Trwa ładowanie...
d2ku18e
d2ku18e
Informacja prasowa
Ludzie

Graficy wolą czarny, a dziennikarze?

Średnio 40 godzin tygodniowo, co daje 2000 godzin w ciągu roku – właśnie tyle czasu Polacy spędzają w pracy. To aż 3,5 godziny więcej niż średnia europejska. Taki wynik kwalifikuje nasz kraj do pierwszej dziesiątki najbardziej zapracowanych krajów Starego Kontynentu. Co ciekawe, utrzymuje się on od 10 lat, a prognozy przewidują dalszy wzrost
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
d2ku18e

Średnio 40 godzin tygodniowo, co daje 2000 godzin w ciągu roku – właśnie tyle czasu Polacy spędzają w pracy. To aż 3,5 godziny więcej niż średnia europejska. Taki wynik kwalifikuje nasz kraj do pierwszej dziesiątki najbardziej zapracowanych krajów Starego Kontynentu. Co ciekawe, utrzymuje się on od 10 lat, a prognozy przewidują dalszy wzrost.

Z początkiem kwietnia 2014 roku Eurostat* udostępnił informacje na temat średniej liczby godzin spędzonych w pracy w Europie. Opublikowane dane plasują Polskę na 4. miejscu, ustępując miejsca wyłącznie Turcji, krajom byłej Jugosławii oraz Grecji (powyżej 42 godzin tygodniowo). W Danii i Norwegii pracuje się poniżej 34 godzin, a rekordzistami są Holendrzy – spędzają w pracy zaledwie 30 godzin tygodniowo.

W 2014 roku – mimo licznych świąt – w biurze spędzimy aż 2000 godzin. W 2015 roku będzie jeszcze intensywniej – aż 2016 godzin. Najbardziej pracowite miesiące w tym roku ciągle jeszcze przed nami – w lipcu i październiku czeka nas aż 184 godzin pracy, a dwa najbliższe (maj i czerwiec) to, dzięki dniom ustawowo wolnym od pracy, jedynie 160 godzin poświęconych pracy. W zależności od miesiąca, w biurze spędzamy 22 – 24,7% naszego czasu.

d2ku18e

2000 godzin spędzonych w pracy to dużo, a jak wiadomo, aby czas ten był efektywny, ważne jest, w jaki sposób zaaranżowane jest otoczenie. Wpływa ono nie tylko na efektywność i wydajność pracownika, ale także na jego zdrowie i dobre samopoczucie. Odpowiedni układ pomieszczeń, oświetlenie, widok z biurowego okna oraz cisza to tylko niektóre z elementów wpływających na efekt pracy. Liczy się także obecność roślin, która eliminuje liczbę błędów o 15%, a odpowiednie natężenie światła może zwiększyć produktywność nawet o 8%.

Jak się okazuje, nie bez znaczenia pozostaje również kolor pomieszczeń, w których pracujemy. Świadczą o tym badania przeprowadzone w ramach projektu Kolorowa Polska realizowanego przez markę Dekoral Fashion, które oprócz informacji na temat kolorów dominujących w polskich biurach, przedstawiają preferencje Polaków dotyczące wystroju pomieszczeń.

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród osób objętych badaniem, blisko 25% pracowników skłania się ku odcieniom zieleni i błękitu (dominuje tweedowa zieleń, limonkowa tafta, lazurowy szantung), odchodząc od koloru szarości i żółci (popularne w biurach cytrusowa żorżeta, perłowa organza i kremowe boucle).

Co ciekawe, badania wskazują na zależność preferencji kolorystycznych od wykonywanych zawodów:
blue jeanswybierają pracownicy sektora zdrowia i urody, działów Research&Development, budownictwa i IT,
lazurowy szantung to kolory biura preferowane przez administrację, edukację i szkolenia, branże hotelarską i HoReCa oraz pracowników mediów, kultury i sztuki,
cytrusowa żorżeta – jedna z najbardziej popularnych barw w biurze to wybór pracowników finansów.

d2ku18e
(fot. materiały prasowe)
Podziel się

Reklama spowita w czerń
Na tle wyborów poszczególnych branż mocno wyróżnia się branża kreatywna. Okazuje się, że 22% grafików, designerów, fotografów i osób związanych z reklamą marzy o biurze w kolorze… czarnym. Choć wybór może wydawać się nieco posępny, to wbrew pozorom, czerń sprzyja skupieniu.

Niedawno media poinformowały, że w Szwecji czas pracy niektórych urzędów skrócono do 6 godzin dziennie. W Polsce, jak widać, na taką zmianę się nie zanosi, mimo, że na zaangażowanie Polaków nie można narzekać. Pracujemy długo, często elastycznie, ale jak widać, ogromne znaczenie ma też, w jakich warunkach. Badania Kolorowa Polska pokazują, że kolory mają niebagatelny wpływ na jakość naszej pracy, dlatego w tej kwestii nie wolno pozostawać… zielonym!

  • - Eurostat, 04.2014, Dane Average number of usual weekly hours of work in main job, by sex, professional status, full-time/part-time and occupation.
d2ku18e

O akcji Dekoral Fashion Kolorowapolska.pl
Dane zbierane są za pomocą platformy kolorowapolska.pl oraz badań ankietowych na ulicach polskich miast. Za realizację projektu odpowiada agencja Biuro Podróży Reklamy.

Podziel się opinią

Share

d2ku18e

d2ku18e
d2ku18e