Koniec z "efektem Kate"? Serwis eBay podaje, że inna arystokratka wyznacza trendy
Księżna Kate uważana jest za jedną z najlepiej ubranych arystokratek na całym świecie. Jej kreacje są dobierane zawsze z dużym smakiem, a ona sama wygląda w nich nienagannie i nieszablonowo. Niestety w ostatnim rankingu zdetronizowała ją inna dama. Co ciekawe, zajęło jej to jedynie dwa lata. Cokolwiek na siebie włoży, wyprzedaje się z prędkością światła. Zobaczcie, o kim mowa.
Według nowego raportu serwisu eBay, to dwuletnia księżniczka Charlotte prześcignęła swoją mamę w rankingu najczęściej naśladowanych stylizacji. - Rodzina królewska cieszy się wielką popularnością wśród brytyjskich nabywców, a Jej Królewska Mość regularnie przyciąga uwagę kupujących. Jednak znacznie większy wpływ na decyzje zakupowe Brytyjczyków wywiera najmłodsze pokolenie, czyli księżniczka Charlotte i książę George - powiedział Murray Lambell, wiceprezes ds. Handlu eBay.
Liczba wyszukiwań hasła "księżniczka Charlotte" w serwisie eBay zwiększyła się 10-krotnie po jej drugich urodzinach. Dziewczynka 2 maja skończyła 2 lata i z tej okazji Pałac Kensington opublikował oficjalne zdjęcie księżniczki w uroczym żółtym sweterku. Model ten wyprzedał się w mgnieniu oka. Ze sklepów zniknęły też wszystkie podobne do niego sweterki. Zainteresowanie było tak duże, że w innych sklepach internetowych bardzo szybko pojawiły się też imitacje.
- Księżniczka Charlotte ma w tym roku największy wpływ na wydatki kupujących ze wszystkich członków rodziny królewskiej. Jej żółty sweter z urodzinowego zdjęcia wywołał największy procentowy wzrost liczby wyszukiwań odzieży. Od momentu jego opublikowania przez cały miesiąc hasło "żółty sweter" wyszukiwano średnio trzy razy na godzinę - powiedział przedstawiciel platformy handlowej eBay.
Podobna sytuacja do tej z urodzinowym sweterkiem powtórzyła się w przypadku błękitnej sukienki, którą księżniczka miała na sobie w lipcu podczas wizyty w Niemczech. W pewnym momencie sukienkę wyszukiwano co godzinę.
Efekt Kate w Ameryce
Szeroko komentowane stroje Kate stały się jej znakiem rozpoznawczym. Kobiety chcą wyglądać tak jak księżna, ponieważ jej styl jest stonowany i prosty, a nie waha się też sięgać też po odzież z tzw. niższej półki. Za każdym razem, kiedy księżna pokaże się publicznie, wywołuje to określone zachowania zakupowe. Mechanizm ten doczekał się już nawet fachowej nazwy: "efekt Kate".
Zdaniem eBay księżna Kate ma ogromny udział w promowaniu brytyjskich marek, zwłaszcza w Ameryce. Amerykanie wyszukują hasło "Kate Middleton" dwukrotnie częściej niż Brytyjczycy. Bazując na wynikach wyszukiwań na eBayu, najbardziej pożądaną kreacją wśród kobiet w Stanach Zjednoczonych była kobaltowa sukienka, którą Kate miała na sobie w kwietniu. Sukienka kosztowała 550 funtów i ze sklepu internetowego wyprzedała się błyskawicznie. Kupujący zaczęli więc wyszukiwać ją na eBayu. Brytyjkom bardziej podobała się różowa sukienka Alexandra McQueena, którą Kate założyła na ślub siostry, Pippy Middleton. Sześć osób na godzinę wyszukiwało jej w dniu uroczystości.
Roczna ankieta sprzedaży eBaya wykazała, że najczęściej wyszukiwane produkty miały związek z rodziną królewską i celebrytami. To dowodzi, jak wielki wpływ na wybory kupujących wywierają znane osobistości. Czy wy również naśladujecie styl gwiazd i książąt?