Koniec kultu młodości? Dojrzałe kobiety w kampaniach znanych marek

W mediach od lat promowany jest kult młodości. Ze zdjęć w popularnych magazynach mody patrzą na nas wyretuszowane w Photoshopie twarze oraz kuszą odchudzone przy pomocy zręcznych grafików ciała. Gdyby nie podpisy pod zdjęciami, często nie wiedzielibyśmy, kto zerka na nas z okładki.

W mediach od lat promowany jest kult młodości. Ze zdjęć w popularnych magazynach mody patrzą na nas wyretuszowane w Photoshopie twarze oraz kuszą odchudzone przy pomocy zręcznych grafików ciała. Gdyby nie podpisy pod zdjęciami, często nie wiedzielibyśmy, kto zerka na nas z okładki. Tym bardziej, że oprócz graficznych sztuczek, w grę wchodzą operacje plastyczne i zabiegi medycyny estetycznej. W efekcie wszystkie panie wyglądają jak zdjęte z jednej taśmy produkcyjnej. Te same duże oczy z doklejonymi rzęsami, napompowane usta i wydatne kości policzkowe.

Obecnie pokazanie kilku zmarszczek uważa się za akt niezwykłej odwagi. Jednocześnie przybywa osób, które mają dość plastikowych lalek, a oznaki starzenia uważają za piękne i zupełnie naturalne. Doskonałym przykładem jest Meryl Streep, która jeżeli nawet korzysta z dobrodziejstw medycyny estetycznej, robi to subtelnie, czego nie można powiedzieć o Renée Zellweger czy Umie Thurman.

Moda na starość

Drogie Panie, dobra wiadomość jest taka, że dojrzałość jest w modzie. Zdjęcia dojrzałych pań w odjechanych stylizacjach pojawiają się regularnie na łamach najpopularniejszych stron internetowych i pism drukowanych. Okazuje się, że modnym można być w każdym wieku. Nie umknęło to uwadze znanych projektantów, którzy zaczęli zapraszać do swoich kampanii dojrzałe kobiety. Trend ten wychwyciły media, które ogłosiły, że nastała moda na modelki 40+. W przemyśle odzieżowym, który najczęściej zatrudniał do sesji zdjęciowych kilkunastoletnie dziewczyny, jest to z pewnością olbrzymi przełom.

Moda na starość

Marka Dolce & Gabbana już od kilku sezonów pokazuje, że dojrzałe piękno jest w cenie, czego dowodem są sesje wizerunkowe z udziałem takich aktorek jak Monica Bellucci czy Claudia Schiffer. Ostatnio włoski duet projektantów zdecydował się uczynić bohaterkami swojej najnowszej kampanii hiszpańskie staruszki. Dzięki temu, sesja z udziałem "zwykłych" kobiet stała się bardzo autentyczna.

Obraz
© (fot. materiały prasowe)

Przykładów tego typu kampanii można znaleźć o wiele więcej. Dom mody Céline podjął współpracę z 80-letnią amerykańską dziennikarką Joan Didion, która pojawiła się przed obiektywem Juergena Tellera w najnowszej sesji wizerunkowej marki. Z kolei kanadyjska piosenkarka, 71-letnia Joni Mitchellzostała nową twarzą Saint Laurent Paris, a 93-letnia Iris Apfel, amerykańska businesswoman i ikona mody reklamowała najnowszą kolekcję marki Alexis Bittar oraz została bohaterką kampanii Spade. Duże poruszenie wywołały również zdjęcia promujące bieliznę American Apparel, na których pojawiła się siwowłosa staruszka.

W powyższym temacie branża kosmetyczna również nie pozostaje w tyle. Już jakiś czas temu MAC do swojej sesji wizerunkowej zatrudnił supermodelki z lat siedemdziesiątych. W ich kampanii wystąpiły 57-letnia wówczas Jerry Hall, 62-letnia Pat Cleveland i 66-letnia Marisa Berenson. W tym roku nową twarzą L’Oreal została 69-letnia Helen Mirren, a 68-letnia Charlotte Rampling reklamowała produkty marki Nars.

Starość nie jest już tematem tabu, a moda na dojrzałość nie jest żadnym chwilowym trendem. Jak widać, w cenie jest bagaż doświadczeń, pasje i mądrość, a zmarszczki na twarzy mogą być zdecydowanym atutem. Dzięki temu, czujemy, że mamy do czynienia z prawdziwym człowiekiem, a nie plastikowym wytworem mediów masowych.

Obraz
© (fot. materiały prasowe)

Wybrane dla Ciebie

Zbudowała biznesowe imperium. Oto, co sądzi o parytetach płci
Zbudowała biznesowe imperium. Oto, co sądzi o parytetach płci
Kto posadzi, ten pożałuje. Nawet milion złotych kary
Kto posadzi, ten pożałuje. Nawet milion złotych kary
Takich zdań lepiej nie mówić. Od razu zdradzają niską inteligencję emocjonalną
Takich zdań lepiej nie mówić. Od razu zdradzają niską inteligencję emocjonalną
Ścięła większość włosów. Chwyciła za nożyczki i pokazała efekt
Ścięła większość włosów. Chwyciła za nożyczki i pokazała efekt
Tak Kasprzyk ubrała się na jubileusz "TzG". Spódniczka mini to dopiero początek
Tak Kasprzyk ubrała się na jubileusz "TzG". Spódniczka mini to dopiero początek
Niebezpieczne zdjęcia dzieci w sieci. Ostrzega rodziców
Niebezpieczne zdjęcia dzieci w sieci. Ostrzega rodziców
Tak zarabia na życie po zniknięciu z mediów. "Odkryłam nową drogę"
Tak zarabia na życie po zniknięciu z mediów. "Odkryłam nową drogę"
Żołnierki z Ukrainy o molestowaniu. "Na takim etapie następuje seks"
Żołnierki z Ukrainy o molestowaniu. "Na takim etapie następuje seks"
Musiała go "hamować". Był od niej starszy o 26 lat
Musiała go "hamować". Był od niej starszy o 26 lat
Przez 2 lata nie jadł mięsa. Mówi, dlaczego znowu zaczął
Przez 2 lata nie jadł mięsa. Mówi, dlaczego znowu zaczął
Stanęła w sukni z rozcięciem. Wybrała najmodniejszy kolor na jesień
Stanęła w sukni z rozcięciem. Wybrała najmodniejszy kolor na jesień
Polka z USA dostała prezent od Nawrockiej. Pokazała zawartość pudełka
Polka z USA dostała prezent od Nawrockiej. Pokazała zawartość pudełka