Filtry samochodowe stworzone z myślą o alergikach. Rozwiązanie marki Bosch

Już ponad 15 milionów Polaków cierpi na różnego typu alergie, a liczba chorych wzrasta w szybkim tempie. Reakcje alergiczne są szczególnie niebezpieczne podczas prowadzenia auta. Można je jednak skutecznie powstrzymać, inwestując w dobrej jakości filtr kabinowy.

Filtry samochodowe stworzone z myślą o alergikach. Rozwiązanie marki Bosch
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Dane są zatrważające. Według raportu Ministerstwa Zdrowia w ciągu ostatnich 100 lat odsetek osób zmagających się z alergią wzrósł w naszym kraju z niespełna 1 proc. do ponad 40 proc. populacji. Ma na to wpływ m.in. stale pogarszająca się jakość powietrza. Cząsteczki w zanieczyszczonej atmosferze przedostają się do naszego organizmu, łączą się z alergenami, a te stają się bardziej toksyczne.

W miastach alergików jest pięć razy więcej niż na terenach wiejskich.

Coraz częściej i w coraz młodszym wieku chorują dzieci. Szacuje się, że w Polsce, w centrach dużych miast już prawie 70. proc. przedszkolaków i uczniów szkół zmaga się z alergią.

Choroba nie ogranicza się tylko do kataru, kaszlu czy swędzenia. To dolegliwość, która towarzyszy człowiekowi przez całe życie i niesie za sobą poważne konsekwencje. Alergia może odpowiadać np. za zawały i astmę, która – szczególnie po 50. roku życia – stwarza ryzyko zachorowań na przewlekłą chorobę płuc. Ze wszystkich chorób alergicznych astma jest najczęstszą przyczyną hospitalizacji, inwalidztwa i zgonów.

Filtr kabinowy należy wymieniać w aucie co 15 tys. km lub podczas serwisowania klimatyzacji. Jeśli często poruszamy się po drogach szutrowych, warto sprawdzić jego stan wcześniej. Kiedy ostatnio wymienialiście filtr kabinowy?

Alergia zwiększa ryzyko wypadku!

Reakcje alergiczne są szczególnie uciążliwe, ale i niebezpieczne podczas prowadzenia samochodu. Łzawienie oczu znacznie ogranicza widoczność i dekoncentruje, a kichnięcie sprawia, że na kilka sekund tracimy kontrolę nad sytuacją za kierownicą. Jeśli poruszamy się z prędkością 100 km/h, to podczas jednego kichnięcia przejeżdżamy ok. 20 m bez panowania nad tym, co dzieje się wokół. Każda taka sytuacja to potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa naszego i innych.

Tymczasem kabina samochodu jest miejscem szczególnej kumulacji alergenów. Dzieje się tak, gdy układ wentylacyjny auta nie jest zabezpieczony dobrej jakości filtrem przeciwpyłkowym (kabinowym), przez co staje się wręcz pułapką na wszelkiego rodzaju pyłki i bakterie.

Zadaniem filtra kabinowego jest oczyszczanie powietrza wpadającego z zewnątrz. Jego prawidłowe działanie zmniejsza ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych, a dbałość o regularną wymianę sprawia, że samopoczucie kierowcy i pasażerów poprawia się, dzięki czemu cała podróż staje się nie tylko bardziej komfortowa, ale przede wszystkim bezpieczniejsza.

Filtr skuteczny w walce z alergenami

Firma Bosch stworzyła antyalergiczny, antybakteryjny i redukujący smog filtr kabinowy – FILTER+. Kluczową rolę pełnią w nim ultracienkie mikrowłókna oraz dodatek srebra. Filtr zatrzymuje do 99 proc. cząstek smogu i pyłu (o wielkości cząstek do 2,5 μm), a także sadzę oraz pyłki roślin będące uciążliwymi alergenami.

Obraz
© materiały partnera

Bosch FILTER+ to innowacyjne rozwiązanie zbudowane z czterech warstw. Pierwsza, antybakteryjna, zawiera jony srebra, które unieszkodliwiają bakterie. Druga stworzona jest z węgla aktywnego, dzięki czemu pochłania nieprzyjemne zapachy oraz zatrzymuje szkodliwe gazy. Trzecia warstwa to mikrowłóknina wyłapująca cząstki stałe PM 2,5 oraz PM 10 tworzące smog, a także pyłki i alergeny. Czwarta – włóknina nośna odpowiada za wytrzymałość filtra.

Obraz
© materiały partnera

Zużyty lub słabej jakości filtr kabinowy nie tylko przyczynia się do zwiększenia reakcji alergicznych i naraża nasz organizm na działanie szkodliwych substancji unoszących się w powietrzu, ale też powoduje częstsze parowanie szyb w wilgotne dni. Filtry Boscha z serii FILTER+ eliminują ten problem oraz neutralizują nieprzyjemne zapachy docierające do kabiny i chronią klimatyzację.

Obraz
© materiały partnera

Filtr kabinowy należy wymieniać w aucie co 15 tys. km lub podczas serwisowania klimatyzacji. Jeśli często poruszamy się po drogach szutrowych, warto sprawdzić jego stan wcześniej. A wy kiedy ostatnio wymienialiście filtr kabinowy?

Źródło artykułu:WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie