Żeby dom był smart, nie musi być cyfrowy. Powinien być inteligentny

Gazowana i idealnie schłodzona woda prosto z kuchennej baterii. Prysznic, który zamienia się w luksusowe SPA. Myjąca toaleta, którą można uruchomić smartfonem za pomocą aplikacji. System chroniący gospodarstwo domowe przed zagrożeniami związanymi z wodą. Stoisko firmy GROHE na tegorocznych targach ISH zachwycało nie tylko nowościami, ale także pokazami multimedialnymi światła i muzyki.

Żeby dom był smart, nie musi być cyfrowy. Powinien być inteligentny
Źródło zdjęć: © grohe.com

Targi ISH odbywające się we Frankfurcie nad Menem to największa międzynarodowa impreza w branży ogrzewania, klimatyzacji, wentylacji, instalacji wodnych oraz wyposażenia łazienek. Ponad 2400 wystawców z różnych krajów. Mottem ISH 2017 była "Woda. Energia. Życie."
Targi tradycyjne podzielone były na tematyczne sekcje. Sekcja ISH Water skupiła się na zrównoważonym podejściu do łazienki i jej innowacyjnym designie.

"Woda, inteligencja, przyjemność" to motto GROHE na targach ISH 2017. Na stoisku można było nie tylko podziwiać produkty GROHE i ich aranżacje, ale także uczestniczyć w imponujących prezentacjach.

- Woda jest kluczowym elementem w każdym domu, niezależnie od tego, czy znajduje się w łazience, czy w kuchni. Celem naszych innowacji jest poprawienie jakości wody w domu, dlatego w tym roku zaprezentowaliśmy na targach ISH setki innowacyjnych produktów we wszystkich kategoriach: łazienka, prysznice, kuchnia, produkty dla profesjonalistów oraz w zupełnie nowej kategorii - ceramice - mówił Michael Rauterkus, prezes GROHE.

Obraz
© Archiwum prywatne

W dwóch bufetach Aqua Bars, wyposażonych w systemy wodne GROHE Blue i GROHE Red, na gości czekała zimna woda - gazowana lub niegazowana oraz świeżo parzona herbata.

Dzięki rozwiązaniu GROHE otrzymywanie krystalicznie czystej, gazowanej i idealne schłodzonej wody prosto z kuchennej baterii staje się możliwe - w dodatku z funkcją wyboru natężenia bąbelków. Bateria składa się ze specjalnej chłodnicy z wbudowanym filtrem i saturatorem, które umożliwiają otrzymanie perfekcyjnie gazowanej, chłodnej wody w ułamek sekundy. Bateria została zamknięta w kompaktową, stylową formę, którą z łatwością dopasujemy do każdej kuchni. Wybór kształtów i wysokości wylewek daje pewność dopasowania jej do każdego zlewozmywaka w każdej kuchni, a zintegrowane zawory odcinające dopływ wody i działające pod niskim ciśnieniem gwarantują kompatybilność z każdą instalacją.

Po wejściu do stoiska uwagę przyciągała zlokalizowana na pierwszym planie wystawa wszystkich nowych produktów marki GROHE, ukryta za kurtyną wodną, pojawiającą się i znikającą w regularnych odstępach czasu. Ten multimedialny pokaz podkreślały ekrany projekcyjne oraz muzyka.

Goście zobaczyli wiele ekscytujących innowacji technologicznych. Sekcja łazienek zaprezentowała największą ofertę produktową w całej branży sanitarnej. Na szczególną uwagę zasługiwała znana ze stylowego, cylindrycznego designu kolekcja Essence, która dostępna jest w 4 nowych kolorach.
Każdy z nich: Warm Sunset, Cool Sunset, Nickel i Hard Graphite występuje w wariantach lśniącym i matowym. Pozwolą one na znacznie większą swobodę w aranżacji wymarzonej przestrzeni łazienkowej, zarówno w nowoczesnym, jak i nawiązującym do klasyki stylu.

Obraz
© Archiwum prywatne

W dziale pryszniców specjalną atrakcją był nowy luksusowy system prysznicowy AquaSymphony, który zamienia się w prywatne spa. Ogromne rozmiary, światło LED o regulowanym kolorze i aż 7 strumieni wody, to absolutny szczyt komfortu podczas kąpieli. Z głośników Bang & Olufsen Celestial, opcjonalnie montowanych na górze, płynęły dźwięki w jakości hi-fi. Perfekcyjną oprawę muzyczną zapewnił światowej klasy DJ Moguai, którego nowy utwór zatytułowany „Rain” powstał na zlecenie GROHE. Premiera utworu odbyła się na targach ISH.

