ModaRozmowa z Ewą Sereczyńską, Dyrektorem Zarządzającym SWAROVSKI Poland Sp. z o.o.

Rozmowa z Ewą Sereczyńską, Dyrektorem Zarządzającym SWAROVSKI Poland Sp. z o.o.

07.07.2015 11:16, aktualizacja: 09.07.2015 10:46

Jakie trendy w biżuterii należą do dominujących? Co wyróżnia markę Swarovski oraz jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem klientek? Na powyższe pytania odpowiedziała Ewa Sereczyńska, dyrektor zarządzająca SWAROVSKI Poland Sp. z o.o.

Jakie trendy w biżuterii należą do dominujących? Co wyróżnia markę Swarovski oraz jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem klientek? Na powyższe pytania odpowiedziała Ewa Sereczyńska, dyrektor zarządzająca SWAROVSKI Poland Sp. z o.o.

Jak kształtuje się rynek biżuterii w Polsce, co najczęściej kupujemy ?
Oferta biżuterii w Polsce od kilku lat poszerza się o nowe marki, zarówno polskie, jak i zagraniczne. Jesteśmy jednym z niewielu rynków w regionie CEE z tak dużym portfolio marek biżuteryjnych z sektora premium w naszym regionie. Myślę, że wynika to nie tylko z naszej przedsiębiorczości, ale również z niezwykłych uzdolnień manualnych oraz kreatywności. Wystarczy spojrzeć w internecie jak wiele firm, osób prywatnych tworzy i sprzedaje biżuterię. Regularnie też pojawiają się nowe marki i nowe koncepty multibrandowe. Jeszcze nigdy nie nosiliśmy takiej ilości biżuterii na sobie jak w ostatnich latach. Zgodnie z najnowszymi trendami najmodniejsze jest noszenie dużej ilości bransoletek (czyli tzw. banglemania), 2-3 naszyjników o różnej długości, kilku kolczyków, w tym klipsy ubierające krawędź ucha, kilka – kilkanaście pierścionków na jednej dłoni, itp. Swarovski dostosował swoją ofertę do obecnych trendów – nasza kolekcja na jesień – zimę 2015 oferuje ogromny wybór biżuterii, aby sprostać powyższym potrzebom.

Czy różnimy się od kupujących w innych krajach ? Co się sprzedaje najlepiej w butikach Swarovski w Polsce ?
Wbrew przekonaniom nasi Polscy klienci mają takie same gusta jak klienci w innych krajach europejskich. Nasza lista 30 bestsellerów pokrywa się niemalże z listą produktów najlepiej sprzedających się w innych krajach.

Obecnie najlepiej sprzedają się nasze kultowe produkty: bransoletki Slake oraz Sturdust, które co sezon pojawiają się w nowej gamie kolorystycznej dopasowując się do panujących trendów czy kultowe kolczyki z kryształem „Galety”, które dzięki popularnej dziennikarce TVN nazwane zostały przez nasze klientki „Pochanki”. Najczęściej kupowane są delikatne produkty w kolorze srebra oraz złota.

Czy przywiązujemy wagę do jakości produktów i czy cena gra dużą rolę podczas zakupu biżuterii ?
Przede wszystkim klienci kupują u nas z uwagi na gwarantowaną bardzo dobrą jakość produktów, 2 letni okres gwarancyjny, piękne projekty, kolorystykę zgodną z aktualnymi trendami, przepiękny blask kryształów – coś co odróżnia nas od konkurencji w segmencie biżuteryjnym. Ważne jest również to, że jesteśmy firmą rodzinną i istniejemy już na świecie od 120 lat. Firmą zarządza już piąte pokolenie członków rodziny, które czuwa nad rozwojem firmy oraz innowacyjnością wszystkich projektów. Aktywnie śledzimy to, co dzieje się na świecie, jakie są potrzeby naszych klientów i dostosowujemy nawet wyposażenie naszych Butików do trendów architektonicznych i potrzeb klientów. W 2011r wprowadziliśmy do Polski nowy koncept butików – „Crystal Forest”. Od roku 2016 rozpoczniemy kolejny etap rozwoju naszej architektury poprzez wprowadzenie najnowszego konceptu „Sparkle of Light”.

Od kiedy SWAROVSKI funckjonuje w Polsce ? Ile posiadacie butików ?
Firma Swarovski pojawiła się w Polsce już w latach 90., współpracując z klientem hurtowym w Łodzi. Były to kryształy i komponenty kryształowe wykorzystywane w biżuterii, modnej odzieży tworzonej przez naszych najznakomitszych projektantów, itp. Firma zauważyła bardzo duże zapotrzebowanie na naszą biżuterię i postanowiła otworzyć własny pierwszy butik w Polsce 6 października 2000 roku w Galerii Mokotów.

Do dziś jest to nasz najlepszy, flagowy butik w Polsce. Dziś mamy już 23 butiki w całym kraju, w tym 18 butików partnerskich. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy współpracę ze sklepami multibrandowymi, takimi jak firma Jubitom oraz z sieciami sprzedającymi zegarki. W czerwcu rozpoczynamy sprzedaż naszych zegarków poprzez sieć Swiss. Z uwagi na fakt, iż największy potencjał na naszą markę znajduje się w 10 największych miastach Polski, w których zaznaczyliśmy już swoją obecność (jesienią otwieramy butik w Bydgoszczy) w najbliższych latach planujemy rozwój poprzez sieci multibrandowe, tak jak ma to miejsce w całej Europie zachodniej.

