Koniec kultu młodości? Dojrzałe kobiety w kampaniach znanych marek

W mediach od lat promowany jest kult młodości. Ze zdjęć w popularnych magazynach mody patrzą na nas wyretuszowane w Photoshopie twarze oraz kuszą odchudzone przy pomocy zręcznych grafików ciała. Gdyby nie podpisy pod zdjęciami, często nie wiedzielibyśmy, kto zerka na nas z okładki.

W mediach od lat promowany jest kult młodości. Ze zdjęć w popularnych magazynach mody patrzą na nas wyretuszowane w Photoshopie twarze oraz kuszą odchudzone przy pomocy zręcznych grafików ciała. Gdyby nie podpisy pod zdjęciami, często nie wiedzielibyśmy, kto zerka na nas z okładki. Tym bardziej, że oprócz graficznych sztuczek, w grę wchodzą operacje plastyczne i zabiegi medycyny estetycznej. W efekcie wszystkie panie wyglądają jak zdjęte z jednej taśmy produkcyjnej. Te same duże oczy z doklejonymi rzęsami, napompowane usta i wydatne kości policzkowe.

Obecnie pokazanie kilku zmarszczek uważa się za akt niezwykłej odwagi. Jednocześnie przybywa osób, które mają dość plastikowych lalek, a oznaki starzenia uważają za piękne i zupełnie naturalne. Doskonałym przykładem jest Meryl Streep, która jeżeli nawet korzysta z dobrodziejstw medycyny estetycznej, robi to subtelnie, czego nie można powiedzieć o Renée Zellweger czy Umie Thurman.

Moda na starość

Drogie Panie, dobra wiadomość jest taka, że dojrzałość jest w modzie. Zdjęcia dojrzałych pań w odjechanych stylizacjach pojawiają się regularnie na łamach najpopularniejszych stron internetowych i pism drukowanych. Okazuje się, że modnym można być w każdym wieku. Nie umknęło to uwadze znanych projektantów, którzy zaczęli zapraszać do swoich kampanii dojrzałe kobiety. Trend ten wychwyciły media, które ogłosiły, że nastała moda na modelki 40+. W przemyśle odzieżowym, który najczęściej zatrudniał do sesji zdjęciowych kilkunastoletnie dziewczyny, jest to z pewnością olbrzymi przełom.

Moda na starość

Marka Dolce & Gabbana już od kilku sezonów pokazuje, że dojrzałe piękno jest w cenie, czego dowodem są sesje wizerunkowe z udziałem takich aktorek jak Monica Bellucci czy Claudia Schiffer. Ostatnio włoski duet projektantów zdecydował się uczynić bohaterkami swojej najnowszej kampanii hiszpańskie staruszki. Dzięki temu, sesja z udziałem "zwykłych" kobiet stała się bardzo autentyczna.

Obraz
© (fot. materiały prasowe)

Przykładów tego typu kampanii można znaleźć o wiele więcej. Dom mody Céline podjął współpracę z 80-letnią amerykańską dziennikarką Joan Didion, która pojawiła się przed obiektywem Juergena Tellera w najnowszej sesji wizerunkowej marki. Z kolei kanadyjska piosenkarka, 71-letnia Joni Mitchellzostała nową twarzą Saint Laurent Paris, a 93-letnia Iris Apfel, amerykańska businesswoman i ikona mody reklamowała najnowszą kolekcję marki Alexis Bittar oraz została bohaterką kampanii Spade. Duże poruszenie wywołały również zdjęcia promujące bieliznę American Apparel, na których pojawiła się siwowłosa staruszka.

W powyższym temacie branża kosmetyczna również nie pozostaje w tyle. Już jakiś czas temu MAC do swojej sesji wizerunkowej zatrudnił supermodelki z lat siedemdziesiątych. W ich kampanii wystąpiły 57-letnia wówczas Jerry Hall, 62-letnia Pat Cleveland i 66-letnia Marisa Berenson. W tym roku nową twarzą L’Oreal została 69-letnia Helen Mirren, a 68-letnia Charlotte Rampling reklamowała produkty marki Nars.

Starość nie jest już tematem tabu, a moda na dojrzałość nie jest żadnym chwilowym trendem. Jak widać, w cenie jest bagaż doświadczeń, pasje i mądrość, a zmarszczki na twarzy mogą być zdecydowanym atutem. Dzięki temu, czujemy, że mamy do czynienia z prawdziwym człowiekiem, a nie plastikowym wytworem mediów masowych.

Obraz
© (fot. materiały prasowe)
Wybrane dla Ciebie
Przeżyła śmierć kliniczną. Mówi, co widziała "po tamtej stronie"
Przeżyła śmierć kliniczną. Mówi, co widziała "po tamtej stronie"
Stulatkowie piją regularnie. To recepta na długowieczność
Stulatkowie piją regularnie. To recepta na długowieczność
Już planuje święta. Mówi, co będą robić z Kurzajewskim
Już planuje święta. Mówi, co będą robić z Kurzajewskim
Stanęła w opiętej sukni z koronek. Sokołowska wygląda obłędnie
Stanęła w opiętej sukni z koronek. Sokołowska wygląda obłędnie
Czujesz taki zapach w domu? To znak, że pluskiew są tysiące
Czujesz taki zapach w domu? To znak, że pluskiew są tysiące
"Mam ADD". Mówi, z czym się zmaga na co dzień
"Mam ADD". Mówi, z czym się zmaga na co dzień
Doszło do "sprzeczki". "A tobie pracę w telewizji kto załatwił?"
Doszło do "sprzeczki". "A tobie pracę w telewizji kto załatwił?"
Trenuje do finału "TzG". Mówi o atmosferze po wpisie Rogacewicza
Trenuje do finału "TzG". Mówi o atmosferze po wpisie Rogacewicza
Po kawie biegiem do WC? Lekarz mówi, co to oznacza
Po kawie biegiem do WC? Lekarz mówi, co to oznacza
Miała 14 lat, gdy kazał jej się rozebrać. "Byłam pod wpływem alkoholu"
Miała 14 lat, gdy kazał jej się rozebrać. "Byłam pod wpływem alkoholu"
Tak ratują związek. Waniliowy seks buduje intymność na nowo
Tak ratują związek. Waniliowy seks buduje intymność na nowo
Maciej Radel zdobył serca widzów w "BrzydUli". Tak wygląda dziś
Maciej Radel zdobył serca widzów w "BrzydUli". Tak wygląda dziś