Monnari – oferta i historia firmy
Monnari jest marką odzieżową, która zajmuje się projektowaniem i sprzedażą ubrań dla kobiet po 30. roku życia. Za szycie odzieży spod znaku Monnari odpowiadają firmy zewnętrzne m.in. z Polski oraz Chin (przedsiębiorstwo nie dysponuje własnymi pracowniami krawieckimi).
Monnari – historia firmy
Monnari jest obecne na rynku od 1998 r. Osiem lat po swoim debiucie w branży odzieżowej firma dokonała głośnej prezentacji najnowszej wówczas kolekcji – głośnej, bo modelką, która występowała w ubraniach Monnari, była słynna Claudia Schiffer.
Jednak w 2009 r. firma przeszła poważny kryzys finansowy, będący pokłosiem upadku banku Lehman Brothers. Wcześniej Monnari próbowało zawojować rynek odzieżowy w Rosji i Niemczech, co również nie wyszło tej marce na dobre. W efekcie akcje Monnari, które od 2007 r. jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, potaniały do 70 groszy, a długi firmy sięgnęły 130 milionów zł. Ze stanowiska prezesa odszedł ponadto Marek Banasiak, który jest jednym z założycieli Monnari.
Monnari jest fenomenem, jeśli chodzi o firmy w Polsce, gdyż mimo tych problemów przedsiębiorstwu udało się przetrwać. Spółka porozumiała się z wierzycielami, a sąd nie ogłosił jej upadłości likwidacyjnej. W 2013 r. Monnari spłaciło ostatnią część swojego długu.
Obecnie Monnari to jeden z czołowych producentów odzieży damskiej segmentu premium. Firma w całym kraju zatrudnia ponad 1000 osób. Sklep Monnari można znaleźć praktycznie w każdej większej polskiej galerii handlowej. W sumie firma otworzyła już ponad 150 takich lokali.
Główną siedzibą Monnari jest budynek przy ul. Radwańskiej 6 w Łodzi, a prezesem firmy jest Mirosław Misztal.
Monnari – oferta
Częścią garderoby, z którą przez wiele lat kojarzyła się firma Monnari, jest bluzka. Firma deklaruje jednak, że stara się cały czas poszerzać swoją ofertę, co widać po oferowanych przez nią produktach. W tym momencie Monnari ubiera swoje klientki dosłownie we wszystko – od zwykłego t-shirtu, po elegancki kożuch. W asortymencie firmy znajdują się m.in.:
- sukienki Monnari;
- spódnice Monnari;
- spodnie Monnari;
- swetry Monnari;
- kamizelki Monnari;
- płaszcze Monnari;
- żakiety Monnari;
- kurtki Monnari;
- tuniki Monnari;
- buty Monnari.
Warto wspomnieć, że Monnari stara się robić odzież dla klientek o różnych sylwetkach. Firma oferuje specjalną kolekcję Monnari Plus Size, która składa się z ubrań dla pań noszących nieco większe rozmiary (do rozmiaru 52).
Jednak Monnari to nie tylko odzież, ale też galanteria i biżuteria. Z tej pierwszej kategorii produktów klientki Monnari mają do wyboru m.in. paski, rękawiczki i torebki, a z drugiej – bransoletki, kolczyki oraz naszyjniki.
Produkty Monnari to głównie "nowoczesna klasyka", gdyż cechuje je elegancja i stonowany wygląd, a jednocześnie odpowiadają one najnowszym trendom.
Monnari – salony firmowe
Po kryzysie finansowym, jaki dotknął firmę Monnari w 2009 r., nie ma już śladu, a firma skupia się obecnie na rozwoju swojej sieci sprzedaży. Monnari postawiło sobie za cel rozszerzenie powierzchni każdego swojego salonu do 200-300 mkw.
Po ubrania Monnari sięgają ludzie znani z mediów
W ubraniach Monnari regularnie występują znane osoby. Przykładowo w bluzce Monnari pokazała się popularna prezenterka telewizyjna Dorota Wellman.
Monnari – kolekcje
Monnari dba o to, by najnowsze kolekcje miały odpowiednie wsparcie promocyjne. Od czasu pokazu mody z udziałem Claudii Schiffer firma nie dokonała jednak niczego równie spektakularnego.
Monnari – klienci
Projektanci Monnari nie zapominają o kobietach, które mają trudności z dopasowaniem ubrań do swojej sylwetki. To odróżnia Monnari od wielu innych firm na rynku, które sprzedają ubrania jedynie dla wyjątkowo szczupłych osób.