Cannes jest kobietą. Grażyna Torbicka o sile, marzeniach i zaangażowaniu kobiet
Festiwal w Cannes to święto europejskiej kinematografii z osiemdziesięcioletnią historią. Co roku w maju w centrum zainteresowania jest czerwony dywan, który przyciąga fanów kina. To na nim możemy zobaczyć plejadę gwiazd nie tylko zagranicznych, ale także z Polski. Francuski festiwal to ważne wydarzenie w kalendarzu Grażyny Torbickiej, która od 2016 roku jest ambasadorką L’Oréal Paris. Na konferencji marki zdradziła, co kryje się za hasłem przewodnim – "Kobiety w roli głównej".
We wnętrzach warszawskiego CSW w Zamku Ujazdowskim we wtorkowy poranek zorganizowano konferencję prasową na temat partnerstwa marki L’Oréal Paris z festiwalem filmowym w Cannes. Zgodnie z hasłem przewodnim, bohaterkami wydarzenia były trzy niezwykłe kobiety: ambasadorka marki, dziennikarka Grażyna Torbicka oraz tegoroczne beauty korespondentki - influencerka Magdalena Kanoniak, znana jako Radzka, oraz Aga Wilk – nowa MakeUp Artist L’Oréal Paris.
Główną częścią eventu był panel dyskusyjny poprowadzony przez Grażynę Torbicką z redaktorkami naczelnymi popularnych mediów kobiecych: Moniką Stukonis ("Pani"), Anną Zejdler ("Gala"), Ewą Wieczorek ("Wysokie Obcasy Extra"), Anetą Wikariak (wizaz.pl, "Party") oraz Hanną Rydlewską – dyrektor działu digital oraz działu reportażu polskiej edycji "Vogue". Istotą spotkania była dyskusja wokół hasła "women empowerement" oraz próba zdefiniowania tego, która rola jest dzisiaj dla współczesnych kobiet najważniejsza nie tylko w kontekście kina, ale również życia społecznego.
Uczestniczki panelu zgodnie podkreślały, jak istotna jest funkcja mediów w prezentowaniu prawdziwej sytuacji kobiet i jak bardzo ważne jest, by coraz więcej mówiło się o równouprawnieniu obu płci nie tylko w przemyśle filmowym. W dyskusji pojawiły się tak istotne wątki, jak kwestia zarobków, oddziaływania mediów społecznościowych, a nawet strajk nauczycieli, grupy zawodowej, której ogromną część stanowią kobiety.
- My, kobiety, od kilku lat zwracamy uwagę na to, jak silna jest nasza rola i jak nie na równi z mężczyznami traktowana. - (…) Twarz Cannes to twarz kobiety, która ma marzenia, pasje, jest silna, odpowiedzialna i gra różne role - mówiła Grażyna Torbicka, zauważając, jak wiele jeszcze jest do zrobienia w kwestii wyrównywania szans kobiet względem mężczyzn we współczesnym świecie. - Kiedy rozpoczynałam współpracę z L’Oréal Paris, użyłam określenia, że Cannes jest kobietą. Nie mam co do tego wątpliwości. Cannes czeka na kobiety piękne, mądre, z ogromną wrażliwością. Festiwal oczekuje takich kobiet od zawsze – opowiadała dziennikarka.
Na spotkaniu w iście filmowym stylu zorganizowane zostały także dwie strefy specjalne. W Beauty Backstage goście mogli przetestować kosmetyczne nowości marki pod czujnym okiem Agi Wilk. Premierą były szminki Color Riche w opakowaniach nawiązujących do festiwalu w Cannes w dwóch odcieniach: Rose Tender 303 i jak inaczej – Red Carpet 357. Nowy design zyskał również tusz do rzęs Volume Million Lashes – mistrz pogrubiania i wydłużania rzęs. Marka L’Oréal Paris nie zapomniała także o pielęgnacji i w kontekście wydarzenia i promuje farbę do włosów Excellence, szampon Elseve Color Vive, odżywkę Elseve Rapid Reviver Total Repair 5, krem przeciwzmarszczkowy ujędrniający Ekspert Wieku 50+ oraz żel do skóry suchej i normalnej Hydra Genius Aloe Water. Zestaw kosmetyków nawiązuje do nawyków pielęgnacji oraz makijażu polskiej ambasadorki.
Strefa Beauty to jednak nie tylko "zwykły" makijaż. Wizażystom marki zależy, by podkreślać nim siłę kobiecego piękna, dlatego przygotowano pięć różnych wersji looków . W ramach nich proponowano kompleksowe ujęcie dbania o urodę (makijaż, pielęgnacja twarzy, pielęgnacja włosów), które miało uwypuklać przebojowość kobiet i fakt, iż kobiecość sama w sobie jest prawdziwym żywiołem. Looki mówiły - Jestem:
• Charyzmatyczna,
• Niezależna,
• Pewna siebie,
• Optymistyczna,
• Przebojowa.
Aga Wilk odpowiada nie tylko za koncepcję, ale i wykonanie makijaży Grażyny Torbickiej na tegorocznym festiwalu. Jako korespondentka Beauty L’Oréal Paris, będzie również przekazywać i komentować trendy makijażowe prosto z czerwonego dywanu. W codziennej współpracy z marką Wilk odpowiedzialna będzie ze kreacje makijaży podczas polskich sesji reklamowych. Wspierać będzie również lansowania nowości makijażowych oraz istniejące już szerokie portfolio produktów, pokazując i komentując, jak najlepiej wykorzystać je w praktyce, by czuć się trendy i pozostawać w zgodzie z samym sobą.
Strefą Cinema opiekowała się sama Grażyna Torbicka, która zapoznała gości z historią kobiet związanych z festiwalem w Cannes. Jaki będzie on w tym roku? Przekonamy się już w maju!
Artykuł powstał we współpracy z marką L’Oréal Paris.