Gdzie diabeł nie może…

W piątek, 26 maja 2017 roku, w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu odbyła się kolejna konferencja LogMeeting. Tym razem jej tematem brzmiał „Kobieta logistyk”. Wywiady z naszymi prelegentkami znajdziecie na wsl.com.pl.

Gdzie diabeł nie może…
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | wsl.com.pl

Jeśli do tej pory komuś wydawało się, że logistyka jest zajęciem wyłącznie dla mężczyzn, to poznańska konferencja dobitnie i dogłębnie musiała nim wstrząsnąć. Zwłaszcza wystąpienie Iwony Blecharczyk, najbardziej znanej polskiej "truckerki", która od kilku lat jeździ ogromnymi ciężarówkami po całej Europie. Ogromnymi, bo Iwona Blecharczyk przewozi ponadgabarytowe ładunki. Ostatnio najczęściej śmigła, czyli części do elektrowni wiatrowych. Opowieści pani Iwony – okraszone jej filmami obrazującymi pracę kierowcy pojazdu mającego długość około 66 metrów, czyli czterech typowych TIR-ów – porwały uczestników konferencji.

Droga Iwony Blecharczyk do kabiny samochodu ciężarowego jest opowieścią o upartym realizowaniu swoich dość niezwykłych – zwłaszcza w wypadku pięknej, drobnej kobiety – marzeń. Bo Iwona Blecharczyk po studiach pedagogicznych najpierw zajmowała się szyciem, a później została nauczycielką. Wybór oczywisty – jej rodzice także są nauczycielami. Ale praca w szkole niezbyt jej odpowiadała. "Nie dawała mi satysfakcji" – przyznała podczas dyskusji z uczestnikami konferencji LogMeeting. Zrobiła więc specjalne prawo jazdy uprawniające do prowadzenia TIR-ów, ale firmy transportowe nie bardzo chciały ją zatrudnić. Wreszcie na jej ofertę odpowiedziała jedna z zachodnich firm transportowych z siedzibą w Pile. Jej szef miał jednak nadzieję, że pani Iwona zasiądzie za biurkiem i zajmie się administracyjną stroną funkcjonowania firmy. Iwona Blecharczyk była, na szczęście, uparta i w końcu dopięła swego.

Jeździła – różnymi ciężarówkami, z różnym rodzajem ładunków – po całej Europie, a kilka lat temu rzuciła sobie nowe wyzwanie, czyli transport ponadgabarytowy. I tym razem dopięła celu. Ma już jednak kolejny, który narodził się we wczesnej młodości i jest w pełni zrozumiały dla osób, które są wielbicielami amerykańskiej literatury czy filmu – jazda ciężarówką po Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. Czy i ten cel uda się pani Iwonie osiągnąć? Na konferencji zapewniała, że na pewno tak. "Nie spocznę" – mówiła z determinacją i jakoś nikt tego nie kwestionował.

Obraz
© Iwona Blecharczyk – Polska Truckerka, autorka kanału YouTube TruckinGirlIwona, najsłynniejsza polska truckerka | wsl.com.pl

Swojej pasji podporządkowała wszystko, także życie rodzinne. "Mężczyzna, który jest kierowcą ciężarówki zostawia żonę i dzieci w domu i ten model funkcjonuje zupełnie nieźle. Ale w odwrotną stronę już nie, mężczyźni nie są w stanie zaakceptować, że ich żona jeździ po świecie, a oni siedzą w domu" – przestrzegała licznie zgromadzone na sali kobiety. Właśnie ułożenie sobie współpracy z mężczyznami pracującymi w transporcie Iwona Blecharczyk uznała za swoje najtrudniejsze doświadczenie. "Nie ma żadnych innych przeszkód, aby kobieta nie mogła być kierowcą wielkiej ciężarówki. Ale współpraca z mężczyznami jest początkowo trudna, bo oni nie są przyzwyczajeni, że kobieta może sobie w tym zawodzie świetnie radzić – opowiadała. – Ale gdy zdobędzie się ich zaufanie, gdy zobaczą, że mają do czynienia z profesjonalistką, wszystko idzie już gładko". Co ciekawe, Iwona Blecharczyk opowiadała, że ze zdziwieniem dowiedziała się niedawno, że w Niemczech kobiety nie mogą jeździć w transporcie ponadgabarytowym. "Wcześniej sądziłam, że na Zachodzie przepisy są bardziej liberalne niż w Polsce, tymczasem okazuje się, że to u nas stawia się kobietom mniej przeszkód" – opowiadała.

