się ziemniakami? Tak podane mogą ci zaszkodzić
Pokazała córki. Tak wyglądają nastolatki
Pokazała córki. Tak wyglądają nastolatki
Trendy prosto z Mediolanu. Oto co będziemy nosić już wiosną
Trendy prosto z Mediolanu. Oto co będziemy nosić już wiosną
Leśnik zdążył to nagrać. "Tylko dla ludzi o mocnych nerwach"
Leśnik zdążył to nagrać. "Tylko dla ludzi o mocnych nerwach"
Tak wystroiła się do TVN-u. Mikroszorty to dopiero początek
Tak wystroiła się do TVN-u. Mikroszorty to dopiero początek
Jej dziadkowie mieszkali w Polsce. Tak brzmi jej prawdziwe nazwisko
Jej dziadkowie mieszkali w Polsce. Tak brzmi jej prawdziwe nazwisko
Rozwiodła się po 14 latach. "Najpierw się leży na podłodze"
Rozwiodła się po 14 latach. "Najpierw się leży na podłodze"
Jesienią zaleją ulice. "Krowia" kurtka w stylu Bołądź robi furorę
Jesienią zaleją ulice. "Krowia" kurtka w stylu Bołądź robi furorę
"Puszczę go w skarpetach". O relacji z byłym mężem mówi jednoznacznie
"Puszczę go w skarpetach". O relacji z byłym mężem mówi jednoznacznie
Masturdating robi furorę. Nie tylko single są zachwyceni
Masturdating robi furorę. Nie tylko single są zachwyceni