#MocDobroci, czyli Dzień Dobrych Uczynków na słodko
19 maja, Dzień Dobrych Uczynków. Firma Wawel i Fundacja "Wawel z Rodziną" już po raz czwarty pamiętają o tym ważnym dniu. Do wybranych osób, które na przestrzeni ostatnich miesięcy angażowały się w pomaganie innym, marka wysyła słodkie upominki i dziękuje za godną pochwały postawę. Ale to dopiero początek, bo do inicjatywy pod nazwą #MocDobroci może dołączyć każdy z nas.
19.05.2021 08:00
Dzień Dobrych Uczynków to święto społecznych i bezinteresownych działań. A tych – szczególnie w czasie pandemii – nie brakuje.
Według szacunków CBOS, niemal 3/4 Polaków twierdzi, że należy być wrażliwym i gotowym do pomocy innym. Jak wynika z raportu "Filantropia w CEE 2020", polscy darczyńcy na działania charytatywne przeznaczają już miliard euro. Co więcej, blisko 40 proc. Polaków uważa, że wybuch pandemii COVID-19 zmienił ich zachowania w obszarze dobroczynności, a dla około 13 proc. był to moment przełomowy, który sprawił, że zaczęli pomagać innym.
Według danych, które zebrała Havas Media Group, w czasie lockdownu 60 proc. badanych pomagało oferując innym swój czas i umiejętności. Szyliśmy maseczki, robiliśmy i dostarczaliśmy zakupy seniorom czy udzielaliśmy korepetycji dzieciom. 35 proc. pomagało przekazując potrzebującym pieniądze lub niezbędne rzeczy.
Słodkie "dziękuję" za dobre serce
Świętowany 19 maja Dzień Dobrych Uczynków to doskonały moment, by przypomnieć sobie, jak ważne jest, by zauważać problemy innych i pomagać tym, którzy naszego wsparcia potrzebują. Tym bardziej, że w większości przypadków wystarczy drobny gest, miłe słowo czy niewielka kwota. 19 maja to także idealny czas, by powiedzieć "dziękujemy" tym, którzy każdego dnia bezinteresownie niosą pomoc innym.
Z okazji Dnia Dobrych Uczynków, marka Wawel przeprowadza wyjątkową akcję – #MocDobroci. Śledząc doniesienia medialne oraz media społecznościowe, firma wybrała osoby, które angażują się w szeroko rozumiane czynienie dobra. 19 maja w podziękowaniu za swoje wielkie serce każda z nich otrzyma słodki upominek. Co ważne, obdarowani wskażą także kolejne osoby, które warto docenić, opowiadając przy tym o ich dokonaniach. W ten sposób #MocDobroci, zataczając coraz szersze kręgi, będzie inspirować do działania kolejne osoby.
Co więcej, 19 maja w mediach społecznościowych marki Wawel wystartuje akcja, w ramach której każdy będzie mógł podzielić się historią i opowiedzieć o osobach czyniących dobre uczynki. Dla wybranych Wawel również przekaże słodkie upominki.
Dobre uczynki są wpisane w DNA naszej marki – nie tylko w słowach, ale i w działaniach. Od 13 lat prowadzimy Fundację „Wawel z Rodziną” powołana przez firmę Wawel SA, która otacza opieką dzieci, młodzież i całe rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej – zapewnia Sylwia Warnecka, CSR Manager w firmie Wawel. Wiemy też, jak ważne jest docenienie gestów życzliwości, to sprawia, że dobro może nieść się dalej – dodaje. Ta akcja to doskonała okazja, by docenić tych, którzy każdego dnia swoją dobrocią wspierają innych.
Cztery lata świętowania
W tym roku marka Wawel celebruje Dzień Dobrych Uczynków już po raz czwarty. Każdego roku świętowanie przybiera inną formę.
W 2018 i 2019 roku, za sprawą współpracy firmy Wawel i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie, po centrum miasta miasta jeździł Tramwaj Pełen Dobra. Pasażerowie mogli liczyć na wzajemną życzliwość i uprzejmość, pomaganie przy wsiadaniu i wysiadaniu, moc uśmiechu i słodycze. W 2018 mogli też wziąć udział w akcji społeczno-konsumenckiej "Serce Rośnie" i pomóc jednej z pięciu wybranych organizacji dobroczynnych biorących udział w programie.
W ubiegłym roku Wawel również świętował Dzień Dobrych Uczynków, organizując konkurs dla podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych, w ramach którego dzieci miały pokazać, jak wyobrażają sobie czynienie dobra.
Dobro od najmłodszych lat
Wawel oraz Fundacja "Wawel z Rodziną", w myśl zasady "czujesz się dobrze, czynisz dobrze", od lat pomagają potrzebującym oraz inspirują innych do czynienia dobra.
2020 rok upłynął pod znakiem wsparcia instytucji zaangażowanych w pomoc osobom dotkniętym skutkami pandemii. Słodyczami, Wawel dziękował lekarkom, lekarzom, ratownikom i pielęgniarkom ze szpitali i placówek w Myślenicach i Krakowie za ich codzienną walkę z koronawirusem. Fundacja uruchomiła też program i konkurs edukacyjny "#DobraRobotaChallenge, czyli kim chcę być, gdy dorosnę". Do końca grudnia pakiet materiałów edukacyjnych pobrały 253 placówki.
Fundacja prowadzi również innowacyjny program skierowany do świetlic środowiskowych "Dobro od Dziecka". Jego celem jest uczenie dzieci, czym jest dobro i motywowanie ich do szerzenia dobra w najbliższej okolicy. Wspiera też rodziny w trudnej sytuacji życiowej i materialnej, m.in. poprzez dofinansowanie posiłków w szkołach czy wyjazdów na "zielone szkoły". Organizuje spotkania, prelekcje i wykłady, a także współpracuje z lokalnymi instytucjami, stowarzyszeniami, placówkami oświatowymi i ośrodkami pomocy społecznej.
Więcej informacji na temat działań prowadzonych przez firmę Wawel można znaleźć na stronach www.wawel.com.pl i www.fundacjawawel.pl oraz oficjalnym profilu marki na Facebooku.