Blisko ludziMcDonald's wprowadza papierowe słomki do restauracji w Polsce

McDonald's wprowadza papierowe słomki do restauracji w Polsce

Plastikowe słomki są passe. Rozumieją to nawet tacy giganci, jak McDonald's, którzy swoje imperium opierają na jednorazowych opakowaniach. Dlatego już w poniedziałek 7 stycznia rozpocznie się pilotażowy projekt, w ramach którego w sześciu restauracjach w Polsce, obok plastikowych słomek pojawią się papierowe alternatywy.

McDonald's wprowadza papierowe słomki do restauracji w Polsce
Źródło zdjęć: © 123RF
Aleksandra Kisiel

06.01.2019 | aktual.: 06.01.2019 17:36

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Plastikowe słomki i jednorazowe kubki zalewają świat. 2018 był rokiem uświadamiania. 2019 będzie rokiem działań. A te ruszają z kopyta nie tylko w Parlamencie Europejskim, ale też w korporacjach. McDonald's, który latem ogłosił, że planuje zupełnie wycofać plastikowe słomki ze swoich brytyjskich placówek, podejmuje działania również w Polsce. Na razie na małą skalę. Od poniedziałku, 7 stycznia klienci sześciu restauracji będą mogli wybrać papierową słomkę, zamiast plastikowej.

Ekologicznym eksperymentem zostały objęte następujące miasta: Warszawa, ul. Świętokrzyska 3; Katowice, ul. Stawowa 5; Poznań, ul. Grunwaldzka 104 c; Gdańsk, ul. Bażyńskiego 2; Wrocław, Rynek 30; Mrągowo.

"Słomki ze względu na swój mały rozmiar są trudne do wychwycenia przez systemy segregacji odpadów i dlatego nie są poddawane segregacji i recyklingowi w takim stopniu, jak inne odpady plastikowe. W minionym roku dużo mówiło się o tej kwestii. To jednak tylko jeden z aspektów szerszego tematu opakowań jednorazowych, na którym się skupiamy w ramach strategii Scale For Good" - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Obraz
© Getty Images

Prowadzony w Polsce eksperyment nie jest wyłącznie zabiegiem PR-owym. Wspominana przez Borys-Karwacką strategia Scale For Good zakłada, że do 2025 roku wszystkie opakowania będą wykonane z materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku, zaś odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiać do recyklingu. Sieć aktywnie poszukuje alternatyw dla plastiku. Wraz ze Starbucks oraz grupą inwestycyjną Closed Loop Partners, rozpoczęła program "NextGen Cup Challenge”. Celem inicjatywy jest stworzenie jednorazowego kubka, który w całości będzie nadawał się do powtórnego przetworzenia. Koniec konkursu jest bliski. W lutym dowiemy się, którzy wynalazcy otrzymają granty na wprowadzenie swoich pomysłów w życie. Przewidzianych jest siedem nagród w wysokości do miliona dolarów.

Zanim jednak te ekologiczne alternatywy trafią do restauracji i kawiarni, możesz po prostu poprosić o napój bez słomki. Wówczas z dumą możesz korzystać z hasztagu #zerowaste.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Komentarze (1)