* Czy SWAROVSKI to marka luksusowa?*
Swarovski to marka premium. Zupełnie mylnie wiele osób myśli, że mamy bardzo wysokie i niedostępne dla przeciętnego Polaka ceny. Podczas moich spotkań biznesowych kobiety pytają o ceny produktów, które noszę. Są pozytywnie zaskoczone naszymi cenami i bardzo szybko stają się naszymi klientkami. Komunikowanie naszych cen to jedna z ważnych strategii dla mojej firmy w Polsce. Nasze przeciętne ceny zaczynają się już od 270 PLN, a są to produkty rodowane, pozłacane z dużą ilością kryształów Swarovskiego. Każdy produkt robiony jest ręcznie. To ogromna wartość.

* „Extraordinary for everyday life” czyli w potocznym tłumaczeniu „niezwykła na każdy dzień” to Państwa motto ?*
W przeszłości tylko odważne kobiety, które nie bały się mody, były naszymi klientkami. Bardzo często odwiedzali nas Panowie, aby obdarować naszą biżuterią swoich najlbliższych. Bałyśmy sie ubierać kryształy do pracy i na weekend. Firma 3 lata temu przeprowadziła badania konsumenckie i doszła do wniosku, że brakuje nam drobnych produktów, wygodnych na weekend. Zmieniliśmy swoją strategię, projekty i dostarczyliśmy szeroką ofertę, która trafia do kobiet pracujących w bankach, sądach, które chcą błyszczeć w bardzo subtelny sposób. To był bardzo ważny krok dla nas, co miało odzwierciedlenie w natychmiastowym wzroście sprzedaży na całym świecie. To była bardzo ważna lekcja dla nas, że należy słuchać naszych klientów i wczytywać się w ich potrzeby.

Każda kobieta powinna ubierać się w biżuterię. Odzwierciedla ona naszą osobowość i styl. Niektóre z nas wyrażają się poprzez bardzo duże elementy np. duży naszyjnik lub dużą bransoletę lub preferują delikatnie zaznaczyć swoją kobiecość poprzez skromny naszyjnik, kolczyki lub pierścionek.

Od dwóch lat notujemy bardzo wysoki wzrost obrotów w Polsce. Myślę, że ma na to wpływ również nowy trend – ubieranie biżuterii na każdą okazję. Nie boimy się już ubrać jej do pracy, na weekend i na wieczór. Nasza grupa klientów to statystycznie kobieta w wieku 17-49 lat. Przybywa nam coraz młodszych klientek oraz coraz starszych, gdyż nasza grupa docelowa starzeje się, ale pozostaje nam wierna. Inspirujemy się nawzajem. Nie trudno nie zauważyć naszej biżuterii nawet poprzez najmniejsze produkty, gdyż kryształ wyjątkowo pięknie odbija światło i tworzy pryzmę kolorystyczną, która powoduje, że się uśmiechamy i jesteśmy szczęśliwe. Uwielbiamy też być zauważone przez naszych Panów oraz pochwalone przez nasze koleżanki.

Daniel Swarovski założyciel firmy miał ogromną wizję przyszłości swojej firmy. Uwielbiał troszczyć się o swoich pracowników i często odwiedzał ich w fabryce. Dbał o ich rodziny i zatrudniał kolejnych członków pokolenia. Tak zresztą jest do dziś. Myślę, że większość mieszkańców miasteczka Wattens, gdzie powstała nasza pierwsza fabryka, pracuje w Swarovskim, a wiele osób może pochwalić się wielopokoleniową historią pracy u nas. Daniel często przekazywał wszystkim, aby nosić nasze kryształy, bo one przynoszą szczęście w życiu. Mogę to potwierdzić. Odkąd pracuję w firmie już 7 lat, wydarzyło się w moim życiu wiele dobrego. Pracuję z fantastycznymi ludźmi, zwiedziłam wiele miejsc na świecie i ciągle spotyka mnie wiele dobrego. Mam szczęśliwa rodzinę – dlatego polecam posiadanie kryształowych cudowności również Państwu. Każdy znajdzie u nas coś dla siebie. Od biżuterii dla Pań i Panów, poprzez piękne długopisy czy zegarki, których ceny zaczynają się już od 870 PLN oraz artykuły dekoracyjne do domu - kieliszki i
świeczniki.

* Jaką najczęściej biżuterię kupujemy ?*
Zauważyliśmy, że 50 proc. produktów w Swarovski kupowana jest na prezent. W związku z tym jednym z najważniejszych czynników procesu sprzedaży jest bardzo dobra obsługa klienta. W 2014 r. wygraliśmy badania konsumenckie pod kątem obsługi klienta firmy Daymaker w sektorze biżuterii. Dla mnie było to ważne wyróżnienie, które potwierdziło, że mamy w naszych butikach odpowiedni personel, dobrze przeszkolony, z pasją do marki i pasją do swojej pracy. Jestem naprawdę dumna z naszych ambasadorów w całej Polsce. Na prezenty najczęściej wybierane są komplety, np. kolczyki i naszyjnik, naszyjnik, drobne kolczyki na każdą okazję. Popularnością cieszą się też prezenty ślubne: kieliszki oraz świeczniki.

Zachęcam Państwa do odwiedzenia naszych salonów i utwierdzenia się w przekonaniu, że mamy dostępne ceny i piękne kolekcje. Chciałabym, aby nasze rzeczy były dostępne również w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców, a to może się zdarzyć poprzez inne sieci jubilerskie oferujące naszą biżuterię. Chciałabym, aby nasza biżuteria sprawiała radość i przynosiła szczęście jak najszerszej rzeszy naszych wielbicieli.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także