Blisko ludziWielki sukces polskiej blogerki. Ile warta jest Jadłonomia?

Wielki sukces polskiej blogerki. Ile warta jest Jadłonomia?

Magdalena Drozdek
19.02.2016 14:21, aktualizacja: 20.02.2016 11:31

Zaryzykowała i odniosła ogromny sukces. Na blogu, który na początku odwiedzało zaledwie kilku znajomych, zbudowała dochodowy biznes. Jest idealnym przykładem na to, że hobby można przekuć w przyjemną pracę na pełen etat. Jadłonomia Marty Dymek warta jest dziś miliony.

Zaryzykowała i odniosła ogromny sukces. Na blogu, który na początku odwiedzało zaledwie kilku znajomych, zbudowała dochodowy biznes. Jest idealnym przykładem na to, że hobby można przekuć w przyjemną pracę na pełen etat. Jadłonomia Marty Dymek warta jest dziś miliony.

Mieszka w kawalerce na warszawskim Mokotowie. Pracowała w korporacji, ale pewnego dnia postanowiła zaryzykować. Gotowanie, pisanie o kuchni i prowadzenie warsztatów stało się jej pracą.

- Od dziecka nie cierpiałam mięsa. Kotlety chowałam do kieszeni, zrazy gdzieś pod stołem. Później, kiedy już przestałam jeść mięso, zaczęłam się interesować innymi powodami, które mogą nas skłaniać do wegetarianizmu – mówi w jednym z wywiadów.

Jak wielokrotnie przyznaje, założenie bloga było najlepszą decyzją w jej życiu. Łatwo nie było, bo żeby przyciągnąć czytelników musiała się wyjątkowo napracować. - Irytuje mnie, kiedy osoby odżywiające się na co dzień bułką i kefirem, przychodzą do mnie i z przejęciem pytają: A ty się badasz? Jak tam poziom białka we krwi? Zawsze muszę się w język ugryźć, żeby nie zapytać - a ty się badasz? Ciekawe, bo kiedy w jakimś nowym towarzystwie zdradzi się, że jest się weganką, nagle wszyscy stają się specjalistami od dietetyki. To może rozjuszać, ale ja jestem spokojną i szczęśliwą osobą. Przeżyłam takich sytuacji setki – dodaje.

Teraz Marta znalazła się na 4. miejscu w rankingu „wartości” polskich blogerów. Marka przez nią stworzona wyceniona jest na ponad 10 mln zł. Ranking powstał na podstawie sumy ekwiwalentu reklamowego stworzonych przez blogerów marek, a jego autorami są Jason Hunt (Tomek Tomczyk, znany użytkownikom sieci jako bloger Kominek - przyp.red.) - jedna z najbardziej znanych postaci polskiej blogosfery – oraz firma Presserwis. W zestawieniu przygotowanym przez Hunta i Presserwis uplasowali się również blogerzy modowi: Julia Kuczyńska (Maffashion), której wartość wyliczono na blisko 40 mln zł, Jessica Mercedes (Jemerced) warta nieco ponad 37 mln zł, oraz Kamil Pawelski (Ekskluzywny Menel) o wartości blisko 18 mln zł. Wysokie miejsce Jadłonomii to znak, że Polacy czytają chętnie nie tylko o modzie.

– Jest to dowód, że nawet tak niszowy temat jak gotowanie, i to wegańskie gotowanie, może odnieść w Polsce sukces, jeżeli włoży się w to dużo pracy i stara się to robić przychylnie, otwarcie do ludzi, czyli pokazując po prostu, że weganizm jest prosty, tani, zdrowy i że każdy może tak gotować – mówi Marta Dymek.

Obecnie blog ma prawie 140 tys. fanów na Facebooku, a jego autorka ma na koncie książkę „Jadłonomia. Kuchnia roślinna – 100 przepisów nie tylko dla wegan”, którą wystawiano na ubiegłorocznych targach EXPO, oraz własny program kulinarny „Zielona rewolucja”. Nigdy nie przypuszczała, że osiągnie taki sukces.

W ciągu kilku lat istnienia blog Jadłonomia stał się inspiracją dla kilkunastu tysięcy osób, które postanowiły przejść na dietę wegańską. Co miesiąc dostaje nawet kilkaset e-maili od wegan, którzy dopiero poznają swoją nową kuchnię, a pomaga im w tym jej blog. Według niej wciąż jest jeszcze miejsce dla kogoś, kto pokazałby, że kuchnia roślinna to nie tylko gotowane warzywa.

– Myślę, że tego miejsca jest bardzo dużo, tylko potrzeba osób, które tę niszę dostrzegą i będą regularnie pracować nad zbudowaniem silnej marki i dobrego, skutecznego bloga, który pomaga skutecznie gotować – mówi.

Jakie są plany Marty na najbliższe tygodnie? Blogerka nadal zamierza rozwijać stronę, pracuje także nad kolejną książką poświęconą kuchni wegańskiej oraz trzecim sezonem jej programu telewizyjnego.

md/ WP Kobieta

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (216)
Zobacz także