System AquaSymphony stworzono tak, by rozpieszczać zmysły w każdy możliwy sposób. Aby czerpać jeszcze większą przyjemność z codziennej kąpieli, zależnie od nastroju możemy wybierać w palecie strumieni od delikatnej morskiej bryzy, aż po potężny, ożywczy wodospad. AquaSymphony to znacznie więcej niż zwykły prysznic. To niepowtarzalny spektakl wody, światła i dźwięku, służący najwyższemu odprężeniu. By sprostać nawet najwyższym wymaganiom użytkowników, imponująca bateria o wymiarach 1016 mm x 762 mm otwiera wiele możliwości relaksu, pozwalając na kompozycję unikatowej symfonii aż 6 różnych strumieni - Rain, AquaCurtain, Waterfall XL, Drizzle, Bokoma oraz Pure. Ten imponujący wybór, od strumieni imitujących krople ciepłego deszczu, po ujścia górskich strumyków, uzupełniany jest także wyjątkową kompozycją kolorów i dzięków, by zapewnić ucztę dla wszystkich zmysłów.

Poranny, orzeźwiający prysznic? Zacznijmy dzień od odżywczego strumienia krystalicznie czystej wody rodem z wodospadu, połączmy to z energetyzującym, zielonym światłem i muzyką, która nada tępo całemu dniu. AquaSymphony, oferuje jednak znacznie więcej niż chwila relaksu - wyjątkowa moc kąpieli parowej pozytywnie wpływa na organizm, otwierając pory, oczyszczając organizm i nawilżając skórę. Czas odkryć zupełnie inny wymiar przyjemności pod prysznicem. AquaSymphony to system prysznicowy inny niż wszystkie. To najwyższy poziom luksusu zamknięty w minimalistycznej, subtelnej formie.

Dzięki wyjątkowej aplikacji sterującej działaniem systemu bez trudu można zapisać swoje ulubione kompozycje. Jedna aplikacja pozwala dyrygować doskonałym zespołem funkcji. Jednostka bazowa F-digital Deluxe oraz urządzenie mobilne z systemem Apple lub Android, na którym zainstalowano aplikację GROHE SPA App, umożliwiają doskonałe sterowanie światłem, dźwiękiem i parą, a także poszczególnymi modułami.

GROHE zaprezentowało kompletne rozwiązania do łazienek. Ogromnym hitem była toaleta Sensia Arena. To toaleta myjąca produkowana w Japonii, ale projektowana w Europie ze specjalnym przeznaczeniem dla europejskich konsumentów. Produkt zdobył do tej pory 10 niezwykle prestiżowych nagród. Dzięki aplikacji Ondus App, przeznaczonej na smartfony, każdy może stworzyć osobisty profil ustawień funkcji myjących.

Uwagę przyciągała także nowa linia produktów - kolekcja ceramiki. Została zaprojektowana we współpracy z japońską firmą LIXIL, która również zaznaczyła swoją obecność na stoisku GROHE w postaci głównej atrakcji - koncepcyjnej łazienki, zaprojektowanej przez architekta Shigeru Ban. Trzy unikalne linie wzornicze, najwyższa jakość wykonania i trwała, odporna na zabrudzenia powłoka sprawią, że będzie ona idealnym wyborem dla każdej łazienki.

Do salonu kuchennego wprowadzały zwiedzających żywe kolory nowych baterii Essence Professional z funkcją FootControl.

Obraz
© Archiwum prywatne

Wszyscy zainteresowani produktami i filozofią marki GROHE, mogli dowiedzieć się więcej w specjalnej sali kinowej.

Na targach GROHE ujawniło prawdziwie rewolucyjne rozwiązanie w kategorii Smart Home: unikalny system chroniący gospodarstwo domowe przed zagrożeniami związanymi z wodą. - Żeby dom był smart, nie musi być cyfrowy. Powinien być inteligentny - powiedział Michael Rauterkus, prezentując systemy: GROHE Sense i GROHE Sense Guard. - Co drugie gospodarstwo domowe ucierpiało przynajmniej raz z powodu szkód poczynionych przez wodę, dlatego postanowiliśmy rozwiązać ten istotny problem.

GROHE Sense ostrzega domowników w przypadku wycieku wody, zalania i niepożądanego stopnia wilgotności, podczas gdy GROHE Sense Guard posiada funkcję odcięcia doprowadzenia wody w wypadku sytuacji awaryjnej, zapobiegając tym samym całkowicie powstaniu szkód.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)