PERRIER x MURAKAMI – współpraca inspirowana popowym uniwersum artysty

Andy Warhol, Salvador Dalí, Bernard Villemot, Raymond Savignac – to tylko kilku wybitnych artystów, którzy do tej pory współpracowali z ikoniczną marką wody mineralnej PERRIER. Grono twórców powiększyło się właśnie o kolejnego: japońskiego artystę Takashiego Murakamiego, który zaprojektował butelki dla marki. Z okazji wprowadzenia edycji limitowanej PERRIER x MURAKAMI w Polsce w Warszawie powstał specjalny mural, stanowiący niepowtarzalne tło do zdjęć „selfie”.

PERRIER x MURAKAMI – współpraca inspirowana popowym uniwersum artystyPERRIER x MURAKAMI – współpraca inspirowana popowym uniwersum artysty
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Francuska marka gazowanej naturalnej wody mineralnej Perrier wprowadza nowe, limitowane edycje wody w butelkach z projektami autorstwa Murakamiego. Kultowe zielone butelki wody PERRIER ozdobione zostały charakterystycznymi dla twórczości japońskiego artysty ornamentami – kolorowymi, „uśmiechniętymi” kwiatkami oraz postaciami z jego najpopularniejszych prac – Kaikai i Kiki.

PERRIERA związki ze sztuką

PERRIER x MURAKAMI to kontynuacja głośnych i odnoszących sukcesy współprac francuskiej marki ze światowymi artystami. Początki ich zainteresowania sztuką sięgają lat 30. XX wieku, kiedy to słynny portrecista paryżanek stworzył „Dziewczynę PERRIER” – przykuwający uwagę obraz przedstawiający nowoczesną Francuzkę, która miała uosabiać wszystkie cechy francuskiej marki. W latach 50. PERRIER zaprosił do współpracy znanych plakacistów i ilustratorów – m.in. Jeana Carlu czy Raymonda Savignac, by uwolnili swoją wyobraźnię i kreatywność oraz stworzyli prace nawiązujące do nowego sloganu marki „Pschitt”.

W 1969 roku czytelnicy francuskich gazet „France-Soir” i „Le Figaro” mogli podziwiać całostronicowe dzieło Salvadora Dalí stworzone specjalnie dla PERRIERA, a rok później Bernard Villemont, nawiązując do nowego hasła marki „PERRIER c’est fou” ("PRERIER jest szalony") stworzył serię zabawnych plakatów, w tym jeden będący hołdem dla Jospehine Baker i jej kultowej bananowej spódnicy.

Villemont przedstawił na nim czarnoskórą kobietę przyodzianą w biżuterię z zielonych butelek PERRIER. Współpraca w latach 80. z Andym Warholem przyniosła marce ponad 40 prac, a sam ich autor zdobył nagrodę French National Poster. Warhol był nie tylko wybitnym artystą i jednym z głównych przedstawicieli pop-artu, ale również ważną postacią w życiu i twórczości Murakamiego. Przez wielu Murakami postrzegany jest jako jego następca, niekiedy określany nawet mianem „japońskiego Warhola”.

PERRIER x MURAKAMI – współpraca inspirowana popowym uniwersum artysty
PERRIER x MURAKAMI – współpraca inspirowana popowym uniwersum artysty © materiały partnera

Sztuka Takashiego Murakamiego

Takashi Murakami to jeden z czołowych japońskich artystów współczesnych. Jest autorem wielu dzieł, w tym obrazów, rzeźb oraz filmów. Inspiracje czerpie z tradycyjnego malarstwa japońskiego, science fiction, anime, a jego twórczość łączy wątki popkultury, historii i sztuki. Jego prace wystawiane były na całym świecie. Popularność przyniosły mu także współprace z topowymi markami modowymi jak Louis Vuitton czy Vans, a także z muzykami Kanye Westem czy Pharellem Williamsem. Teraz dołącza do grona artystów, którzy współpracowali z kultową francuską marką wody mineralnej.

„Kiedy marka PERRIER zwróciła się do mnie z propozycją współpracy, poczułem się niezwykle szczęśliwy, gdyż mam z nią mnóstwo pozytywnych skojarzeń. Pamiętam, jak w wieku 18 lat byłem na pierwszej romantycznej randce i zamówiłem butelkę PERRIER, myląc ją z alkoholem. Czułem się bardzo zdezorientowany, kiedy nie odczułem żadnych skutków po wypiciu kilku szklanek!” – wspomina Takashi Murakami.

PERRIER x MURAKAMI – współpraca inspirowana popowym uniwersum artysty
PERRIER x MURAKAMI – współpraca inspirowana popowym uniwersum artysty © materiały partnera

„Takashi Murakami to jeden z najwybitniejszych współczesnych żyjących artystów na świecie. Udało mu się stworzyć sztukę, która jest zarówno przystępna, jak i głęboko przemyślana, z uwzględnieniem tego, co najświeższe i odpowiednie dla najszerszej publiczności. Żywiołowość i radość bijąca z prac Murakamiego idealnie współgra z PERRIER” – mówi Paul Cordina, globalny dyrektor komunikacji marki PERRIER.

