WP

Odchudzające smoothie – sposób na dietę pełną przyjemności

Każdy, kto próbuje schudnąć, przynajmniej raz rozpoczyna dietę. Wiele sobie odmawia, czasem głoduje, tymczasem dieta smoothie to jedna z tych diet, które pozwalają nasycić brzuch, dodają energii, a przy tym redukują przyswajalność tłuszczów. Warto jej spróbować.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Smoothie może stanowić pełny posiłek lub lekką przekąskę
Smoothie może stanowić pełny posiłek lub lekką przekąskę (Shutterstock.com)
WP

Jak działa smoothie odchudzające?

Smoothie to rodzaj koktajlu złożonego ze zmiksowanych warzyw i owoców z dodatkiem przypraw i lodu. Dzięki temu, że jest to danie sycące, niskokaloryczne i lekkostrawne, stanowi świetną propozycję na śniadanie lub posiłek w przerwie treningu.

Osobom ćwiczącym i odchudzającym się polecane są smoothie dietetyczne, które z powodzeniem mogą stanowić pełnowartościowy posiłek. Dzięki zawartości błonnika smoothie jest syte i łatwo się trawi. Tłuszcze z kolei pozwalają się wchłaniać bogactwu witamin: witaminie A, witaminie D, witaminie E i witaminie K. Odchudzające smoothie dostarczy również antyutleniaczy oraz minerałów takich jak magnez, wapń czy żelazo.

WP

Jak przygotować smoothie odchudzające?

Smoothie to koktajl złożony z owoców i warzyw, z dodatkiem przypraw i lodu. Wszystkie składniki są miksowane i często łączone z muesli albo granolą. Istnieje kilka zasad przygotowywania dietetycznego smoothie:

  • powinno być przyrządzane tuż przed spożyciem z racji tego, że bogactwo witamin bardzo szybko się utlenia i w konsekwencji traci swoje właściwości,
  • najlepiej spożywać je rano, ponieważ są źródłem energii,
  • zamiast soku lepiej wybrać świeże owoce, które zawierają o wiele więcej błonnika, czyli substancji, która nie tylko poprawia metabolizm, ale również daj poczucie sytości,
  • w odchudzającym smoothie powinny znaleźć się przede wszystkim warzywa, które są mniej kaloryczne i dostarczają zdecydowanie mniej cukru; najlepsze będą ogórki, pomidory, pietruszka, a także wszelkie warzywa zielone, czyli szpinak, natka pietruszki, świeża bazylia, jarmuż czy rukola, które są bogatym źródłem magnezu,
  • do smoothie odchudzającego warto dodać produkty zawierające tłuszcze, bo te pozwalają na szybsze wchłanianie witamin i obniżają indeks glikemiczny; tłuszcze znaleźć można w nasionach lnu i chia, mleku migdałowym albo kokosowym, awokado lub orzechach,
  • jeśli koktajl wymaga posłodzenia, to najlepiej uzyć do tego miodu,
  • odchudzające smoothie będzie smaczniejszcze i bogatsze w antyoksydanty po dodaniu świeżych ziół i przypraw korzennych – cynamonu, kurkumy czy kardamonu,
  • objętości, która zapewni sytość, doda smoothie lód, który przy okazji nie wpłynie na kaloryczność czy wartość energetyczną.

Przepis na odchudzające smoothie

Przepis na lekkie i sycące odchudzające smoothie ze szpinakiem i owocami:

WP

Składniki:
• 25 g szpinaku,
• 100 g gruszek,
• 100 g zielonych winogron (bez pestek),
• pół awokado,
• 2 łyżeczki miodu,
• 2 łyżki świeżego soku z limonki,
• kilka kostek lodu.

Sposób przygotowania: gruszki obrać, usunąć pestki i pokroić w kostkę, a miąższ awokado delikatnie rozdrobnić. W pojemniku zmiksować szpinak, winogrona, awokado, gruszkę, lód i sok z limonki, dodać miód i jeszcze raz zamieszać.

Polub WP Kobieta
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP