Trwa ładowanie...

Anna Lewandowska radzi, jak przetrwać najbliższe miesiące. To ryzykowny czas

W okresie jesienno-zimowym nasz organizm jest wystawiony na próbę. Nadchodzące miesiące to czas, kiedy zdecydowanie łatwiej jest się przeziębić czy zarazić wirusem. Odporność możemy wzmacniać, dzięki zwiększeniu dawki odpowiednich witamin i minerałów w codziennej diecie. Co powinno znaleźć się w naszym menu, podpowiada Anna Lewandowska.

Share
Anna Lewandowska doradza, jak ustawić dietę, która wzmacnia odpornośćAnna Lewandowska doradza, jak ustawić dietę, która wzmacnia odpornośćŹródło: Instagram, fot: Anna Lewandowska
d20oss1

Anna Lewandowska w jednym z ostatnich wpisów na Instagramie postanowiła przypomnieć, w jaki sposób zadbać o zdrowie odpowiednią dietą. Trenerka wymieniła kilka niezbędnych składników, które pomogą nam wzmocnić naturalną barierę ochronną i odeprzeć tym samym ataki wirusów. Na co dokładnie zwróciła uwagę?

Anna Lewandowska o jesiennej diecie. Czy pamiętasz o tych składnikach?

Trenerka słusznie zauważa, że wrzesień wiąże się ze zwiększoną liczbą zachorowań na przeziębienia. Po odbytej chorobie osłabiony organizm również powinien dostać więcej witamin i minerałów na wzmocnienie.

d20oss1


W przypadku, gdy dopadnie nas infekcja, np. układu oddechowego, warto zmienić codzienny jadłospis i ująć w nim produkty, które wzmacniają układ odpornościowy, o czym w poniższym nagraniu mówi dietetyk Monika Białasik.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dieta może nas ochronić przed infekcjami układu oddechowego

Co dokładnie powinno pojawić się w zrównoważonym i dobrze zbilansowanym jadłospisie? Anna Lewandowska zaleca:

  • witaminy A, C i E, które działają antyoksydacyjne, wspomagają obronę immunologiczną i prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego;
  • Kwasy Omega-3, wspomagające układ immunologiczny i pomagające mu walczyć z infekcjami;
  • mikroelementy (m.in. cynk, selen, miedź), które z kolei odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu.

Na blogu Anny Lewandowskiej wśród wpisów o odporności i diecie wyczytamy jeszcze kilka wskazówek. Warto przypomnieć o świetnych właściwościach przypraw, takich jak cynamon, kurkuma i imbir - działają przeciwzapalnie i antybakteryjnie. Ze spokojem możemy je dodawać do ciepłych naparów, które rozgrzeją i wzmocnią organizm w chłodniejsze poranki. Będą również pasować do ciepłych zup, np. kremu z dyni czy śniadań, takich jak owsianka, czy jaglanka.

Zapraszamy na grupę FB - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d20oss1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d20oss1
d20oss1