Na styku sztuki i codzienności

Francuska marka wody mineralnej od ponad wieku współpracuje z najbardziej znanymi artystami na świecie. Chce w ten sposób dać możliwość ludziom częstszego obcowania ze sztuką oraz zwiększyć jej dostępność dla szerszego grona. Najnowsza współpraca z japońskim artystą to zaproszenie do popowego, kolorowego i pełnego pozytywnych emocji świata Takashiego Murakamiego.

Po globalnej premierze woda PERRIER w butelkach z limitowanej edycji dostępna jest również w Polsce w trzech wariantach: w szklanych butelkach o pojemności 0,33 l i 0,75 l oraz w butelce PET o pojemności 1 l. Można je znaleźć w sklepach prowadzących sprzedaż wody PERRIER w całym kraju, w standardowych cenach.

Wprowadzeniu limitowanej edycji w Polsce towarzyszy kampania w mediach społecznościowych, w tym na Instagramie marki: instagram.com/perrierpolska, a także aktywacja miejska. W Warszawie przy ul. Parkingowej 21 stworzono bowiem specjalny artystyczny mural, który może stanowić wyjątkowe spotkanie ze sztuką, ale też świetne tło do zdjęć „selfie”. Ten wyjątkowy „selfie spot” PERRIER x MURAKAMI będzie dostępny do 15 lipca.

PERRIER x MURAKAMI – współpraca inspirowana popowym uniwersum artysty
PERRIER x MURAKAMI – współpraca inspirowana popowym uniwersum artysty © materiały partnera

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

O Nestlé Waters

Numer 1 na świecie w produkcji wody butelkowanej. Firma prowadzi swoją działalność produkcyjną w 30 krajach, posiada 87 zakładów i zatrudnia blisko 28 tys. pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to markę Nestlé Pure Life, wodę Acqua Panna, wody gazowane PERRIER i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce Nałęczowiankę. Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.

O PERRIER

PERRIER to gazowana naturalna woda mineralna, o niepowtarzalnym i orzeźwiającym smaku. Wyjątkowa zawartość bąbelków sprawia, że jest idealnym składnikiem do koktajli i napojów.

Historia PERRIER rozpoczęła się w 1863 roku w Vergèze na południu Francji. Dziś marka jest rozpoznawalna na całym świecie dzięki swojej kultowej zielonej butelce, ciesząc się popularnością w ponad 140 krajach.

Od ponad wieku PERRIER współpracuje z niektórymi z najbardziej znanych i wybitnych artystów na świecie, w tym Andy Warholem, Salvadorem Dalí, Bernardem Villemotem i Jean-Gabrielem Domergue, z których każdy na swój sposób wykazał artystyczną przewrotność.

Informacja prasowa: Nestle
Źródło artykułu: WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie

Mówi o rozwodzie. "Nie chcę, żeby był to koniec mojego życia"
Mówi o rozwodzie. "Nie chcę, żeby był to koniec mojego życia"
Najlepszy przepis na biszkopt. Wychodzi puszysty i nie opada
Najlepszy przepis na biszkopt. Wychodzi puszysty i nie opada
Tych roślin nie lubią róże. Sprawdź, czy masz je w ogrodzie
Tych roślin nie lubią róże. Sprawdź, czy masz je w ogrodzie
Jajka nie popękają podczas gotowania. Tylko pamiętaj o ważnej czynności
Jajka nie popękają podczas gotowania. Tylko pamiętaj o ważnej czynności
Pij ten napój przed snem. Szybciej zgubisz zbędne kilogramy
Pij ten napój przed snem. Szybciej zgubisz zbędne kilogramy
Zrób to już teraz. Latem będzie obfitość winogron
Zrób to już teraz. Latem będzie obfitość winogron
Rozlej szybko w ogrodzie. Myszy uciekną gdzie pieprz rośnie
Rozlej szybko w ogrodzie. Myszy uciekną gdzie pieprz rośnie
Pozbądź się nieprzyjemnych zapachów z lodówki. Oto skuteczne triki
Pozbądź się nieprzyjemnych zapachów z lodówki. Oto skuteczne triki
Co się stanie, gdy zjesz fusy z kawy? Mało kto ma tego świadomość
Co się stanie, gdy zjesz fusy z kawy? Mało kto ma tego świadomość
Alarmujące wyniki badań wśród księży. Rośnie agresja wobec duchownych
Alarmujące wyniki badań wśród księży. Rośnie agresja wobec duchownych
Spraw, by papryka rosła szybciej. Oto co musisz mieć obok niej
Spraw, by papryka rosła szybciej. Oto co musisz mieć obok niej
Te pieniądze ci się należą. Tak oblicza się ekwiwalent za urlop
Te pieniądze ci się należą. Tak oblicza się ekwiwalent za urlop