Podobnymi doświadczeniami dzieliła się z uczestnikami konferencji również Aleksandra Kaszub z Marathon International Logistics, absolwentka Wyżej Szkoły Logistyki w Poznaniu, która dzisiaj pełni funkcję menadżera floty w Marathon International Logistics. To jedna z najszybciej rozwijających się firm logistycznych w Polsce, zatrudniająca 150 osób i pracująca m.in. dla Rehau, CABKA, Termo Organiki, Euro Plastu oraz Kingspana. W maju br. Martahon International Logistics otworzył swoje Centrum Logistyczne w Kostrzynie pod Poznaniem. Jego powierzchnia to 57 tysięcy metrów kwadratowych, a system wysokiego składowania może pomieścić 22 tysiące palet.

"Pracę w Marathonie rozpoczęłam jeszcze na studiach. Wybór zarówno firmy, jak i branży był przypadkowy. Myślałam, że to tylko na chwilę, ale praca okazała się bardzo interesująca i całkowicie mnie pochłonęła. Szef powierzał mi coraz ważniejsze i coraz bardziej odpowiedzialne zadania, co mnie bardzo mobilizowało. I nagle okazało się, że ta praca całkowicie mnie porwała – opowiadała podczas konferencji LogMeeting "Kobieta logistyk" Aleksandra Kaszub. – Praca jest stresująca, wymaga wielu poświęceń, ale jest bardzo interesująca. Także dlatego, że człowiek pracuje w międzynarodowym towarzystwie, bo obsługujemy klientów niemal w całej Europie".

Doświadczeniami pracy w międzynarodowej organizacji podzieliła się podczas konferencji w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu również Marta Szymborska, menadżer ds. Komunikacji, PR i CSR w GS1 Polska. Ta organizacja, której siedziby znajdują się w Princeton w Stanach Zjednoczonych oraz w Brukseli w Belgii, zarządza systemem standardów GS1 na całym świecie. Standardy te stanowią zasady i wytyczne, które w jednolity sposób są stosowane przez wszystkie podmioty w celu usprawnienia operacji w łańcuchach dostaw. Marta Szymborska mówiła także o wartości marki, odpowiedzialności oraz znaczeniu komunikacji w biznesie. Zwłaszcza w międzynarodowej firmie, w której pracują ludzie nie tylko różnych zawodów, ale także posiadający różny kod kulturowy. Liczne, starannie dobrane przykłady, doskonale uświadomiły słuchaczom, jak bardzo w ostatnich latach w biznesie wzrosła wartość standardów i jak wielki wpływ – przede wszystkim dzięki mediom społecznościowym – na największe nawet przedsiębiorstwa zyskują klienci.

Obraz
© Marta Szymborska – Rada Systemu GS 1, Menadżer ds. komunikacji, PR i CSR GS1 Polska / kody kresowe i RFID | wsl.com.pl

Bardzo interesujące – zwłaszcza dla kobiet – było też wystąpienie Magdaleny Kopaszewkiej, Team Leader Airfreight Pricing, i Karoliny Wojciechowskiej, spedytora lotniczego, które w Kuehne+Nagel zajmują się transportem lotniczym. Obie panie są absolwentkami Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu i obie interesująco opowiadały nie tylko o swojej karierze w jednej z największych firm logistycznych w Europie, ale także o łączeniu absorbującej pracy z życiem prywatnym. Z dużą uwagą uczestnicy konferencji "Kobieta logistyk" wysłuchali też wystąpienia reprezentującej Sanmar Group Joanny Sawicka-Lewicka.
Konferencja LogMeeting to cykliczne, otwarte wydarzenie organizowane przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu. Kolejna odbędzie się jesienią tego roku. Relacje z wydarzeń i ofertę edukacyjna WSL znajdziecie na stronie internetowej http://wsl.com.pl.

Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
pracastudiakobiety sukcesu

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)